جیلبرک آیفون

جیلبرک آیفون با یک گوشی روت شده اندروید امکان‌پذیر شد!

جیلبرک آیفون با استفاده از Checkra1n پیشتر فقط در دستگاه‌‌های دارای مک او اس 10.10 یا بالاتر ممکن بود. به تازگی، امکان استفاده از این برنامه جیل برک کردن آی او اس، در لینوکس و اندروید نیز میسر شده است.

یکی از محبوب‌ترین ابزارهای مخصوص جیلبرک کردن گوشی‌های آیفون، Checkra1n محسوب می‌شود. این برنامه را از این پس می‌توان از طریق یک گوشی یا تبلت روت شده اندرویدی نیز استفاده کرد.

جیلبرک آیفون

تا چند سال پیش، روت کردن گوشی‌های اندرویدی و جیل‌برک کردن دستگاه‌های آی او اسی متداول بود و کاربران زیادی با هدف از بین بردن محدودیت‌های اعمال شده از سوی سازندگان، به این کارها رو می‌آوردند. جیلبرک یا روت دسترسی کامل به کل سیستم را در اختیار کاربر قرار داده و کاربر حتی قادر به دست‌کاری سخت افزار، همچون افزایش فرکانس کاری پردازنده، خواهد بود.

یکی دیگر از اهداف کاربران برای جیلبرک آیفون یا روت کردن گوشی‌ اندرویدی، افزایش قابلیت‌های آن‌ها به وسیله نصب اپلیکیشن‌های جانبی بود. اکنون که پلتفرم Android و iOS غنی شده و قابلیت‌های زیادی به صورت پیش‌فرض در اختیار کاربران قرار می‌دهند، تمایل به شکستن قفل گوشی کاهش پیدا کرده است. از طرفی روت کردن سیستم عامل‌های اخیر اندروید یا جیلبرک کردن آی او اس‌های اخیر در مقایسه با قبل دشوارتر شده است.

کاربران گوشی‌ها و تبلت‌های اپل، که از آی او اس 12.3 یا پایین‌تر از آن استفاده می‌کنند (آیفون 5 اس تا آیفون ایکس) از طریق Checkra1n قادر به جیل برک گجت خود خواهند بود. مزیت مهم این ابزار بهره بردن آن از یک نقص در Boot ROM به جای استفاده از یک نقص در سیستم عامل است. به همین دلیل اپل نتوانست تنها به وسیله انتشار یک آپدیت نرم افزاری، عملکرد Checkra1n را مختل کند.

با این حال، به خاطر راهکار متفاوتی که Checkra1n برای جیلبرک استفاده می‌کند، در هر مرتبه ری‌استارت کردن گوشی یا تبلت آی او اسی باید یک مرتبه آن را به کامپیوتر متصل کرده و عملیات را از ابتدا دنبال کنید. از طرفی ابزار یاد شده برای جیلبرک آیفون فقط روی مک او اس 10.10 یا بالاتر کار می‌کند.

یک ماه پیش، Checkra1n برای استفاده روی سیستم عامل‌های مختلف لینوکسی نیز عرضه شد. یکی از کاربران ردیت ادعا می‌کند با توجه به آپدیت اخیر، اکنون می‌تواند این ابزار مخصوص جیلبرک کردن را روی دستگاه‌های اندرویدی روت شدن نیز سوار کرد (هسته اندروید و لینوکس یکسان است). در دستگاه مورد استفاده توسط این کاربر، ورژن کرنل گوشی اندرویدی 4.14 بود.

جیلبرک آیفون با یک گوشی اندرویدی در 8 قدم

  1. بسته به معماری پردازنده گوشی هوشمند اندرویدی مورد استفاده (که از قبل روت شده است)، یکی از نسخه‌های Checkra1n را دانلود کنید.
  2. دایرکتوری را در حافظه داخلی گوشی قرار بدهید (مثلا در data)
  3. با استفاده از یک کابل مناسب مثلا یک تبدیل یو اس بی C به لایتنینگ، دو گوشی را به یکدیگر وصل کنید.
  4. یک اپلیکیشن ترمینال را در گوشی اندرویدی باز کرده و su را در آن تایپ کنید. به این ترتیب به کاربر دارای بیشترین میزان دسترسی متصل می‌شوید.
  5. عبارت lsusb را برای تشخیص گوشی آیفون تایپ کنید (آیدی باید 05ac: 12a8) باشد.
  6. آیفون را در حالت DFU Mode قرار بدهید.
  7. با تایپ مجدد lsusb از شناخته بودن آیفون اطمینان پیدا کنید.
  8. Checkra1n را با ./checkrain -cکامند ./checkrain -c در CLI اجرا کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*