پیام رسان سروش

صداوسیما پیام رسان سروش را به مزایده گذاشت ؛ میلیاردها هزینه برای هیچ!

با وجود تبلیغات گسترده صداوسیما طی سال‌های اخیر برای افزایش میزان محبوبیت و تعداد کاربران پیام رسان سروش، این‌طور که پیداست تلاش‌های این سازمان بی‌نتیجه مانده است و شاهد آگهی مزایده برای فروش کامل مالکیت سروش هستیم.

به موازات فیلترینگ تلگرام در سال گذشته، صداوسیما و برخی نهادهای دیگر سعی داشتند پیام رسان سروش را با تبلیغات گسترده جایگزین تلگرام کنند، اما هرگز این‌چنین نشد و ایرانی‌ها با وجود فیلتر به وسیله هر ابزار کمکی همچنان به استفاده از پیام رسان آبی و محبوبشان ادامه دادند. با افزایش تعداد کاربران سروش، کیفیت خدمات این پیام‌رسان در مقطعی افت کرد، در ادامه بحث امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران به میان آمد و چندین عامل دیگر سبب شد تا هیچ‌گاه عامه مردم روی خوش به پیام رسان‌های داخلی نشان ندهند.

هزینه‌های نگه‌داری و گسترش یک پیام‌رسان، خصوصا زمانی که رقیبان جدی و محبوبی در حوزه فعالیت خود دارد، بسیار بالا و گاهی سرسام‌آور است. این هزینه‌ها را در کنار عدم دست‌یابی مدیران یک برنامه به اهداف از پیش تعیین شده خود قرار بدهید تا به خوبی متوجه شوید چرا سازمان صداوسیما تصمیم بر فروش سروش گرفته است.

مزایده پیام رسان سروش

بر اساس این مزایده عمومی، مهلت دریافت اسناد مزایده، از ساعت 12 دوشنبه 12 اسفند تا ساعت 16 دیروز، یعنی شنبه 17 اسفند ماه 98 اعلام شده است.

پژمان موسوی، روزنامه‌نگاری که تصویر این آگهی را توییت کرده، نوشته است:

نه پول، نه پشتوانه سازمانی عریض و طویل چون صداوسیما، نه میلیاردها تومان کمک بلاعوض، هیچ کدام جای آزادی را نمی‌گیرد.

هنوز نمی‌دانیم پروسه انتقال مالکیت و وضعیت امنیت اطلاعات کاربران و مواردی از این دست پس از واگذاری حق مالکیت این پیام‌رسان چه سرنوشتی خواهند داشت، اما در گجت نیوز پیگیر این مسئله هستیم و اخبار و اطلاعات تکمیلی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.