اینترنت رایگان

اینترنت رایگان 100 گیگابایتی از فردا برای کاربران اینترنت ثابت فعال می‌شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات گفت اینترنت رایگان 100 گیگابایتی از فردا 18 اسفند 98 برای کاربران اینترنت ثابت فعال می‌شود و تا پایان سال جاری نیز اعتبار خواهد داشت.

حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات در مورد اهدای 100 گیگابایت اینترنت رایگان ثابت به تمامی کاربران عنوان کرد این بسته فقط برای کاربران اینترنت ثابت در نظر گرفته شده که قرار است اپراتورهای ثابت آن را از فردا، یکشنبه 18 اسفند 98 تا پایان سال جاری به مردم اختصاص دهند.

جزئیات اهدای اینترنت رایگان 100 گیگابایتی

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که چرا این بسته اینترنتی فقط به کاربران اینترنت ثابت اختصاص پیدا می‌کند افزود با توجه به این که مقرر شد مردم برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا در خانه‌های خود بمانند، تصمیم گرفته‌ایم تا این بسته اینترنتی هدیه را فقط به کاربران اینترنت ثابت اپراتورها اختصاص دهیم. وی افزود هرچند بسیاری از کاربران خواهان اینترنت رایگان موبایل بودند، اما با توجه به این که ظرفیت اپراتورها نزدیک به اشباع است، در حال حاضر اختصاص اینترنت هدیه به کاربران موبایل امکان‌پذیر نیست.

رئیس سازمان تنظیم مقررات در مورد نارضایتی مردم از کیفیت ضعیف اینترنت ثابت عنوان کرد شرکت ارتباطات زیرساخت برای افزایش کیفیت اینترنت طی این دو هفته ظرفیت پهنای باند را به 300 گیگابایت بر ثانیه افزایش داده است. علاوه بر این، محدودیت‌های حوزه انتقال را نیز رفع کرده‌ایم. وی افزود البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در حال حاضر مردم بیشتر از هر زمان دیگری از اینترنت استفاده می‌کنند که با اهدای اینترنت رایگان 100 گیگابایت نیز این میزان استفاده افزایش پیدا خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات در تلاشند تا مشکلات مربوط به کیفیت را برطرف سازند.