فروشگاه AppGallery

هواوی درآمد فروشگاه AppGallery را به توسعه‌دهندگان می‌دهد

شرکت هواوی قصد دارد برای رشد هرچه سریع‌تر فروشگاه AppGallery تمام درآمد اپلیکیشن‌ها و بازی‌های این فروشگاه را به توسعه‌دهندگان اختصاص دهد.

فروشگاه نرم افزاری هواوی یا AppGallery در حال حاضر سومین مارکت نرم افزاری بزرگ دنیا به حساب می‌آید. این در حالی است که رقبای این فروشگاه نرم افزاری، نام‌هایی نظیر پلی استور گوگل و اپ استور اپل هستند که سابقه سال‌ها حضور در بازار را در کارنامه دارند.

برنامه هواوی برای توسعه فروشگاه AppGallery

به دلیل محدودیت‌هایی که از سوی دولت آمریکا جهت جلوگیری از پیشرفت سریع هواوی وضع شد، هواوی نیز به سمت توسعه فروشگاه نرم افزاری اختصاصی خود رفت. این شرکت از روش‌های متفاوتی استفاده کرده تا کاربران و البته توسعه‌دهندگان را به استفاده از این فروشگاه نرم افزاری و توسعه عناوین پرطرفدار برای آن تشویق کند. یکی از این روش‌ها به‌کارگیری فرمولی جذاب برای تقسیم کردن درآمد حاصل از توسعه اپلیکیشن‌ها با توسعه‌دهندگان است.

فروشگاه AppGallery

البته این طرح شرایط مخصوص به خود را دارد. به عنوان نمونه اعتبار آن 24 ماه از زمان تایید توافق‌نامه توسط توسعه‌دهنده است و میزان درآمد هم به نوع اپلیکیشن بستگی دارد.

به عنوان مثال در دسته اپلیکیشن‌های آموزشی، میزان درآمد از اولین ماه تا ماه دوازدهم به طور کامل یعنی 100 درصدی به توسعه دهنده اختصاص خواهد یافت و از ماه سیزدهم تا بیست و چهارم 90 درصد از درآمد به توسعه‌دهنده و ده درصد به هواوی تعلق می‌گیرد. هواوی اعلام کرده در شرایط استاندارد این تقسیم درآمد 80 به 20 به سود توسعه‌دهنده است.

در بخش توسعه بازی‌های ویدیویی هم در بازه زمانی ماه اول تا دوازدهم 85 درصد از درآمد به توسعه دهنده و 15 درصد به هواوی اختصاص خواهد یافت. از ماه سیزدهم تا بیست و چهارم باز هم همین روال طی خواهد شد. هواوی تقسیم درآمد استاندارد یعنی بدون احتساب شرایط یاد شده و پس از گذشت دو سال را 70 به 30 به سود توسعه دهنده اعلام کرده است.

در دسته‌های دیگر نظیر اپلیکیشن‌های چندرسانه‌ای، ابزار، ارتباطات، کتاب، عکاسی، غذا و نوشیدنی، مسافرت و مسیریابی و… بازهم از ماه اول تا دوازدهم درآمد کامل متعلق به توسعه دهنده است و از ماه سیزدهم تا بیست و چهارم 85 درصد به توسعه‌دهنده و 15 درصد به هواوی تعلق خواهد گرفت. در شرایط استاندارد 70 درصد درآمد نصیب توسعه‌دهنده شده و هواوی تنها 30 درصد از درآمد را برمی‌دارد.

با این اوصاف به جز دسته بازی‌های ویدیویی تقریبا در تمام بخش‌ها توسعه‌دهنده در اولین سال عرضه اپلیکیشن تا 100 درصد درآمد را در اختیار دارد. با پایان بازه دو ساله عرضه اپلیکیشن در AppGallery توزیع درآمد بین هواوی و توسعه‌دهنده، به ترتیب 30 به 70 خواهد بود.

فروشگاه AppGallery

گوگل و اپل از تمام اپلیکیشن‌ها در فروشگاه‌های نرم افزاری خود درآمد 30 درصدی را برداشته و 70 درصد را به توسعه‌دهنده می‌دهند.

سال گذشته میلادی Epic Games از قراردادن بازی محبوب خود یعنی Fortnite در پلی استور گوگل جلوگیری کرد؛ زیرا به گفته مسئولان این شرکت گوگل باید سهمی کم‌تر از 30 درصد از درآمد حاصل از فروش این بازی بر می‌داشت. Epic Games با توسعه فروشگاه آنلاین بازی مخصوص به خود 88 درصد را به توسعه‌دهنده و 12 درصد را به عنوان سهم خود اختصاص داده است.

به نظر می‌رسد هواوی بتواند با این راهبرد برنامه‌نویسان زیادی را جذب AppGallery کند و می‌توانیم در آینده منتظر موفقیت بیشتر این فروشگاه نرم افزاری باشیم.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. اگه تحریم آمریکا پابرجا باقی بمونه تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها نمی‌تونن در AppGallery حضور داشته باشن که

  2. من خواستم ثبت نام کنم بعنوان توسعه دهنده ولی در مرحله وارد کردن شماره تماس پیش شماره ایران وجود نداشت گویا از ایران نمیشه…