واکسن ویروس کرونا در چین آزمایش خواهد شد!

مجوز آزمایش و تولید انبوه واکسن ویروس کرونا در چین صادر شد!

واکسن ویروس کرونا یا همان کووید 19 که در چند ماه اخیر 11 هزار نفر را کشته، در چین ساخته شده و این‌طور که به نظر می‌رسد، متخصصان چینی در حال انجام آزمایش‌های لازم برای تایید واکسن کووید 19 هستند.

آخرین اخبار مربوط به بیماری کووید 19 یا همان کرونا نشان می‌دهند که حداقل 11 هزار نفر قربانی آن شده‌اند و تعداد مبتلایان از مرز 270 هزار نفر هم گذشته است. در همین رابطه، در رسانه‌های چینی خبری در مورد واکسن ویروس کرونا منتشر شده و این‌طور که به نظر می‌رسد، متخصصان چینی پس از ساخت واکسن، آزمایش‌های لازم برای تایید دارو را شروع کرده‌اند. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید.

ساخت واکسن ویروس کرونا در چین

در رسانه‌های چینی اعلام شده که اجازه انجام آزمایش واکسن کرونا بر روی بیماران کووید 19 در تاریخ 16 مارس به متخصصان داده شد و سازنده واکسن هم آکادمی نظامی علوم پزشکی معرفی شده است.

ساخت واکسن ویروس کرونا از این لحاظ اهمیت دارد که افراد آسیب‌پذیر در مقابل کووید 19 می‌توانند با استفاده از دارو در مقابل این بیماری مقاوم شوند و همچنین، از این روش امکان کاهش سرعت و شدت گسترش کرونا وجود دارد. از طرف دیگر مقامات اعلام کرده‌اند که تولید انبوه و ارائه یک واکسن کارآمد برای بیماری کرونا چیزی بین 12 تا 18 ماه طول خواهد کشید.

در رسانه‌های چین اعلام شده که تیمی از متخصصان به سرپرستی یکی از مهندسان بیولوژی آکادمی نظامی علوم پزشکی این کشور در شهر ووهان، مرکز شیوع کووید 19، واکسن بیماری کرونا را طراحی کرده و یک نهاد نامشخص هم اجازه انجام آزمایش‌های مربوط به تایید واکسن را صادر کرده است.

واکسن ویروس کرونا در چین آزمایش خواهد شد!

متخصصان چینی و مقامات نامعلومی که اجازه آزمایش‌ها را صادر کرده‌اند، تا حدی به محصول مورد نظر مطمئن هستند که اقداماتی برای تولید انبوه واکسن ویروس کرونا را هم آغاز کرده‌اند. البته نکته اینجاست که این واکسن به عنوان نوعی داروی زیرگروه معرفی شده و بر اساس اطلاعاتی که در مورد واکسن‌های زیرگروه وجود دارد، می‌توان گفت که این دارو تنها حاوی بخشی از ویروس کووید 19 بوده که با ورود به بدن افراد، واکنش‌های دفاعی لازم برای مقابله با ویروس را به وجود می‌آورد.

این در حالی است که واکسن‌های دارای کارایی صد درصدی و داروهای کلی‌تر، شامل ورژنی تمام و کمال از ویروس هستند که برای تحریک سیستم دفاعی فرد، به صورت کشته شده یا ضعیف شده درآمده و از طریق تزریق، وارد بدن فرد می‌شود. به طبع واکنش دفاعی به وجود آمده با این واکسن‌های عمومی‌، به مراتب قدرتمندتر خواهد بود و کارایی آن‌ها برای محافظت از افراد بیشتر است؛ اکثر واکسن‌های مدرن هم از این نوع هستند.

البته هر دو نوع واکسن‌های عمومی و زیرگروهی با واکسن mRNA متخصصان آمریکایی که در اوایل ماه جاری وارد فاز آزمایشی شد، متفاوت هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. من که عمرا دیگه دستمو به محصولات چینی بزنم، چه برسه بخوام از داروهاشون یا واکسناشون استفاده کنم. اعتماد دیگه ندارم بهشون

  2. چون چین کمونیستی تنها رفیق جیب ایرانه مینداز گردن امریکا از این واضحتر

    خودش بیاد بگه ما تولید کردیم ویروس رو ایران میگن کار امریکاست

  3. کارکثیف خوده چین نه امریکا

  4. ماگیردادیم به امریکا درحالی که این کارکثیف خوده چین چرا تا امریکا زدازمایش وچندکشوردیگه این اجازه تولیدانبوهشو هم صادرکرد این یعنی منتظرمرگ بیشتروپول افسانه ای بابت فروش این واکسن وفعلا هم نمیده تا حسابی اقتصاداروپا نابودوکشتهاشون بیشترماهم که همیشه هیچی بماندکه اقتصادما خودش نابوده

  5. خداروشکر
    بالاخره یه خبر بود

  6. واکسنی که تولید کردن روی حیوونا آزمایش کردن و دربرابر کرونا ایمن شدن ایشالله که روی انسان هم جواب بده

  7. دیدی گفتم این کاره خوده کشور چینه خودش ویروس و ساخت و شیوع داد بخاطر اینکه جمعیت پیر کشورش از بین بره و اقتصاد از بخش خصوصی خارج شه خودشم هم واکسنش و آماده کرد
    سیاست چیکارا می‌کنه