رایج ترین مشکلات ال جی جی 8

رایج ترین مشکلات ال جی جی 8 (LG G8) + راه حل

ال جی جی 8 (LG G8) پرچمدار سال 2019 این شرکت کره‌ای بوده و هنوز طرفداران زیادی دارد. در این مطلب بعد از بررسی یک سری ایرادها و مشکلات ال جی جی 8 برای رفع آن‌ها راه حل ارائه می‌کنیم.

منتظر گوشی ال جی جی ۹ تینکیو نباشید؛ سری G به آخر خط رسیده است! اگر گوشی‌های ظریف و زیبای این سری را دوست دارید، LG G8 بهترین انتخاب به شمار می‌رود. از طرفی به تازگی وارد ربع دوم سال 2020 شده‌ایم، به همین دلیل پرچمداران سال 2019 هنوز ارزش خرید بسیار بالایی دارند. مزیت خرید آن‌ها در اختیار داشتن یک دستگاه پرقدرت، با نمایشگر و دوربین باکیفیت، به ازای هزینه به مراتب پایین‌تر در مقایسه با زمان عرضه است.

رایج ترین مشکلات ال جی جی 8 که در این مطلب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت نباید مانع خرید این گوشی شوند. LG G8 هنوز ارزش خرید بالایی داشته و ایرادهای ذکر شده در این مطلب، تنها برای بخشی از کاربران بروز کرده‌اند.

ال جی جی 8 یکی از سبک‌ترین گوشی‌های پرچمدار محسوب می‌شود. این گجت اندرویدی 167 گرم وزن داشته و ابعاد آن 151.9 در 71.8 در 8.4 میلی‌متر است. پنل جلویی آن با استفاده از شیشه‌های گوریلا گلس 5 و پنل پشتی با شیشه‌های گوریلا گلس 6 محافظت می‌شوند. فریم بدنه آلومینیومی بوده و از استاندارد محافظتی IP68 و هچنین استاندارد نظامی MIL-STD-810G پشتیبانی می‌کند؛ گوشی LG G8 دارای مقاومتی بالا در برابر نفوذ آب، فشار و ضربه است.

صفحه نمایش P-OLED گوشی دارای ابعاد 6.1 اینچ بوده و رزولوشن آن 1440 در 3120 پیکسل است. داشتن تراکم پیکسلی 564 پی‌پی‌آی سبب شده ال جی جی 8 مالک یکی از بهترین نمایشگرهای اولد موبایل تا امروز باشد. دیگر ویژگی‌های آن، پشتیبانی 100 درصدی از محدوده رنگ DCI-P3 و محتواهای HDR10 است.

رایج ترین مشکلات ال جی جی 8

استفاده از تراشه اسنپدراگون 855 در کنار 6 گیگابایت حافظه رم، خیالتان را از بابت اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها راحت خواهد کرد. با وجود استفاده از 128 گیگابایت ظرفیت داخلی برای ذخیره‌سازی داده، از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌شود. تفاوت ال جی جی 8 از نظر حافظه در مقایسه با بیشتر پرچمداران 2020، عدم استفاده از حافظه ثانویه با استاندارد UFS 3.0 است.

نسخه دارای دوربین اصلی سه گانه ال جی جی 8 فقط در کره جنوبی عرضه می‌شود. نسخه اصلی دارای دوربین دوگانه بوده و متشکل از یک سنسور 12 مگاپیکسلی و 16 مگاپیکسلی است. لنز اولین سنسور با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.5 عادی بوده و از OIS به همراه فوکوس خودکار تشخیص فاز دوآل پیکسل پشتیبانی می‌کند. لنز دومین سنسور از نوع اولترا واید بوده و گشودگی دریچه دیافراگم آن f/1.9 است. شبیه به پرچمداران سال 2020، این دوربین قادر است در رزولوشن 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند.

بررسی اولیه ال جی جی 8 تینکیو نشان داد استفاده از سنسور ToF در دوربین سلفی این گوشی، قابلیت‌های منحصربه‌فرد متعددی را به آن آورده است. دوربین سلفی دوگانه بوده و دارای یک سنسور 8 مگاپیکسلی عادی به همراه یک سنسور ToF است. ال جی جی 8 از یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده و توان سیستم شارژ سریع آن 21 وات است.

توجه: مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند. 

فهرست مشکلات ال جی جی 8

اگر تنها به دنبال یافتن روش رفع مشکلی خاص، که در گوشی شما پدید آمده هستید، نگاهی به فهرست زیر بیندازید. با کلیک روی هر عنوان به قسمت مربوط به بررسی آن مشکل ارسال خواهید شد.

تشخیص مشکل سخت افزاری از نرم افزاری

از کار افتادن جزئی برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها دستگاه می‌تواند نشانه‌ای از یک ایراد نرم افزاری باشد. اگر یک ویژگی همچون امکان زوم اپتیکال به طور کامل غیر قابل استفاده شود، احتمال این که مشکلی سخت افزاری عامل آن باشد، افزایش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌کنیم حتما آپدیت‌های نرم افزاری منتشر شده توسط سازنده گوشی را حتما دریافت کنید. در این صورت، ایرادهای نرم افزاری اغلب از بین خواهند رفت.

مشکل داغ شدن بیش از اندازه ال جی جی 8

اگر دمای دستگاه به صورت مستمر افزایش پیدا کرده و این اتفاق تبدیل به تجربه‌ای‌ آزاردهنده شده است، باید هر چه زودتر مشکل را ریشه‌یابی و رفع کنید، در غیر این صورت ممکن است خسارت‌هایی جبران ناپذیر به برخی قطعات سخت افزاری گوشی وارد شود.

  • گوشی را برای مدت زمانی طولانی متصل به شارژ نگه ندارید. یکی از بدترین عادت‌ها در این زمینه، اتصال گوشی به شارژر پیش از خوابیدن و جدا کردن آن از منبع برق بعد از بیدار شدن در ابتدای صبح است. گوشی را باید بلافاصله بعد از شارژ شدن از منبع برق جدا کنید.
  • یکی از اصلی‌ترین دلایل داغ کردن وقت و بی‌وقت گوشی هوشمند با وجود عدم اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین روی آن، استفاده از دستگاه حین شارژ شدن است. این آسیب مخصوصا اگر در زمان شارژ شدن گوشی تماس تلفنی برقرار کرده یا به اینترنت وصل شوید، بیشتر خواهد شد.
  • ال جی جی 8 دارای تراشه اسنپدراگون 855 به همراه 6 گیگابایت رم است، اما یک گوشی گیمینگ محسوب نمی‌شود. به همین دلیل نباید برای طولانی مدت روی آن بازی‌های سه بعدی سنگین اجرا کنید. بعد کمتر از نیم ساعت اجرای بازی، کمی به گجت استراحت بدهید.
  • حین برقراری مکالمه صوتی بر بستر شبکه موبایل، حسگرهای غیر ضروری همچون جی پی اس را خاموش کرده و اتصال به اینترنت وای فای و موبایل را قطع کنید.
  • هرگز از شارژرهای غیر اورجینال استفاده نکنید. در صورت خراب شدن شارژر پیش‌فرض و اولیه گوشی، از خرید لوازم جانبی اصل اطمینان پیدا کنید.

ممکن است به خاطر عدم رعایت برخی نکات بالا، مشکلی جدی و دائمی به گوشی وارد کرده باشید. اگر بعد از یک مدت رعایت نکات ذکر شده، همچنان این دسته مشکلات ال جی جی 8 بروز می‌کنند، گوشی را به یک تعمیرکار مجاز نشان بدهید.

مشکل دوام پایین باتری ال جی جی 8

ظرفیت باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی گوشی LG G8 با در نظر گرفتن ابعاد نمایشگر آن تقریبا مناسب است. اگر با وجود استفاده معمولی، طی هر روز به دو یا بیشتر مرتبه شارژ کردن باتری احتیاج پیدا می‌کنید، مشکلی وجود دارد.

  • اپلیکیشن‌های مدعی حذف فایل‌های زائد یا ذخیره نیرو را پاک کنید. حالت ذخیره نیرو پیش‌فرض سیستم عامل‌های اخیر اندروید کفایت کرده و توانایی بالایی برای کاهش مصرف انرژی دارد.
  • وارد تنظیمات باتری در اپلیکیشن Settings شده و گزینه Power Saving را فعال کنید. حالت ذخیره نیروی پیش‌فرض اندروید از اجرای بیهوده اپلیکیشن‌ها در پس‌زمینه خودداری کرده و منابع پردازشی را برای استفاده توسط نرم افزارهای جانبی و سرویس‌های سیستم عامل‌، مدیریت می‌کند.
  • در زمان عدم استفاده از هر حسگر آن را خاموش کنید. هرگز حالت چرخش خودکار صفحه، جی پی اس، بلوتوث و وای فای را در صورت عدم استفاده روشن نگه ندارید.
  • اتصال به اینترنت از طریق شبکه موبایل، در مقایسه با زمان وصل شدن به یک شبکه وای فای، مصرف انرژی را بیشتر افزایش می‌دهد. تا جای ممکن از طریق وای فای به اینترنت اتصال پیدا کنید.
  • اگر همیشه از وای فای برای وصل شدن به اینترنت استفاده می‌کنید، در قسمت تنظیمات شبکه موبایل در Settings حالت شبکه را از روی خودکار روی GSM Only قرار بدهید. به این ترتیب دیگر به شبکه 4G یا 3G متصل نبوده و فرکانس‌های ضعیف‌تری دریافت خواهید کرد.
  • اپلیکیشن‌هایی مثل فیس بوک را پاک کرده و در عوض برای لاگین به شبکه‌های اجتماعی از مرورگر استفاده کنید. این نرم افزارها حتی بعد از بسته شدن چندین سرویس در پس‌زمینه اجرا کرده و انرژی مصرف می‌کنند. برای شناسایی برنامه‌های اندرویدی پرمصرف، از یک اپلیکیشن مانیتور رم و پردازنده بهره ببرید.

هر چه عمر دستگاه افزایش پیدا کند، احتمال سخت افزاری بودن ایراد بیشتر خواهد شد. باتری معمولا اولین سخت افزاری است که به تعویض نیاز پیدا می‌کند.

مشکل لگ و کندی رابط کاربری ال جی جی 8

ال جی سیستم عامل‌های اندروید را بعد از سفارشی‌سازی، در گوشی‌های هوشمندش به کار می‌برد. با وجود سبک بودن رابط کاربری گجت‌های اندرویدی این شرکت و همچنین استفاده از تراشه‌ای بسیار قدرتمند با رم کافی در ال جی جی 8، همچنان یکی از مشکلات این گوشی برای تعدادی از کاربران، لگ زدن رابط کاربری است.

  • لانچرهای جانبی را حذف کنید. این لانچرها برخلاف رابط کاربری اختصاصی هر گوشی منطبق با ویژگی‌های سخت افزاری دستگاه توسعه پیدا نکرده و بهینه محسوب نمی‌شوند. بعد از حذف لانچر، یک هارد ری‌بوت انجام بدهید؛ گوشی را خاموش کرده و مجددا روشن کنید.
  • ممکن است یک بدافزار و ویروس بعد از ورود به دستگاه، بیهوده ظرفیت پردازنده و رم را پر کند. نتیجه، کند شدن گوشی است. بعد از اتصال ال جی حی 8 خود به یک کامپیوتر دارای آنتی ویروس آپدیت، آن را اسکن کنید.
  • اگر مشکل همچنان پابرجاست، برای اطمینان از سخت افزاری نبودن ایراد، باید یک مرتبه گوشی را ریست فکتوری کنید. قبل این کار از همه اطلاعاتتان بکاپ تهیه کنید، چرا که حین ریست فکتوری، همه اطلاعات از حافظه گوشی حذف شده و دستگاه درست به حالت اولیه، حین خرید آن، برمی‌گردد.
  • با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های رسمی ال جی یا شرکت پشتیبان و ارائه‌کننده گارانتی، درخواست کنید مجددا سیستم عامل را روی گوشی نصب کنند. اگر ایراد بعد از این کار همچنان رفع نشد، باید تا زمان انتشار یک آپدیت OTA از سوی ال جی منتظر بمانید.

مشکل خاموش شدن ناگهانی ال جی جی 8

این مشکل بین دستگاه‌های اندرویدی رایج است. در صورت بروز آن در گوشی ال جی جی 8 شما، به نکات زیر دقت کرده و ریشه ایراد را پیدا کنید:

  • اگر با اولین مشکل بررسی شده، یعنی افزایش بیش از اندازه دما، دست و پنجه نرم می‌کنید، علت خاموش شدن دستگاه به صورت ناگهانی همین موضوع است. وقتی دما از مرز مشخصی فراتر می‌رود، دستگاه برای جلوگیری از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به قطعات سخت افزاری و ذوب شدن آن‌ها، به طور خودکار خاموش خواهد شد.
  • یک مرتبه باتری را تا 100 درصد شارژ کرده و سپس تا زمان اتمام شارژ و خاموش شدن گوشی، از آن استفاده کنید.
  • اپلیکیشن‌هایی که اخیرا نصب کرده‌اید را یک به یک حذف کرده و در هر مرتبه وضعیت را بررسی کنید. در صورت رفع مشکل بعد از حذف یک برنامه، مقصر را پیدا کرده‌اید.
  • بعد از گرفتن بکاپ یک مرتبه گوشی را ریست فکتوری کنید.
  • اگر بعد از ریست فکتوری مشکل همچنان پابرجا ماند، باید گوشی را نزد یک تعمیرکار مجاز ببرید.

مشکل فریز شدن نمایشگر ال جی جی 8

یکی از مشکلات ال جی جی 8 که برخی کاربران آن را در شبکه‌های اجتماعی گزارش کرده‌اند، قفل کردن صفحه نمایش و عدم دریافت دستورات لمسی حین اجرای بازی، برقراری مکالمه صوتی یا انجام هر کار دیگری است.

  • اگر مشکل حین اجرای یک برنامه خاص همچون اینستاگرام رخ می‌دهد، گوشی مقصر نبوده و اپلیکیشن مورد نظر به مشکل برخورد کرده است. جدیدترین آپدیت نرم افزار را از گوگل پلی استور یا وب سایت توسعه‌دهنده دانلود و نصب کنید. در صورت استمرار مشکل، باید تا زمان رفع شدنش توسط توسعه‌دهنده برنامه را حذف کنید.
  • یک مرتبه وارد قسمت Apps در تنظیمات شده و روی نرم افزارهای ایراددار ضربه بزنید. بعد از ورود، کش برنامه را پاک کنید. این کار مخصوصا برای اپلیکیشن‌های پیش‌فرض سیستم عامل همچون Phone و Message جوابگو است.
  • همانند بیشتر مشکلات گوشی LG G8 در اینجا نیز یک ریست فکتوری به احتمال زیاد ایراد را برطرف خواهد کرد. قبل ریست فکتوری، گرفتن بکاپ از همه اطلاعات را فراموش نکنید.

مشکل اجرای کند اپلیکیشن‌ها در ال جی جی 8

اگر بعد از لمس میانبر اپلیکیشن‌ها، سرعت باز شدن و اجرای آن‌ها پایین‌تر از حد انتظار است، نکات زیر را مد نظر داشته باشید.

  • این موضوع ریشه در طبیعت برخی اپلیکیشن‌ها داشته و یک ایراد نیست. هر چه دیتای یک اپلیکیشن بالاتر باشد، پردازش اولیه و اجرای آن زمان بیشتری خواهد برد. به عنوان نمونه باید به بازی‌های سه بعدی اشاره کرد.
  • اگر این مشکل برای همه نرم افزارها تکرار شد، گوشی را ری‌استارت کنید. با این کار حافظه در اختیار همه نرم افزارها تخلیه شده و سیستم عامل مجددا راه‌اندازی خواهد شد.
  • ویروسی شدن دستگاه یکی از دلایل بروز مشکل است. یک مرتبه گوشی را بعد از اتصال به یک کامپیوتر دارای آنتی ویروس آپدیت، اسکن کنید.
  • اگر ریست فکتوری مشکل را برطرف نکرد، ایراد سخت افزاری بوده و باید ال جی حی 8 خود را به یک تعمیرکار مجاز نشان بدهید.

مشکل کرش کردن ناگهانی بازی‌ها در ال جی جی 8

این مشکل در مقایسه با بقیه موارد کمتر بروز می‌کند، با این حال در صورت رخ دادن، به خاطر بستن بازی درست حین اجرای آن، بسیار آزاردهنده خواهد بود.

  • وارد قسمت Apps تنظیمات شده و نام بازی مورد نظر را لمس کنید. یک مرتبه کش آن را پاک کنید. اگر مشکل حل نشد، این مرتبه باید دیتا را پاک کنید. در نظر داشته باشید با پاک کردن دیتای بازی، همه اطلاعات آن حذف خواهد شد، گویا بازی را به تازگی نصب کرده‌اید.
  • وجود یا عدم وجود آپدیت برای بازی مورد نظر را از گوگل پلی استور بررسی کنید. حتما آن را به‌روز کنید.
  • بازی را یک مرتبه حذف و مجددا نصب کنید.

مشکل عدم عدم کارکرد صحیح بلوتوث ال جی جی 8

مشکل عدم اتصال صحیح بلوتوث بین همه گوشی‌های هوشمند رایج است. برای حل این مشکل نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • از آپدیت بودن سیستم عامل گوشی مطمئن شوید.
  • برای ارسال یا دریافت فایل از طریق بلوتوث با یک دستگاه دیگر تلاش کنید. اگر مشکلی وجود نداشت، ایراد از سمت گجت دیگر است.
  • بلوتوث هر دو دستگاه گیرنده و فرستنده را روی حالت قابل مشاهده قرار بدهید. برای این کار کافی است وارد تنظیمات شده و سپس روی نام بلوتوث ضربه بزنید.
  • یک مرتبه بلوتوث را خاموش و سپس گوشی را ری‌استارت کنید. بعد از روشن شدن گوشی، مجددا برای برقراری اتصال تلاش کنید.
  • وارد اپلیکیشن بلوتوث شده و دیتا و کش آن را پاک کنید. داخل تنظیمات، همه دستگاه‌هایی که قبلا به آن‌ها متصل شده‌اید را حذف کنید.

مشکل عدم کارکرد نمایشگر بعد از ترک خوردن ال جی جی 8

بعد از ترک خوردن نمایشگر و پیش از سپردن آن به دست تعمیرکار، احتمالا بخواهید یک سری داده حساس همچون عکس‌هایتان در گالری را ذخیره یا حذف کنید. صفحه نمایش دیگر دستورات لمسی را نمی‌پذیرد، به همین دلیل باید به روشی متفاوت با گجت کار کنید.

  • از کابل یو اس بی استفاده کنید! بعد از اتصال گوشی به کامپیوتر، قادر به جابه‌جایی همه فایل‌ها از طریق فایل منیجر خواهید بود. البته به اپلیکیشن‌ها دسترسی نداشته و نمی‌توانید از آن‌ها بکاپ تهیه کنید.
  • برای دسترسی به اپلیکیشن‌ها، یک کابل OTG تهیه کرده و از طریق آن، یک ماوس و کیبورد بی‌سیم به گوشی متصل کنید.

مشکلات مربوط به وای فای در ال جی جی 8

همانند بلوتوث، مشکلات مربوط به اتصال وای فای نیز بین گوشی‌های هوشمند رایج است. برای ریشه‌یابی و حل مشکل به نکات زیر توجه کنید:

  • ایراد را همیشه از سمت گوشی ریشه‌یابی نکرده و به دنبال آن در مودم / روتر بدون سیم بگردید. اگر می‌توانید با گوشی ال جی جی 8 خود به شبکه وای فای دیگری وصل شوید، مشکل از مودم / روتر وایرلس خانگی یا اداری‌تان است. یک مرتبه آن را ری‌استارت کرده و همه تنظیمات را روی حالت پیش‌فرض رها کنید.
  • به روش‌های مختلف، کیفیت سیگنال‌های مودم را بهبود بدهید. در یکی از مطالب پیشین به آموزش تقویت سیگنال وای فای با 6 روش مختلف پرداختیم.

مشکلات مربوط به شبکه موبایل در ال جی جی 8

این مشکلات ال جی جی 8 در مقایسه با بقیه موارد کمتر بروز می‌کنند. با این حال در صورت رخ دادن، احتمال سخت افزاری بودن ریشه ایراد بیشتر است.

  • گوشی را خاموش کرده و بعد از بیرون آوردن سیم کارت از درگاه مخصوص، آن را با احتیاط و دقت بیشتری وارد کنید.
  • حالت پرواز را فعال کرده و بعد از سی ثانیه مجددا غیر فعال کنید.
  • وارد اپلیکیشن تنظیمات شده و در قسمت شبکه موبایل، حالت جستجو اپراتور را از دستی روی حالت خودکار قرار بدهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*