میزان فروش گوشی های هواوی

میزان فروش گوشی های هواوی برای نخستین بار کاهش پیدا خواهد کرد

با توجه به شیوع کروناویروس، پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش گوشی های هواوی برای نخستین بار در طول ده سال گذشته با افت مواجه خواهد شد.

با شدت گرفتن شیوع کروناویروس جدید و درگیر شدن بسیاری از کشورهای مختلف در جهان و در امان نبودن صنایع مختلف، پیش‌بینی می‌شود که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی بسیار کاهش خواهد یافت. اما برای هواوی، یک فاکتور دیگر وجود دارد که امسال بر عملکرد شرکت تأثیر خواهد گذاشت. همانطور که می‌دانید، دولت آمریکا شرکت هواوی را در لیست تحریم‌های تجاری قرار داده است. در نتیجه، هواوی نمی‌تواند از تولیدات سازندگان آمریکایی در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند.

به عبارت ساده، هواوی نمی‌تواند از سرویس‌های موبایل گوگل استفاده کند. تمام این فاکتورها تأثیر قابل توجهی بر میزان فروش گوشی های هواوی خواهد داشت. بر اساس گزارش‌ها، هواوی انتظار دارد که میزان فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت امسال حدود 20 درصد کاهش خواهد یافت. این همچنین اولین بار در 10 سال گذشته است که هواوی با کاهش میزان فروش گوشی‌های هوشمند روبرو شده است.

باید اشاره کرد این نخستین باری است که فروش گوشی‌های هوشمند هواوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افت مواجه خواهد شد. علاوه بر تحریم‌های آمریکا، تأثیر اپیدمی فعلی کروناویروس جدید بر روی صنایع تولیدی و خرده‌فروشی چین نیز می‌تواند اوضاع را بدتر کند.

سرویس های موبایل هواوی HMS

نبود سرویس‌های موبایل گوگل باعث فروش ضعیف تجارت گوشی‌های هوشمند هواوی در اروپا و سایر بازارهای خارج از کشور شد. اما این وضعیت به نوبه خود باعث شد که هواوی به توسعه سیستم عامل جدید خود روی آورد. سیستم عامل جدید هواوی آماده است، اما هواوی هنوز از سیستم عامل اندروید گوگل استفاده می‌کند.

اگر دولت آمریکا تصمیم به ممنوعیت استفاده از اندروید بگیرد، همانطور که هواوی ادعا می‌کند، تنها دو روز زمان کافی است تا هواوی سیستم عامل هارمونی خود را راه‌اندازی کند. هواوی برای پر کردن جای خالی سرویس‌های موبایل گوگل، سرویس اختصاصی خود را با نام سرویس‌های موبایل هواوی (HMS) راه‌اندازی کرده که در حال حاضر نیز در چند بازار در دسترس است.

می‌دانیم که هواوی برای اولین بار در سال 2019 از اپل در میزان فروش گوشی‌های هوشمند پیشی گرفت و به دومین تولیدکننده بزرگ جهان در حوزه گوشی‌های هوشمند تبدیل شد. با این حال، عدم موفقیت در اخذ مجوز سرویس‌های موبایل گوگل همواره یکی از محدودیت‌های بازار گوشی‌های هوشمند در خارج از کشور بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به علت نبودن سرویس‌های موبایل گوگل روی گوشی های جدید هواوی ، قطعا این شرکت متضرر خواهد شد و فروش جهانیش پایین میاد و فاصله ش با سامسونگ زیاد میشه و بهترین موقعیت برای شیائومی پیش اومده که استفاده کنه و جای هواوی رو بگیره ولی با توجه به تبلیغات و بازاریابی ضعیف شیائومی ، احتمالا باز هم نمیتونه استفاده ای ببره. همینطور فرصت برای سازندگان دیگه مخصوصا نوکیا هم بیش از پیش فراهم شده که بتونند به برند سوم دنیا تبدیل بشن.

  2. یه ویروس تک سلولی اقتصاد کل دنیا رو بهم ریخت فقط قدرت و نگاه 😂