مهم ترین اسمارت فون هایی که در کنگره جهانی موبایل 2015 معرفی خواهند شد

طبق معمول هر سال، کنفرانس جهانی موبایل (MWC) اوایل ماه مارس در شهر بارسلونا آغاز خواهد شد و امسال نیز این کنفرانس از 11 تا 14 اسفندماه برگزار می‌شود. طبق سنت هر سال، شرکت‌های مطرح صنعت گوشی‌های موبایل مانند HTC، سامسونگ و سونی، جدیدترین و برترین محصولات خود را در این کنفرانس سه روزه معرفی خواهند کرد. اما چه محصولاتی قرار است در کنفرانس امسال معرفی شوند؟

Samsung

galaxy-s6

به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی گوشی‌های مبتنی بر اندروید، سامسونگ همواره یکی از اصلی‌ترین ستارگان MWC محسوب می‌گردد. همانند سال گذشته، امسال نیز سامسونگ پرچم‌داران جدید خود را در این کنفرانس معرفی خواهد کرد. طبق شایعات منتشر شده، انتظار می‌رود که سامسونگ دو گوشی Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge را معرفی کند.
با توجه به دریایی از اسناد و تصاویر لو رفته، مشخصات فنی Galaxy S6 را می‌توان با اطمینان زیادی بیان کرد. این گوشی که ششمین پرچم‌دار سامسونگ محسوب می‌شود، از صفحه‌نمایشی 5.1 اینچی با دقت QHD یعنی 2560×1440 پیکسل استفاده می‌کند. تراشه‌ی Exynos 7420 وظیفه انجام پردازش‌های گوشی را بر عهده دارد که طبق آزمایش‌های انجام شده، 20 درصد سریع‌تر از Snapdragon 810 محسوب می‌شود. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به دوربین اصلی با حسگر 20 مگاپیکسلی، دوربین دوم با حسگر 5 مگاپیکسلی و نسخه‌ی 5.0.2 از سیستم‌عامل اندروید اشاره نمود.

گوشی دوم که Galaxy S6 Edge نام دارد در حقیقت همان Galaxy S6 است ولی صفحه‌نمایش آن در لبه‌های کناری خم شده است. امروز جزئیات سخت افزاری این گوشی در بنچمارک آنتوتو دیده شده است.

HTC

htc-m9

نسل بعدی گوشی‌های پرطرفدار و جذاب One با کد M9 در این کنفرانس معرفی خواهد شد. M9 ظاهری مشابه با M8 خواهد داشت ولی از لحاظ مشخصات فنی، تغییرات زیادی در آن رخ داده است.
اصلی‌ترین و بارزترین تغییر ایجاد شده در M9 نسبت به M8 را می‌توان به تغییر حسگر دوربین اصلی آن به یک حسگر 20 مگاپیکسلی دانست. اما تکنولوژی UltraPixel به طور کامل از بین نرفته و دوربین جلویی M9 از حسگری 4 مگاپیکسلی با این تکنولوژی استفاده خواهد کرد. از دیگر مشخصات پرچم‌دار آتی HTC می‌توان به تراشه‌ی 64 بیتی Qualcomm Snapdragon 810، صفحه‌نمایش 5 اینچی با دقت Full HD، باتری لیتیوم-پلیمر با ظرفیت 2850 میلی‌آمپرساعت و سه گیگابایت RAM اشاره کرد.

Sony

xperia-z4
هنوز مشخص نیست که آیا سونی قرار است پرچم‌دار آینده‌ی خود را در MWC امسال معرفی کند یا خیر ولی با توجه به اینکه سونی پیش‌تر اعلام کرده بود که هر شش ماه قرار است یک گوشی پرچم‌دار معرفی کند، بعید نیست که در MWC امسال شاهد معرفی Xperia Z4 باشیم. گوشی Xperia Z4 نیز همانند One M9 از یک تراشه‌ی Snapdragon 810 در کنار سه گیگابایت RAM و اندروید 5.0.2 استفاده می‌کند و متاسفانه اطلاعات خاصی از این گوشی منتشر نشده است.

Microsoft

lumia-2015

هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت پرچم‌دار جدید سیستم‌عامل ویندوز فون را در MWC امسال معرفی خواهد کرد یا خیر، ولی به هر صورت با توجه به دعوت‌نامه‌ای که مایکروسافت اخیرا برای این نمایشگاه ارسال کرده، احتمالا شاهد معرفی اعضای جدیدی از خانواده‌ی «لومیا» خواهیم بود. قوی‌ترین احتمال را می‌توان به معرفی نسل جدید گوشی‌های دوربین محور این شرکت یعنی لومیا 1030 نامید که طبق شایعات منتشر شده از دوربینی با حسگر 50 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

کنفرانس جهانی موبایل از 11 اسفند ماه و به مدت 3 روز آغاز به کار خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*