گیربکس اتوماتیک AMT

ایران خودرو از گیربکس اتوماتیک AMT برای محصولات جدید خود رونمایی کرد

شرکت ایران خودرو از گیربکس اتوماتیک AMT برای محصولات جدید خود پرده برداشت. این جعبه دنده اتوماتیک جدید ایران خودرو در سال 99 به تولید انبوه خواهد رسید.

شرکت ایران خودرو اخیرا از گیربکس اتوماتیک AMT رونمایی کرد که قرار است در محصولات داخلی آینده این خودروساز مورد استفاده قرار بگیرد. در همین رابطه مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد گیربکس اتوماتیک AMT توسط شرکت نیرو محرکه ساخته شده است و 60 درصد از اجزای آن در داخل کشور به تولید می‌رسد. وی افزود در زمستان 99 شاهد تولید انبوه این گیربکس خواهیم بود و قرار است پس از تولید روی بیش از 1000 دستگاه خودرو نصب شود.

جزئیات تولید گیربکس اتوماتیک AMT

تولیدکنندگان این گیربکس قصد دارند در سال 1400 و پس از آن میزان خودکفایی این محصول را به بیش از 85 درصد برسانند و با افزایش تولید، این گیربکس را روی 30 تا 50 هزار دستگاه خودرو نصب کنند. هم‌اکنون ایران خودرو قصد دارد گیربکس اتوماتیک AMT را روی خانواده سمند EF7 نصب کند و به احتمال زیاد تا پایان سال 99 شاهد عرضه این خودروها با گیربکس اتوماتیک AMT به بازار خواهیم بود.

در بسیاری از کشورها، این گیربکس 6 سرعته اتوماتیک شرکت نیرو محرکه را یک گیربکس نیمه اتوماتیک می‌شناسند که در بازارهای جهانی حدود 250 یورو قیمت دارد، اما طبق اعلام مدیران ایران خودرو، این گیربکس در شرایطی با هزینه سربار 250 یورویی به محصولات داخلی این خودروساز اضافه می‌شود که مدل‌های مشابه خارجی آن دارای قیمت 900 یورویی هستند.

گیربکس اتوماتیک AMT را در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان ارزان‌ترین گیربکس اتوماتیک خودرو می‌شناسند و همواره آن را یک سیستم انتقال قدرت نیمه اتوماتیک معرفی می‌کنند؛ از این رو نباید از آن انتظار عملکردی مانند گیربکس‌های AT، DCT و CVT داشت. هرچند برخی از خودروسازان برای خودروهای اقتصادی خود از این سری از گیربکس‌های نیمه اتوماتیک استاده می‌کنند؛ برای مثال در بازار ایران خودروهای ام جی 3 و برلیانس سری H200 اتوماتیک نیز از این گیربکس بهره می‌برند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. جالبه تمامی قطعات برلیانس سری 200 رو روی ماشین هاشون پیاده می کنند

    این گیربکس اصلا تولید ملی نیست و در برلیانس های اتوماتیک سری 200 استفاده شده بود و ملی بودنش دروغ محض هستش

    در ضمن سیستم فرمان برقی برلیانس سری 200 رو روی پژو 207 قراره بزارن و این خجالت آوره برای دو گروه

    گروه 1 خودروسازی هست
    گروه 2 اون احمقایی که میرن تو بازار آزاد ماشین 207 می خرن فقط برای مارک پژو میرن 40 میلیون بالاتر از برلیانس سری 200 پول هزینه می کنند برای ماشین هایی که پرفورمنس موتورشون افتضاح هست

    مطمئن هستم یکی دو ماه دیگه میان زنجیر تایم برلیانس ها رو هم به جای تسمه تایم استفاده می کنند!!!
    چینش جمع شونده جلوی ماشین های برلیانس سری 200 (که 5 ستاره کیفی چین رو داره) رو هم روی دنا پیاده می کنند

    این ها که می گن تولید ملی، همش دروغ و خالی بندی هست

    با سپاس