واکسن کرونا

اولین تست واکسن کرونا آزمایشی روی انسان انجام شد

در حال حاضر شرکت‌های مختلفی از سراسر جهان به دنبال ساخت داروی بیماری کووید 19 هستند و اکنون موسسه تحقیقات سلامت شهر سیاتل آمریکا اولین تست واکسن کرونا آزمایشی را روی انسان انجام داد.

یک مقام دولتی آمریکا اعلام کرد موسسه تحقیقات سلامت (Kaiser Permanente) شهر سیاتل آمریکا که قرار بود واکسن کرونا آزمایشی خود را روی 45 جوان داوطلب تست کند، امروز دوشنبه 26 اسفند 98 موفق شد این واکسن را برای اولین بار روی انسان مورد آزمایش قرار دهد. گفتنی است هزینه این پروژه توسط پژوهشگاه ملی بهداشت آمریکا تامین می‌شود.

جزئیات تست واکسن کرونا روی انسان

فرایند تست واکسن کروناویروس به این‌گونه خواهد بود که به داوطلبانی که به ویروس کرونا مبتلا نیستند، مقداری از این واکسن تزریق خواهد شد، در ادامه این آنتی بادی در بدن داوطلبان باعث ساخت سلول‌های پروتئینی می‌شود که قادر است از ابتلا به ویروس پیشگیری کرده و این بیماری را درمان کند. این موسسه با این هدف واکسن تولیدی خود را روی داوطلبان تست می‌کند تا از عوارض جانبی خطرناک آن روی بدن انسان مطلع شود. طبق اعلام مقام‌های بهداشت عمومی آمریکا، پروژه ساخت واکسن کروناویروس طی 12 تا 18 ماه آینده تکمیل خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. واقعا یه چیزی برام جالبه من در موضوعی که نمیدونم و سر رشته ندارم دخالت نمیکنم ولی مطمعنم اگه ایران واکسن میساخت منتشر کنندش ما نبودیما ولی چون اونا میسازن اونا منتشر کردن

  2. خبری مبنی بر رسیدن پیام اعتراضیم ندادید؛ دوباره میفرستم:
    چه برایتان جالب بوده که واکسنش تهیه شده!!
    این شیاطین همون6 سال پیش هم ویروس را و هم واکسنش را تولید کرده اند
    یالالعجب! چه ضعیفیم در دشمن شناسی!

  3. چه برایتان جالب بوده که واکسنش تهیه شده!!
    این شیاطین همون6 سال پیش هم ویروس را و هم واکسنش را تولید کرده اند
    یالالعجب! چه ضعیفیم در دشمن شناسی!