مهمترین ایراد گلکسی اس 20 اولترا

مهمترین ایراد گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ را قبل از خرید بشناسید!

مهمترین ایراد گلکسی اس 20 اولترا به اسکنر اثر انگشت آن مربوط می‌شود. این مشکل Galaxy S20 Ultra سبب کند شدن سرعت کار با آن خواهد شد.

سامسونگ گلکسی اس 20، گلکسی اس 20 پلاس و اولترا، پرچمداران اندرویدی را چند پله بالاتر برده و پنجره‌‌‌های جدیدی به روی دنیای موبایل باز کردند. در این بین، مخصوصا سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا بیشتر جلب توجه می‌کند. البته با وجود داشتن قابلیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری متعدد، نباید از مهمترین ایراد گلکسی اس 20 اولترا که در دو مدل دیگر نیز وجود دارد چشم‌پوشی کرد.

استفاده از تراشه‌ای بسیار قدرتمند، نمایشگری با نرخ تازه‌ سازی حداکثری 120 هرتز با توانایی ایجاد تجربه‌ای بسیار روان از کار با رابط کاربری و داشتن دوربین‌های بسیار باکیفیت، استفاده از باتری بزرگ با پشتیبانی از سیستم شارژ سریع و قابلیت اتصال به شبکه موبایل 5G مهم‌ترین ویژگی‌های‌ گوشی Galaxy S20 Ultra محسوب می‌شود. البته همه قابلیت‌های یاد شده توسط دو گوشی Galaxy S20 و Galaxy S20 Plus نیز عرضه می‌شوند. متاسفانه وجود یک ایراد، همه این ویژگی‌ها را زیر سوال می‌برد.

مهمترین ایراد گلکسی اس 20 اولترا

مهمترین ایراد گلکسی اس 20 اولترا سامسونگ سبب می‌شود حین کار با گوشی در طول روز، به جای توجه به این همه ویژگی، بیشتر درگیر همان یک ایراد باشید؛ اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر گوشی عملکرد سریع و دقیقی ندارد! با توجه به نیاز به سر و کله زدن با آن در هر مرتبه نیاز به باز کردن قفل گوشی، قضیه آزاردهنده می‌شود.

سامسونگ تنها شرکتی است که از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک استفاده می‌کند. تکنولوژی اولتراسونیک توسط شرکت کوالکام توسعه پیدا کرد. در این فناوری، از امواج صوتی تولید شده توسط پوست استفاده شده و به سنسور اجازه می‌دهد الگوی پستی و بلندی‌های روی انگشت را برای احراز هویت ارزیابی کند. از نظر تئوری عملکرد آن پیشرفته‌تر از اسکنرهای اثر انگشت معمولی و زیر نمایشگر متداول (اپتیکال) به نظر می‌رسد. واقعیت نیز چنین است، اما در عمل، به خاطر نرسیدن این فناوری به بلوغ در حال حاضر، کار با آن آزاردهنده خواهد بود.

مهمترین ایراد گلکسی اس 20 اولترا

نسل کنونی اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک سرعت کمی داشته و دقت پایین‌تری در مقایسه با دیگر انواع سیستم احراز هویت بیومتریک ارائه می‌کند. حین کار با Galaxy S20 Ultra در اغلب مواقع باید به منظور باز کردن قفل گوشی، چندین مرتبه انگشتتان را روی نمایشگر قرار داده و بعد از برداشتن، مجددا امتحان کنید. حتی اگر در اولین مرتبه تلاش، اثر انگشتتان تشخیص داده شود، سرعت باز شدن قفل گوشی بالا نیست.

در برخی مواقع، حتی بین سه الی چهار مرتبه مجبور به برداشتن انگشت از روی نمایشگر و سپس قرار دادن مجدد روی آن برای باز کردن گوشی شدیم! این نکته با توجه به نیاز دائمی برای سر و کله زدن با اسکنر در هر مرتبه کار با گوشی، تجربه کار با آن را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اسکنرهای اثر انگشت اپتیکال گزینه بهتری هستند

استفاده از تکنولوژی بهتر، بعد از به بلوغ رسیدن آن، عمل بهتری است. سامسونگ بدون توجه به این موضوع و در تلاش برای بهره بردن از یک فناوری منحصربه‌فرد، از اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک در گوشی‌های خانواده Galaxy S20 استفاده کرد. این نوع اسکنر زیر نمایشگر حتی در گوشی‌های خانواده Galaxy S10 و Galaxy Note 10 نیز وجود داشته و از جمله مهمترین ایرادهای آن‌ها به خاطر داشتن سرعت و دقت پایین به شمار می‌رود.

سرعت پایین و دقت نه چندان زیاد حین کار با اسکنر اثر انگشت، شاید برای کاربر یک گوشی ارزان قیمت قابل قبول باشد، اما فردی که برای خرید گوشی 1400 دلار پرداخت کرده، هرگز انتظار ندارد برای استفاده معمولی از گجت اندرویدی خود مجبور به سر و کله زدن با آن باشد.