آیپد پرو 2020

تبلت آیپد پرو 2020 اپل مجهز به مجیک کیبورد معرفی شد

اپل یک تبلت جدید از سری iPad Pro رونمایی کرد. استفاده از اسکنر LiDAR و مخصوصا داشتن دوربین دوگانه در کنار استفاده از مجیک کیبورد، از جمله ویژگی‌های آیپد پرو 2020 محسوب می‌شوند.

تبلت جدید اپل با توان پردازشی بالاتر، دوربین بسیار بهتر و کارایی بیشتر در زمینه واقعیت افزوده معرفی شد. استفاده از یک اسکنر LiDAR در این تبلت قابلیت‌های مربوط به واقعیت افزوده را در تبلت افزایش خواهد داد. برای اولین مرتبه در یک تبلت شاهد استفاده از یک دوربین دوگانه هستیم. قدرت پردازشی آیپد پرو 2020 در مقایسه با قبل افزایش قابل توجهی داشته، هر چند سبک طراحی و ظاهر آن با تبلت قبلی یکسان است.

دوربین متفاوت تبلت آیپد پرو 2020

با دوربین بهترین گوشی‌های آیفون فاصله وجود دارد،‌ اما برای شروع، دوربین تبلت جدید اپل کاملا قابل قبول است. سنسور رنگی 12 مگاپیکسلی از نوع واید بوده و قادر است در رزولوشن 4K فیلم‌برداری کند. در کنار آن سنسوری 10 مگاپیکسلی با یک لنز اولترا واید دیده می‌شود.

آیپد پرو 2020

پنج میکروفون روی بدنه قرار گرفته که در ترکیب با قابلیت فیلم برداری 4K، تبلت جدید آی او اسی را تبدیل به یک گجت مناسب برای فیلم برداری می‌کند. اپل مدعی است کیفیت این میکروفون‌ها در حد ابزارهای استودیویی است. چهار اسپیکر روی بدنه به کار رفته و نحوه پخش صدا بر اساس نحوه در دست گرفتن تبلت، توسط آن‌ها تنظیم خواهد شد.

روی ماژول دوربین iPad Pro 2020 یک اسکنر LiDAR مشاهده خواهید کرد. این حسگر برای محاسبه عمق میدان کاربرد داشته و قادر است فاصله‌ی دوربین تا اشیای قرار گرفته حداکثر در مسافت 5 متری را به طور دقیق محاسبه کند. حسگر لیدار در مکان‌های روباز و همچنین سربسته کارایی دارد.

آیپد پرو 2020

به منظور بهره بردن از قابلیت‌های این سنسور، یک فریم ورک جدید به iPadOS افزوده شد. می‌توان انتظار داشت تجربه استفاده از کیت نرم افزاری مخصوص واقعیت افزوده اپل یعنی ARKit در آیپد پرو از سایر دستگاه‌های آی او اسی بهتر خواهد بود.

آیپد پرو 2020

اپلیکیشن‌های AR کیت ARKit، با دقت بالاتری در تبلت جدید اجرا می‌شوند. به عنوان یکی از بهبودها باید به کاهش احتمال بهم ریختن یکپارچگی عناصر در دنیای واقعیت افزوده در صورت حرکت سریع دوربین تبلت اشاره کرد. به لطف ارائه یک رابط کاربری برنامه‌نویسی (API) جدید با نام Scene Geometry بیشتر از قبل می‌توان از داده جمع‌آوری شده توسط دوربین‌ها استفاده کرد. افزوده شدن قابلیت Ruler View به منظور اندازه‌گیری دقیق عناصر در محیط از جمله مزایای آن است.

عملکرد پردازشی و نمایشگر

اپل هنوز به ایده‌ی قابل جایگزین بودن تبلت‌های سری Pro با لپ تاپ‌ها تاکید دارد. این شرکت بعد از رونمایی آیپد پرو 2020 مدعی شد توان پردازشی آن از بیشتر لپ تاپ‌های ویندوزی بیشتر است! دلگرمی اپل برای این ادعا، تراشه A12Z محسوب می‌شود. چیپست نام برده دارای پردازنده‌ای 8 هسته‌ای بوده و از موتور عصبی (Neural Engine) شرکت اپل استفاده می‌کند.

آیپد پرو 2020

با وجود توان پردازشی بسیار بالا، آیپد پرو تازه وارد با یک مرتبه شارژ شدن، تا 10 ساعت از شارژ مجدد بی‌نیاز خواهد بود. اتصال وای فای بهبود پیدا کرده و سرعت اینترنت در شبکه Gigabit LTE نزدیک به 60 درصد افزایش یافته است.

آیپد پرو 2020 بر اساس اندازه نمایشگر به دو مدل تقسیم می‌شود. مدل کوچکتر دارای صفحه نمایشی 11 اینچی بوده و مدل بزرگ، از نمایشگری 12.9 اینچی استفاده می‌کند. پشتیبانی از محدوده رنگ عریض P3 از جمله ویژگی‌های صفحه نمایش است. به لطف پشتیبانی از قابلیت ProMotion، نرخ تازه‌سازی نمایشگر بسته به محتوا تغییر کرده و می‌تواند به حداکثر 120 هرتز برسد.

مجیک کیبورد برای آیپد پرو

ارائه کاور مجیک کیبورد خبر بسیار خوب دیگر اپل برای دوست‌داران تبلت‌های آی او اسی است. تکنولوژی مورد استفاده در آن با فناوری به کار رفته در نوت بوک‌های اپل یکسان است. وجود ترک پد روی این کیبورد مزیت بزرگی است.

آیپد پرو 2020

سیستم عامل iPadOS 13.4 که قرار است یک هفته دیگر به صورت رسمی رونمایی شود، به صورت پیش‌فرض روی آیپد پرو جدید سوار است. پشتیبانی از ترک پد به همراه یک نشانه‌گر ماوس دایره‌ای برای هایلایت کردن عناصر در رابط کاربری از جمله ویژگی‌های افزوده شده به آن در مقایسه با سیستم عامل قبلی مخصوص تبلت‌های اپل به شمار می‌رود.

این سیستم عامل سبب می‌شود همانند زمان استفاده از مک بوک، قادر به بهره بردن از ژست‌های حرکتی باشید. کاربرد این ژست‌ها جابه‌جا شدن بین اپلیکیشن‌ها، دسترسی به اپ سوئیچر، دسترس به داک و کنترل سنتر و همچنین اپلیکیشن‌های دلخواه است. بیشتر اپلیکیشن‌های جانبی به صورت خودکار تشخیص داده شده و برای هر یک قابلیت‌های ویژه‌ای در مقایسه با قبل ارائه خواهد شد.

با توجه به ارائه یک کیبورد جدید برای آیپد پرو 2020 مکانیزم نگه داشتن آن نیز تغییر کرده است. طراحی جدیدی با نام شناور در نظر گرفته شده و کمک می‌کند ارتفاع نمایشگر را از کف افزایش بدهید. قابلیت تغییر زاویه دید تا 130 درجه بهره‌وری را حین استفاده از تبلت افزایش می‌دهد.

آیپد پرو 2020

اپل قید پورت لایتنینگ را زده و از درگاه یو اس بی C در آیپد پرو جدید استفاده کرده است. به لطف استفاده از این درگاه می‌توانید لوازم جانبی خارج از اکوسیستم اپل را نیز به تبلت خود متصل کنید.

قیمت و زمان عرضه آیپد پرو 2020

فروش آنلاین گجت از امروز آغاز شد. از فردا توزیع تبلت در نمایندگی‌های اپل شروع خواهد شد. دو گزینه رنگ نقره‌ای و خاکستری برای دستگاه ارائه شده و کمترین نسخه دارای 128 گیگابایت حافظه داخلی است. سه نسخه دیگر 256 گیگابایت، 512 گیگابایت و 1 ترابایت ظرفیت دارند.

آیپد پرو 2020

قیمت مدل 11 اینچی برای پایین‌ترین نسخه که فقط از وای فای پشتیبانی می‌کند (بدون امکان قرار دادن سیم کارت)، 799 دلار است. نسخه سیم کارت خور آن به قیمت 949 دلار به فروش می‌رسد. قیمت نسخه وای فای مدل 12.9 اینچی 999 دلار بوده و برای نسخه دارای درگاه سیم کارت به 1149 دلار افزایش پیدا می‌کند.

برای خرید مجیک کیبورد باید دو ماه دیگر صبر کنید. قیمت محصول، مخصوص مدل 11 اینچی، 299 دلار است. کیبورد مخصوص مدل بزرگ دارای قیمت 349 دلار است. به منظور خرید نسل دوم قلم اپل پنسل باید 129 دلار پرداخت کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*