کمپانی هواوی

تلاش هواوی برای کاهش وابستگی به تکنولوژی های در اختیار آمریکا

کمپانی هواوی (Huawei) در تلاش است برای مقابله با مشکلاتی که در غرب برایش پیش آمده و همچنین رویارویی با تبعات تحریم‌ها، وابستگی‌اش به تکنولوژی‌های آمریکا را کاهش دهد.

کمپانی هواوی طی یکی دو سال اخیر با جهان غرب به مشکل برخورده و تبعات تحریم‌های آمریکا در سال 2019 این شرکت را تحت‌تاثیر قرار داده است. علاوه بر این، هواوی با اتهامات مختلفی از جمله جاسوسی، ارتباط با دولت چین و ریسک امنیتی محصولاتش روبرو شده است. در حالی که آمریکا برای کاهش فعالیت‌های هواوی در غرب دنیا تلاش می‌کند، این کمپانی نیز به فکر کاهش وابستگی به تکنولوژی‌های در اختیار آمریکا افتاده است.

حتی برخی کشورهای اروپایی تحت فشار آمریکا قرار دارند که به هواوی اجازه فعالیت ندهند. راه‌حل این کمپانی در مقابل مشکلات پیش‌رویش، عدم وابستگی و اتکا به تکنولوژی‌های خودش است. هواوی برای اینکه کاملا رو پای خودش بایستد، می‌خواهد روی توسعه فناوری‌های اصلی خود تمرکز کند که شامل پروسه ساخت تراشه‌ها، طراحی آن و … خواهد بود.

کمپانی هواوی

اگر چنین اتفاقی رخ دهد، هواوی از وابستگی به تکنولوژی‌های آمریکا بی‌نیاز خواهد شد اما چندین کمپانی تایوانی که این شرکت اغلب با آن‌ها کار می‌کند، تحت‌تاثیر قرار خواهند گرفت؛ این شرکت‌های همکار هواوی، قراردادهای سنگینی که امضا کرده‌اند را از دست خواهند. البته قراردادهای مرتبط با تامین بعضی فناوری‌ها مانند تراشه های درایور صفحه نمایش، سنسورها، تراشه های انتقال اطلاعات بی‌سیم و تراشه های آنالوگ همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.

در حال حاضر، هواوی در حال کار بر روی پردازنده‌های مخصوص خود و تراشه های AI است و همزمان بر روی تراشه های اتصال بی‌سیم و غیر بی‌سیم نیز کار می‌کند که احتمالا تلاشش تا قبل از پایان سه ماهه دوم سال جاری میلادی به نتیجه خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*