نیویورک

ارتش آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا وارد نیویورک شد

ارتش آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا وارد کلان شهر نیویورک شد تا اینبار در واقعیت صحنه‌ای از فیلم‌های تخیلی بازسازی شود.

همزمان با شیوع ویروس کورنا یا همان بیماری کووید-19 و بالا رفتن شمار مبتلایان به این بیماری در نیویورک، ترامپ وضعیت شهر سیب بزرگ را بحرانی خواند و ارتش ایالات متحده آمریکا همچون فیلم‌های تخیلی و آخرزمانی برای کنترل اوضاع وارد معروف‌ترین شهر دنیا شد.

رئیس جمهور آمریکا ضمن موافقت با بحرانی اعلام کردن وضعیت این شهر، اقدام اخیر را واکنش بی سابقه فدرال خواند و از همکاری نزدیک خود با اندرو کوئومو،‌ فرماندار ایالت نیویورک که از حزب دموکرات است، برای پشت سر گذاشتن این مسئله خبر داد.

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا،‌ اوایل هفته از مد نظر داشتن اعزام گارد ملی و فراخوانی نیروهای ذخیره به منظور انجام امور بهداشتی و درمانی، لجستیکی و برنامه ریزی برای مهار این بیماری خبر داد.

نیویورک

در حال حاضر ارتش آمریکا در حال ورود به نیویورک و تبدیل هتل‌ها، خوابگاه‌ها و سالن‌های ورزشی به مراکز مشابه ICU برای نگه‌داری بیماران و تجهیز آنان با تجهیزاتی پزشکی مورد نیاز همچون ونتیلاتور است. البته در ازای اشغال اتاق‌های این مراکز، ارتش قرارداد نوشته و به آن‌ها هزینه پرداخت می‌کند.

واحد مهندسی ارتش آمریکا قصد دارد ده هزار اتاق هتل‌ها و خوابگاه‌ها را به محلی مناسب و مجهز برای نگه‌داری بیماران تبدیل کند. چرا که با افزایش تصاعدی بیماران، بیمارستان‌ها دیگر به تنهایی پاسخ‌گوی نیاز درمانی مردم نخواهند بود.

مانند تمام دنیا، کرونا روی صنعت گردشگری نیویورک نیز تاثیر منفی گذاشته و در حال حاضر هتل‌های نیویورک همچون Hilton Midtown که بزرگترین هتل نیویورک است، خالی هستند. چنین رکودی حتی در دوران بحران اقتصادی 2008 و یا حملات 11 سپتامبر 2001 نیز بی سابقه بوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. تقریبا همه کشور ها و دولت های درگیر با این بیماری دارن ارتش شون رو وارد عمل میکنن
    مشورتی اروپا ام همین اقدام رو انجام دادن

  2. خدا بخیر کنه ببین ابر قدرت جهان دست به دامن نیرو های نظامی اش شده

    • به قول شما ابر قدرت این کارو کرده دولت ما نهایت کارش اینکه بره دم عوارضی های از مردم که دارن سفر میکنن مصاحبه بگیره بگه چرا دارین میرین سفر و بعد بگه هر چی هست گردن مردم با ما همکاری نکردن