رایج ترین مشکلات ال جی وی 30

رایج ترین مشکلات ال جی وی 30 (LG V30) + راه حل

ال جی وی 30 (LG V30) به عنوان یکی از پرچمداران سال 2017 ال جی، هنوز طرفداران زیادی دارد. در این مطلب رایج ترین مشکلات ال جی وی 30 را بررسی و برای رفع آن‌ها راه حلی ارائه می‌کنیم.

گوشی‌های سری V ال جی با تمرکز بر مالتی مدیا توسعه یافته و توجه علاقه‌مندان به موزیک، عکاسی و فیلم برداری را جلب کرده‌اند. یکی از موفق‌ترین محصولات این سری تا امروز، ال جی وی 30 محسوب می‌شود. اگرچه این گوشی شهریور سه سال پیش عرضه شد، اما همچنان طرفداران زیادی داشته و کاربران متعددی، با توجه به کاهش قیمت گوشی بعد از عرضه چند پرچمدار دیگر، آن را خریداری می‌کنند.

پنل پشتی و جلویی گوشی با استفاده از نسل پنجم شیشه‌های گوریلا گلس محافظت شده و از استانداردهای مقاومتی IP68 و MIL-STD-810G پشتیبانی می‌کند. در نتیجه نگرانی بابت سقوط گجت از ارتفاع یا فرو رفتن آن در آب وجود نخواهد داشت.

مشکلات ال جی وی 30

نمایشگر اولد LG V30 در زمان رونمایی آن یکی از باکیفیت‌ترین‌ها بود. اندازه آن 6 اینچ بوده و از رزولوشن کیو اچ‌دی پشتیبانی می‌کند. نسبت ابعاد تصویر و تراکم پیکسلی به ترتیب 18:9 و 537 پی‌پی‌آی است. به این قابلیت‌ها باید پشتیبانی از دالبی ویژن، HDR10 و صفحه نمایش همیشه روشن را نیز اضافه کرد.

ال جی وی 30 به صورت پیش‌فرض همراه به اندروید 7 نوقا عرضه شد، اما در سال 2018 و 2018 آپدیت سیستم عامل اندروید 8 اوریو و اندروید 9 پای را دریافت کرد. تراشه گوشی اسنپدراگون 835 بوده و همچنان برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌های گرافیکی یا اپلیکیشن‌ها بدون ذره‌ای لگ، کفایت می‌کند. حافظه رم 4 گیگابایتی و ظرفیت داخلی 128 گیگابایتی برای بیشتر کاربران کفایت می‌کنند.

مشکلات ال جی وی 30

دوربین گوشی دوگانه بوده و از یک سنسور رنگی 16 مگاپیکسلی با لنزی دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 و سنسوری 13 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید دارای گشودگی دریچه دیافراگم  f/1.9 استفاده می‌کند. برای دوست‌داران گوش دادن به موسیقی یا فیلم برداری حرفه‌ای، ال جی وی 30 هنوز یکی از بهترین انتخاب‌ها است.

ممکن است بعد از خرید این گوشی، یک سری مشکلات ال جی وی 30 برایتان دردسر ایجاد کنند. البته این مشکلات منحصر به پرچمدار سال 2017 ال جی نبوده و ممکن است در هر گوشی هوشمند دیگری نیز بروز کنند. به همین دلیل رخ دادن آن‌ها برای برخی کاربران، نباید شما را از خرید این گجت اندرویدی ارزشمند منصرف کند.

توجه: مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند. 

فهرست مشکلات ال جی وی 30

اگر تنها به دنبال یافتن روش رفع مشکلی خاص، که در گوشی شما پدید آمده هستید، نگاهی به فهرست زیر بیندازید. با کلیک روی هر عنوان به قسمت مربوط به بررسی آن مشکل ارسال خواهید شد.

تشخیص مشکل سخت افزاری از نرم افزاری

از کار افتادن جزئی برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های دستگاه نشانه‌ای از بروز یک ایراد نرم افزاری محسوب می‌شود. اگر یک سری قابلیت همچون استفاده از اسکنر اثر انگشت برای احراز هویت به طور کامل غیر قابل استفاده شود، احتمال سخت افزاری بودن ایراد افزایش پیدا خواهد کرد. توصیه می‌کنیم حتما آپدیت‌های منتشر شده توسط سازنده گوشی را دریافت کنید. با این کار اغلب ایرادهای نرم افزاری از بین خواهند رفت.

مشکل تنظیم خودکار نور نمایشگر ال جی وی 30

مشکلات ال جی وی 30

طبق گزارش برخی کاربران، یکی از مشکلات ال جی وی 30 عدم کارکرد صحیح سنسور تشخیص نور محیط آن است، به همین دلیل نمی‌توان از قابلیت تنظیم خودکار نور صفحه نمایش استفاده کرد. این سنسور در برخی شرایط نور را بیش از اندازه زیاد کرده و در برخی زمان‌های دیگر، بدون دلیل کاهش می‌دهد. برای رفع مشکل به نکات زیر توجه کنید:

  • این مشکل ال جی وی 30 خوشبختانه نرم افزاری است. در صورتی که گوشی را به تازگی خریداری کرده و با این مشکل مواجه شده‌اید، باید در پی دریافت آپدیت مخصوص رفع آن باشید. تا آن زمان می‌توانید برای برطرف کردن مشکل از اپلیکیشن Lux Auto Brightness بهره ببرید. با وجود تعدد ابزارهای مخصوص کنترل قابلیت تنظیم خودکار نور نمایشگر، Lux Auto Brightness یکی از بهترین‌ها است. نسخه لینک شده در بالا پولی است. نسخه‌ای رایگان از آن با نام Lux Lite وجود دارد.
  • گزینه دیگر، زدن قید اتکا به قابلیت تنظیم خودکار نور نمایشگر است! در صورتی که آپدیتی برای رفع آن پیدا نکرده و عملکرد Lux Lite یا Lux Auto Brightness نیز باب میلتان نیست، برایتنس صفحه نمایش را روی حالت دستی قرار داده و در هر مرتبه نیاز به تغییر آن، به پنل اعلانات مراجعه کنید. از اینجا، از طریق یک اسلایدر، قادر به کم و زیاد کردن نور صفحه نمایش خواهید بود.

مشکل کاهش عملکرد و تخلیه سریع باتری ال جی وی 30

مشکلات ال جی وی 30

انتظار از یک گوشی دارای تراشه اسنپدراگون 835 بالا است. برای چنین پرچمداری، هرگز کندی در عملکرد پردازشی قابل قبول نبوده و باید مشکل را ریشه‌یابی کنید. یکی دیگر از مشکلات ال جی وی 30 که توسط عده‌ای از کاربران گزارش شده، بالا رفتن بدون دلیل مصرف باتری و کاهش دوام آن است.

  • از گوگل پلی استور اپلیکیشن Greenify را دانلود و نصب کنید. این برنامه شما را از همه اپلیکیشن‌های فعال، حتی آن‌هایی که در پس‌زمینه مشغول استفاده از رم و پردازنده هستند، مطلع می‌کند. در صورتی که اجرای یک سری نرم افزار در پس‌زمینه را بیهوده و بدون دلیل می‌دانید، دسترسی اجرا را از آن‌ها بگیرید. به این ترتیب بخش قابل توجهی از منابع پردازشی آزاد شده و عملکرد گجت بهبود پیدا می‌کند. به موازات پر شدن ظرفیت پردازنده و رم، مصرف باتری نیز بیشتر می‌شود. به وسیله محدود کردن تعداد اپلیکیشن‌های اجرا در پس‌زمینه، منابع پردازشی کمتری اشغال شده و دوام باتری بهتر خواهد شد.
  • ممکن است فقط یک اپلیکیشن خاص مسبب کند شدن گوشی یا افزایش مصرف باتری شده باشد. گوشی را در حالت ایمن (Safe Mode) اجرا کرده و استمرار یا از بین رفتن ایراد را در این حالت بررسی کنید (در انتهای همین مطلب آموزش ورود به حالت ایمن را قرار داده‌ایم). اگر عملکرد پردازشی بهبود و عمر باتری افزایش پیدا کرد، یک اپلیکیشن یا بازی علت بروز مشکل است. کار را با حذف آخرین اپلیکیشن‌های نصب شده آغاز کرده و در هر مرتبه وضعیت را بررسی کنید. اگر اطلاعات خاصی در گوشی ندارید، یک مرتبه، بعد از گرفتن فول بکاپ، آن را ریست فکتوری کنید. البته ریست فکتوری سنگ آخر است!
  • گوشی‌سازانی همچون ال جی و سامسونگ، رابط کاربری گوشی‌های اندرویدی خود را به میزان زیادی دست‌کاری می‌کنند. این دستکاری شامل افزودن تعداد زیادی اپلیکیشن و سرویس است. در صورت عدم نیاز به استفاده از آن‌ها، از شرشان خلاص شوید! البته حذف برنامه‌های پیش‌فرض به سادگی امکان‌پذیر نبوده و به احتمال زیاد، نیازمند روت کردن گوشی خواهید بود. وارد قسمت Apps در تنظیمات شده و برنامه‌های مورد نظر را انتخاب کنید. در صورت خاکستری نبودن گزینه Disable، به منظور غیرفعال‌سازی برنامه، روی آن ضربه بزنید.
  • صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On Display)، تاثیر قابل توجهی روی دوام باتری دارد. البته، از آن جایی که بخشی از صفحه نمایش، آن هم با نور کم و به وسیله تعداد کمی عنصر، روشن نگه داشته می‌شود، مصرف باتری چندان بالا نیست، اما برخی کاربران، بعد از غیر فعال‌سازی Always-On Display افزایش قابل توجهی را در عمر باتری تجربه کردند.

مشکلات مربوط به سیستم‌های احراز هویت در ال جی وی 30

مشکلات ال جی وی 30

اسکنر اثر انگشت، تشخیص چهره و تشخیص صدا به منظور بازگشایی قفل گوشی، برای بیشتر کاربران سریع و با دقت بالا عمل می‌کنند. با این حال برخی کاربران با آن‌ها به مشکل خورده‌اند. برای رفع این دسته مشکلات ال جی وی 30 به نکات زیر توجه کنید:

  • اثر انگشتی که پیشتر به گوشی معرفی کرده‌اید را حذف و مجددا معرفی کنید. گوشی‌های هوشمند به شما اجازه می‌دهند چندین اثر انگشت به آن‌ها معرفی کنید. به این ترتیب دیگران یا خودتان با سایر انگشت‌ها به جز سبابه، قادر به احراز هویت خواهید بود. حتی می‌توان یک انگشت را دو مرتبه معرفی کرد. این کار برای عده‌ای از کاربران LG V30، مشکل را برطرف کرد.
  • برخی کاربران مشکل را به وسیله پاک کردن کش رفع کردند. به مسیر Settings – General – Phone Management – Device Storage رفته و روی Internal Storage ضربه بزنید. سپس Cached Data را لمس کرده و آن را پاک کنید.
  • سیستم تشخیص چهره ال جی وی 30 سه بعدی و چندان قابل اعتماد نیست، به همین دلیل حتی می‌توان با یک عکس نیز آن را فریب داد. به منظور پیشگیری از گول خوردن آن، از انتخاب حالت پیشرفته (Advanced Mode) در منوی فعال‌سازی قابلیت تشخیص چهره اطمینان پیدا کنید. اگر بعد از فعال‌سازی آن، دستگاه به سختی قادر به تشخیص چهره‌تان شده است، برای افزایش دقت چندین مرتبه صورت خود را اسکن کنید.
  • سیستم احراز هویت مبتنی بر صوت ال جی وی 30 در ابتدای عرضه گوشی عملکرد دقیقی نداشت، اما شرکت آن را به وسیله انتشار چند آپدیت نرم افزاری بهبود بخشید.
  • پیشنهاد می‌کنیم برای حفظ امنیت گوشی از اسکنر اثر انگشت در کنار یک پسورد عددی استفاده کنید. سیستم تشخیص چهره و مخصوصا تشخیص صوت گوشی LG V30 چندان پیشرفته و قابل اعتماد نیست و می‌توان آن‌ها را به راحتی دور زد.

مشکلات مربوط به منو و مقیاس‌گذاری اپلیکیشن‌ها در ال جی وی 30

مشکلات ال جی وی 30

برخلاف سایر مشکلات ال جی وی 30 این مورد در حقیقت یک ایراد نبوده و بیشتر به خاطر عدم آشنایی کاربران با نحوه کار با تنظیمات گوشی بروز می‌کنند. کافی است به نکات زیر توجه کنید:

  • عدم دسترسی به اپ دراور: به صورت پیش‌فرض، رابط کاربری گوشی‌های ال جی فاقد اپ دراور یا همان منو است. به همین دلیل میانبر همه اپلیکیشن‌ها در خود هوم اسکرین ایجاد می‌شود. می‌توان به وسیله قرار دادن موارد مرتبط با یکدیگر داخل یک فولدر، آن‌ها را مرتب کرد. البته می‌توانید در صورت تمایل یک اپ دراور به رابط کاربری اضافه کرد. برای این کار به مسیر Settings – Display – Home Screen – Select Home رفته و گزینه Home & app drawer را انتخاب کنید.
  • مشکل مقیاس‌گذاری اپلیکیشن‌ها: ال جی وی 30 دارای نمایشگری با نسبت ابعاد تصویر 18:9 است، به همین دلیل برخی نرم افزارها با نمایشگر فیت نشده و در بالا و پایین آن‌ها، حاشیه‌های سیاه روی صفحه نمایش ظاهر خواهد شد. البته در مقایسه با سال 2017 و زمان عرضه این گوشی، نرم افزارهای بسیار زیادی با نسبت ابعاد تصویر متفاوت گوشی‌های سال‌های اخیر منطبق شده‌اند، اما در هر صورت، اگر مشکل یاد شده در یک اپلیکیشن بروز کرد، می‌توانید از راهکار اختصاصی ال جی برای رفع آن استفاده کنید. به مسیر Settings – Display – App Scaling رفته و گزینه Full Screen (18:9) را برای برنامه‌ها فعال کنید.

مشکلات مربوط به اتصالات ال جی وی 30

مشکلات ال جی وی 30

ایراد پیدا کردن اتصالات وای فای و بلوتوث در همه گوشی‌های هوشمند رایج بوده و منحصر به ال جی وی 30 نیست. برای پیدا کردن ریشه مشکل به نکات زیر توجه کنید:

وای فای

  • گوشی هوشمند و مودم / روتر وای فای را خاموش کرده و بعد از سی ثانیه مجددا روشن کنید. مجددا برای برقراری ارتباط بین آن‌ها تلاش کنید.
  •  به مسیر Settings – Power Saving رفته و از خاموش بودن آن اطمینان پیدا کنید. حالت ذخیره نیرو در صورت فعال بودن، برای اتصال وای فای و بلوتوث دردسر ایجاد می‌کند.
  • با استفاده از اپلیکیشن Wi-Fi Analyzer میزان ترافیک را در کانال مورد استفاده بررسی کنید. این نرم افزار به شما اجازه می‌دهد از یک کانال خلوت‌تر استفاده کنید.
  • یک مرتبه اتصال به شبکه وای فای مورد نظر را پاک کرده و سپس به آن متصل شوید. برای این کار وارد تنظیمات وای فای شده و بعد از نگه داشتن انگشت خود روی اسم آن، گزینه Forget را لمس کنید. برای اتصال مجدد مجبور به وارد کردن پسورد خواهید بود.
  • از به‌‌روز بودن گوشی و مودم اطمینان پیدا کنید.
  • در گوشی ال جی وی 30 خود به مسیر Wi-Fi – Settings – Advanced رفته و مک آدرس (Mac Address) گجت را یادداشت کنید. سپس وارد تنظیمات مودم / روتر شده و از بلاک نشدن دستگاه دارای این مک آدرس اطمینان پیدا کنید.
  • یک مرتبه برای اتصال به مودم / روتر وایرلس دیگر تلاش کنید. اگر اتصال به راحتی برقرار شد، ایراد مربوط به گوشی نبوده و باید از دستگاه برقرارکننده ارتباط بی‌سیم آن را ردیابی کنید.
  • در صورت عوض شدن پسورد، امکان اتصال از شما سلب خواهد شد. وضعیت را از ادمین جویا شوید.
  • روتر یا مودم بی‌سیم را ریست کرده و بعد از راه‌اندازی مجدد، تنظیمات را روی حالت پیش‌فرض رها کنید.

بلوتوث

  • اگر در پی اتصال به یک گجت به غیر از گوشی هوشمند یا تبلت هستید، راهنمای آن را مطالعه کنید. به عنوان مثال می‌توان به سیستم پخش صوتی خودرو اشاره کرد. ممکن اتصال به بلوتوث یک گجت خاص، ساز و کار متفاوتی داشته باشد.
  • همه اتصال‌های قبلی را با ورود به تنظیمات بلوتوث پاک کرده و سپس مجددا ارتباط برقرار کنید.
  • در دستگاه گیرنده و فرستنده، بلوتوث را از حالت مخفی خارج کنید. برای این کار کافی است یک مرتبه روی اسم آن ضربه بزنید. در ادامه بلوتوث تا چند دقیقه قابل مشاهده می‌شود.
  • اگر می‌توانید به گوشی یا هر گجت دیگر با بلوتوث متصل شوید، ایراد از سمت شما نبوده و باید آن را در دستگاه مقابل پیدا کنید.

مشکلات در انتظار بررسی و انتشار‌ آپدیت توسط سازنده ال جی وی 30

مشکلات ال جی وی 30

یک سری مشکلات ال جی وی 30 در ابتدا وجود داشت، اما سازنده به وسیله انتشار آپدیت نرم افزاری‌، آن‌ها را برطرف کرد. به همین دلیل باید آخرین به‌روزرسانی‌ها را دریافت کنید. اگر به تازگی گوشی ال جی وی 30 را خریداری کرده‌اید، حتما آپدیت اندروید 9 پای را به صورت دستی یا OTA روی آن نصب کنید.

  • مشکلات دوربین: برخی کاربران کیفیت دوربین سلفی ال جی وی 30 را ناامیدکننده خطاب می‌کنند. عکس‌ها بسیار بی‌کیفیت ثبت شده و نویز زیادی درونشان وجود دارد. این شرایط حتی در زمان وجود نور کافی در محیط نیز بروز می‌کنند.
  • مشکلات پخش ویدیو: حین بخش برخی محتواهای ویدیوی، فقط صوت پخش شده و فریم‌ها قابل مشاهده نخواهند بود. عده‌ی از کاربران مشکل را به وسیله ریبوت کردن پیاپی گوشی برای چند مرتبه رفع کرده‌اند. مشکل، بیشتر در زمان اجرای فیلم از اپلیکیشن نتفلیکس و گوگل پلی موویز رخ می‌دهد.

راهنمای انواع ریست، کنترل سخت افزاری و اجرا در حالت ایمن

مشکلات ال جی وی 30

سافت ریست

  • وقتی نمایشگر به دستورات لمسی‌تان پاسخ نداده و به نوعی قفل کرده است، دکمه پاور را فشار داده و برای ده ثانیه نگه دارید.

هارد ریست

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه پاور و کلید کاهش حجم صدا را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید. وقتی لوگوی ال جی را مشاهده کردید، آن‌ها را رها کنید. بلافاصله کلید پاور را مجددا فشار داده و تا زمان باز شدن منوی ریست فکتوری نگه دارید.
  • با استفاده از کلید پاور گوشی را هارد ریست کنید. در صورت پشیمان شدن و نیاز به بازگشت، یکی از کلیدهای کنترل حجم صدا را فشار دهید.

بوت در حالت ایمن

  • گوشی را خاموش و مجددا روشن کنید. بعد از نمایان شدن لوگوی ال جی، کلید کاهش حجم صدا را نگه داشته و تا زمان وارد شدن به هوم اسکرین نگه دارید.
  • کلید پاور را تا زمان نمایش گزینه‌ها نگه داشته و بعد از لمس گزینه Power Off، انگشتتان را از روی آن برندارید. در پنجره پاپ آپ جدید روی گزینه OK ضربه بزنید. اکنون در حالت ایمن قرار دارید.

حالت کنترل سخت افزاری

این کار در زمان آسیب دیدن نمایشگر و از کار افتادن کل یا بخشی از آن کاربردی است. به این وسیله بدون نیاز به صدور دستوران لمسی می‌توانید یک سری اعمال ساده را پیش ببرید.

  • دستگاه را خاموش کنید.
  • کلید پاور را به همراه هر دو کلید کنترل حجم صدا فشار داده و برای ده ثانیه نگه دارید. با این کار وارد منوی کنترل گوشی از طریق کلیدها خواهید شد.
  • با استفاده از کلیدهای افزایش و کاهش حجم صدا روی گزینه‌ها جابه‌جا شوید. بعد از قرارگیری روی گزینه مورد نظر، به منظور انتخاب آن کلید پاور را فشار دهید.
  • در صورت دریافت تماس صوتی، برای پاسخ دادن به آن هر دو کلید کنترل حجم صدا را همزمان نگه دارید. برای اتمام تماس، کلید پاور را فشار بدهید. قطع کردن زنگ هشدار نیز به وسیله لمس همزمان هر دو کلید تغییر صدا امکان‌پذیر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ال جی برنده خوبیه ولی از بقیه رقیب هاش جا مونده
    باید خودش رو برسونه بهشون
    یکی از مشکل هاش برد سوزی هست
    و با خوندن این مقاله و دیدن این همه مشکل که به اصطلاح پرچمدار ال جی هم هست واقعا آینده روشنی برای این برند نمیبینم

  2. در مورد V30 هم با توجه به قیمت گوشی خوبی هست.چه از نظر سرعت,چه از نظر باطری و دوربین بسیار عالی.بعد از اپدیت هم هوش مصنوعی فعال میشه.
    به دوستانی که تجربه خوبی از الجی ندارن یا بد شنیدن توصیه میکنم G6 و V30 رو تست کنید .یا از کسانی که دارند بپرسید.باز هم میگم با توجه به قیمت V30 واقعا فوق العاده است.

  3. مشکل سوختن برد در v30 رو خودم برای یکی از دوستان دیدم، متاسفانه مشکل بردسوزی سالهاست که در گوشی های ال جی وجود داره و این شرکت هم کاملا بی تفاوت هست نسبت به این مشکل

  4. ال جی بدترین برند در تولید گوشی های هوشمند ! فکر نمیکنم کسی پیدا بشه از این برند ابراز رضایت کنه حالا گوشی های پرچمدارش اینجوری مشکل دار باشند وای به گوشی های دیگه اش…