موشک هایپرسونیک C-HGB آمریکا

موشک هایپرسونیک C-HGB آمریکا با موفقیت آزمایش شد

آمریکا مدعی است که موشک هایپرسونیک C-HGB را با موفقیت آزمایش کرده است. سرعت این راکت مافوق صوت متعلق به ارتش آمریکا پنج برابر صوت است!

پنتاگون چند روز پیش و در بحبوحه درگیری کل دنیا به ویژه ایالات متحده با ویروس کرونا، اعلام کرد آزمایش موشک هایپرسونیک C-HGB با موفقیت انجام شده است. بر اساس ادعای مرکز و مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا، سرعت موشک جدید 5 برابر صوت بوده و قادر است هر نقطه‌ای را در کره زمین طی کمتر از یک ساعت هدف قرار بدهد.

بد نیست بدانید سرعت صوت، 340 متر بر ثانیه است. با یک محاسبه سرانگشتی می‌توان گفت موشک جدید آمریکا در هر ثانیه 1.7 کیلومتر طی خواهد کرد! مسافت طی شده در یک ساعت، 6 هزار و 120 کیلومتر است.

پنتاگون پیش‌بینی کرده موشک مافوق صوت جدیدشان از انتهای سال 2020 قابل بهره‌برداری بوده و به مرحله تولید عملیاتی وارد می‌شود. گفتنی است نمونه اولیه نخستین موشک فراصوت آمریکا در سال 2017 با موفقیت آزمایش شد. در این آزمایش، سرعت مشخصی برای راکت در نظر گرفته شده بود.

موفقیت‌آمیز بودن آزمایش اخیر به این معنی است که فاز بعدی، تعیین ظرفیت حمله موشک است. راکت مافوق صوت جدید در چارچوب استراتژی توسعه تسلیحات مافوق صوت ارتش و نیروی دریایی آمریکا توسعه یافته و بخشی از یک برنامه جامع محسوب می‌شود.

پنتاگون تصمیم دارد تا سال 2023، از موشک فراصوت جدیدش در عملیات‌ها استفاده کند. به عبارتی تا آن زمان همه تست‌های نهایی گرفته شده و راکت از مدت‌ها قبل وارد فاز عملیاتی شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خب همه ی موشک های هایپر سونیک سرعتشون بیس از ۵ برابر صوت یعنی ۵ماخ به بالا ست این که چیز خاصی نیست

  2. فوق‌العادست
    زنده باد آمریکا,!!

  3. دهن ما سرویس شد…با این سرعت که هیچ پدافندی نمیتونه رهگیری کنه این رو

  4. خدای من
    چ خبر وحشت نامی فرض کن یه ساعت بعد به نقطه رو که اون سمت کروه زمین هست و هدف فرار دادی و با خاک یکسان میشه
    خدا رحم کنه