رایج ترین مشکلات آیفون ایکس اس

رایج ترین مشکلات آیفون ایکس اس (iPhone XS) + راه حل

در این مطلب قصد داریم تا به رایج‌ ترین مشکلات آیفون ایکس اس بپردازیم. موارد گرد آمده در این مطلب بر اساس گزارش‌ها و شکایات کاربران در سراسر جهان است و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

اگر صاحب گوشی آیفون XS هستید و دیوایس شما با مشکلات عجیب و غریبی مواجه شده نگران نباشید. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی رایج ترین مشکلات آیفون ایکس اس که توسط کاربرانی در سراسر جهان گزارش شده بپردازیم.

اگر مشکلات و مسائل پیش آمده در گوشی شما، در لیست زیر وجود دارند، پس این مطلب را به دقت مطالعه کنید و راه‌حل‌های موجود برای هر یک از آن‌ها را امتحان کنید. گوشی های آیفون XS و آیفون XS Max بیش از یک سال است که در قفسه‌ها قرار دارند و این بدان معناست که ما با حجم عظیمی از بازخورد‌های صاحبان این دستگاه های پرچم‌دار مواجه شده‌ایم. در بررسی‌های iPhone XS و iPhone XS Max اکثرا به نتیجه‌های خوبی رسیده‌ایم، اما در این میان با مسائل و مشکلاتی که ممکن است برای صاحبان این گوشی‌ها پیش بیاید نیز مواجه شده‌ایم.

خوشبختانه، اکثر مشکلات این گوشی‌ها بدون به‌روزرسانی اپل قابل حل است. در این مطلب قصد داریم تا رایج ترین مشکلات آیفون ایکس اس را بررسی و آن‌ها را رفع کنیم. این مشکلات مربوط به مواردی نظیر فیس آیدی، Wi-fi یا بلوتوث هستند.

فهرستی از رایج ترین مشکلات آیفون ایکس اس

توجه: مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند. 

مشکل بازیابی اطلاعات از طریق iCloud در آیفون XS

اگر آیفون XS یا آیفون XS Max شما در به‌روزرسانی تنظیمات آیکلاد گیر کرده است، باید به فکر ریست کردن آن باشید. برای ری‌استارت گوشی آیفون ایکس S خود نیاز به انجام مراحل زیر خواهید داشت:

  • دکمه افزایش صدای گوشی یا همان Volume Up را فشرده و زود رها کنید.
  • سپس دکمه کاهش صدای گوشی را یا همان Volume Down را فشار داده و رها کنید.
  • سپس باید Side Button‌ یا دکمه کناری ON/OFF را فشرده و آن را تا زمانی که لوگوی اپل ظاهر شود، نگه دارید.

اکنون دستگاه شما می‌بایست خود به خود مجددا راه اندازی شود. پس از آنکه گوشی روشن شد، دوباره به سراغ فرآیند بازیابی iCloud بروید. اگر مشکل بازیابی اطلاعات در آیکلاد آیفون XS‌ یا آیفون XS Max همچنان ادامه داشت، از طریق کامپیوتر از گوشی خود Backup‌ گرفته و بعد این بکاپ را در تلفن خود بازیابی کنید. اگر بنا به دلایلی نمی‌توانید از داده‌های آیفون قدیمی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، اپل برای حل این مسئله راهنمای خاص خود را در مورد بکاب iCloud منتشر کرده که به راحتی با جستجو در اینترنت می‌توانید آن را مطالعه کنید.

مشکل فیس آیدی در آیفون ایکس اس

احتمالا با قابلیت فیس آیدی یا تشخیص چهره آشنا هستید. Face ID یا همان  تشخیص چهره قابلیتی است که شرکت اپل آن را ارائه کرده و از زمان معرفی آیفون ایکس (iPhone X) آن را به جایگزینی برای  (Touch ID) تبدیل کرده است. تاچ آیدی در واقع همان دکمه Home آیفون‌های قدیمی بود که قابلت اسکن انگشت و بازگشایی قفل نمایشگر را فراهم می‌کرد. با رونمایی از فیس آیدی شاهد حذف کامل Touch ID بودیم و بدین ترتیب آیفون X، آیفون XS، آیفون XS Max، آیفون 11، آیفون 11 Pro و آیفون 11 Pro Max به جای تاچ آیدی از فیس آیدی بهره‌مند هستند. قیس آیدی یا همان تشخیص چهره به شما اجازه می‌دهد تا قفل تلفن را با استفاده صورت و دوربین دیوایس خود باز کنید. مشکلات شناسایی چهره یا همان فیس آیدی در اغلب گوشی های هوشمند رایج هستند، این مشکلات برای کاربران گوشی‌های آیفون XS و آیفون XS Max‌ نیز وجود دارند.

اگر دستگاه شما برای فعال کردن قابلیت Face ID، چهره شما را ثبت نمی‌کند، ممکن است بخاطر تاریکی فضا باشد، پس بهتر است برای ثبت و فعال کردن این قابلیت در یک اتاق تقریبا روشن حضور داشته باشید. همچنین ممکن است این مسئله از فاصله‌ی صورت شما تا دستگاه ناشی شود، پس ممکن است نیاز باشد که گوشی آیفون XS‌ را به چهره خود نزدیک کنید.

برخی از کاربران نیز پس از ثبت و تنظیم این قابلیت (Face ID) با مشکل مواجه می‌شوند. اگر شما هم هنگام بازگشایی قفل آیفون XS خود با مشکل روبرو می‌شوید، باید به گونه‌ای صورت خود را مقابل گوشی بگیرید که چهره شما توجه دستگاه را جلب کرده و آن را تشخیص دهد. فیس آیدی گوشی، با گذشت زمان چهره شما را فرامی‌گیرد، بنابراین، اگر مرتبا ظاهر خود را تغییر دهید، ممکن است مجبور شوید که مجددا چهره خود را اسکن کنید. اگر مشکلات همچنان ادامه داشتند، توصیه می‌کنیم که به یک تعمیرگاه مجاز کنید.

مشکل در اتصال بلوتوث

برخی از کاربران گوشی‌های آیفون XS‌ و آیفون XS Max‌ متوجه مشکلاتی در اتصال بلوتوث این گوشی‌ها شدند. برخی از این افراد نمی‌توانند از طریق بلوتوث به سایر دیوایس‌های بلوتوثی خود متصل شوند. اگر نمی‌توانید منتظر آپدیت‌های بعدی بمانید، اقدامات زیر را مطالعه و آن‌ها را امتحان کنید.

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • سپس گزینه بلوتوث را انتخاب کنید.
  • با لمس آیکون i آبی، اتصال بلوتوث موردنظر را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه Forget بزنید.
  • مجددا تلاش کنید که اتصال را برقرار کنید.

اگر پس از انجام اقدامات فوق مشکل اتصال بلوتوث همچنان ادامه داشت، موارد زیر را امتحان کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • سپس به قسمت General بروید.
  • روی گزینه Reset‌ ضربه بزنید.
  • سپس گزینه‌ی Reset Network Settings را لمس کنید.
  • سپس مجددا اتصال بلوتوث را با دستگاه مورد نظر برقرار کنید.

همچنین می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > General > Reset > Reset All Settings‌ این مشکل را حل کنید. این کار باعث می‌شود تا پسورد تمام Wi-fi های ذخیره شده، فراموش شوند. اگر مشکل حل نشد به‌روزرسانی گوشی را فراموش نکنید.

مشکل عمر باتری آیفون XS

اغلب صاحبان آیفون XS و آیفون XS Max در ابتدا از باتری آن بسیار راضی بودند، اما اخیرا شاهد چندین شکایت در مورد تخلیه‌ی سریع باتری این گوشی‌ها هستیم. اگر به طور ناگهانی عمر باتری گوشی آیفون XS شما افت کرد، احتمالا مشکل سخت افزاری نیست، بلکه ممکن است این مسئله به نرم افزاری که روی گوشی شما در حال اجراست مربوط شود.

مشکل در اتصال Wi-fi گوشی آیفون ایکس اس

بنظر می‌رسد که تعدادی از کاربران این گوشی‌ها با مشکلات Wi-fi و عده‌ای دیگر با مشکلات اتصال به شبکه‌شان مواجه هستند و برخی نیز از سرعت کم آن گله دارند. اگر آیفون XS شما به طور ناگهانی اتصالش با Wi-fi قطع شود و یا سرعت کمتری را نسبت به حالت عادی مشاهده کردید، بهتر است موارد زیر را امتحان کنید. اگر حس کردید که سرعت دانلود در گوشی شما نسبت به حالت عادی کمتر شده است، ابتدا باید تنظیمات شبکه دستگاه خود را طبق مراحل زیر ریست کنید.

  •  ابتدا به تنظیمات گوشی بروید.
  • سپس وارد گزینه General شوید.
  • در این قسمت گزینه‌ی ریست Reset‌ را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه‌ی Reset Network Settings ضربه بزنید.

همچنین می‌توانید با رفتن به مسیر Settings > General > Reset > Reset All Settings‌ این مشکل را حل کنید. این کار باعث می‌شود تا پسورد تمام Wi-fi های ذخیره شده، فراموش شوند. اگر مشکل حل نشد به‌روزرسانی گوشی را فراموش نکنید. در مرحله بعد، روتر و سرویس ارائه اینترنت را بررسی کنید. ممکن است سرویس اینترنت در منطقه‌ی شما مختل و یا برق قطع شده باشد.

پس از آنکه مطمئن شدید برق قطع نشده، وقت آن است که نگاهی به روتر خود بیندازید. روتر را به مدت 1 دقیقه از برق جدا کرده و مجددا سیم آن را به برق بزنید. اگر روتر مورد استفاده‌تان در جایی قرار دارد که به آن دسترسی ندارید یا روتر شما عملکردی نرمال و عادی دارد، پس بهتر است وارد تنظیمات گوشی شده و این راه‌حل‌ها را امتحان کنید.

برای آنکه ارتباط مجددا برقرار شود، ابتدا Wi-fi‌ گوشی خود را خاموش و دوبار ممکن است یرویس اینترنت در منطقه‌ی شما مختل شده باشده آن را روشن کنید. اگر پس از انجام این کار مشکل همچنان ادامه داشت، بهتر است شبکه Wi-fi مورد نظر را با زدن گزینه‌ی Forget قطع کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید.

  • وارد تنظیمات شوید.
  • روی گزینه Wi-fi ضربه بزنید.
  • با ضربه به روی آیکون i آبی، اتصال موردنظر خود را انتخاب کنید.
  • سپس در بالای صفحه روی گزینه Forget ضربه بزنید.

اگر مشکل پابرجا ماند، به فکر به‌روزرسانی دستگاه خود باشید.

مشکل قطع شدن شبکه سیم کارت در گوشی آیفون ایکس S

تعدادی از کاربران آیفون XS با مشکل قطع شدن شبکه سیم کارت در این گوشی مواجه شده‌اند. اگر در گوشی آیفون XS با No Service‌ مواجه شدید و نتوانستید به ارائه دهنده خدمات خود وصل شوید، بهتر است گوشی را ری‌استارت کنید. اغلب اوقات این کار به طور موقت مشکل شما را حل می‌کند. اما اگر حل نشد، سرویس ارائه دهنده خدمات خود را چک کنید، زیرا ممکن است سرویس دهی در منطقه‌ی شما مختل شده باشد.

اگر ایراد از این موارد نبود، بهتر است گوشی را به مدت 30 ثانیه روی حالت پرواز گذاشته و بعد آن را خاموش کنید، سپس پس از روشن کردن دستگاه مجددا اتصال شبکه سیم کارت خود را بررسی کنید. اگر گذاشتن روی حالت پرواز هم مشکل را رفع نکرد، شبکه دیتای گوشی را خاموش و مجددا روشن کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید.

  • وارد تنظیمات شوید.
  •  روی گزینه Cellular ضربه بزنید.
  • سپس در بالای صفحه روی گزینه Cellular Data Options ضربه بزنید.
  • بعد روی نوشته‌ی Enable LTE را لمس کنید.
  • اکنون آن را خاموش کنید.

اگر می‌خواهید که شبکه‌ی دیتای خود را بدون آنکه دیگر خدمات گوشی خاموش شوند، خاموش کنید، موارد زیر را بررسی کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • همانند مورد بالا گزینه‌ی Cellular‌ را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه Cellular Data ضربه بزنید.
  •  اکنون آن را خاموش کنید. مجددا Cellular Data را روشن کرده و اتصالات خود را بررسی کنید.

همچنین می‌توانید گوشی را به آخرین نسخه iOS به‌روزرسانی کنید.

مشکل نمایشگر آیفون ایکس اس و جلوگیری از سوختن آن

گوشی‌های آیفون XS و XS پلاس از نمایشگرهای OLED بهره برده‌اند. با آنکه این نمایشگرها از زیبایی خاصی برخوردارند اما مستعد مشکلاتی نظیر سوختن هستند. هنگامی که اپل در سال 2017  آیفون X را منتشر کرد، خاطر نشان کرد که با گذشت زمان صفحه نمایش OLED این دستگاه می‌تواند منجر به image persistence یا سوختگی تصویر شود. این بدان معناست که شما تصویری را به مدت طولانی روی نمایشگر دستگاه خود مشاهده خواهید کرد. این مشکل یک مسئله رایج در نمایشگرهای OLED است و در صورت عدم احتیاط می‌تواند روی نمایشگر آیفون XS و آیفون XS Max شما تاثیر بگذارد.

اپل نمی‌تواند این مشکل را با به‌روزرسانی نرم افزاری برطرف کند، اما روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند از بروز این مشکل در دستگاه جدید شما جلوگیری کند. اولین کاری که باید بکنید تنظیم زمان خاموش شدن صفحه است. با تنظیم کردن این زمان تعیین شده از سوی شما، در صورت استفاده یا کار نکردن با گوشی، نمایشگر آن خاموش می‌شود. برای انجام این کار موارد زیر را بررسی کنید.

  • وارد تنظیمات شوید.
  • سپس به قسمت Display & Brigthness بروید.
  • گزینه Auto Lock  را انتخاب کنید.
  • در این قسمت زمان کوتاه‌تری را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید میزان روشنایی صفحه نمایش گوشی خود را تنظیم کنید. کاهش روشنایی صفحه می‌تواند از بروز اینگونه مشکلات جلوگیری کند. برای انجام این کار می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید.

  • از طریق Control Center گوشی می‌توانید میزان روشنایی صحه نمایش گوشی را تنظیم کنید.
  • با رفتن به مسیر Settings > General > Accessibility > Display Accommodations گزینه‌ی Auto-Brightness را روشن کنید.

مشکل صدا در آیفون XS

بلندگوهای استریو آیفون ایکس S می‌بایست صدای بلند و واضحی ساطع کنند. با این حال، اگر صدای اسپیکر گوشی مشکل پیدا کرد، موارد زیر را امتحان کنید.

اولین کاری که باید بکنید این است که آیفون XS خود را ری‌استارت کنید. اگر پس از ری‌استارت مشکل همچنان ادامه داشت، بلوتوث را خاموش و مجددا روشن کنید. اگر صدای دستگاه شما همچنان شنیده نمی‌شود یا تحریف شده است، مطمئن شوید که حفره‌های روی اسپیکر یا درگاه لایتنینگ گوشی شما مسدود نشده است.

اگر به صورت اتفاقی کیفیت تماس کاهش پیدا کرد، دستگاه را ری‌استارت کنید. شما همچنین باید گیرنده‌ی دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که توسط محافظ صفحه یا یک شیء مسدود نشده باشد. گیرنده آن شکاف کوچکی است که در بالای نمایشگر و در مجاورت دوربین سلفی قرار دارد.

شما همچنین می‌توانید قاب گوشی را بردارید یا LTE را از Voice & Data به فقط Data تغییر دهید، شاید مشکل حل شود. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به صفحه‌ی تنظیمات گوشی خود بروید.
  • روی Cellurar کلیک کنید
  • سپس Cellurar Data Options را انتخاب کنید.
  • Enable LTE را انتخاب کنید.
  • حالا روی Data Only بزنید.

اگر میکروفون آیفون XS شما ناگهانی متوقف شود یا به صورت تصادفی قطع و وصل شود، دستگاه خود را ری‌استارت کنید. این در اکثر مواقع می‌تواند مشکل‌گشا باشد. اگر صدای میکروفون همچنان ضعیف است، می‌توانید نسخه پشتیبان را بازیابی کنید. اگر بازیابی اطلاعات هم کارساز نبود، به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید، زیرا این مشکل می‌تواند سخت افزاری باشد.

مشکل در عملکرد آیفون ایکس اس

اگر با مقداری تاخیر در رابط کاربری، فریز شدن، قفل شدن یا عدم عملکرد کلی گوشی مواجه شدید، به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کرده یا اندکی در اینترنت جستجو کنید.

مشکل شارژ بی‌سیم در آیفون XS

اگر شارژ بی سیم متوقف شد و شما از قابی استفاده می‌کنید که جایی برای نگهداری از کارت‌های اعتباریتان نیز دارد، این کارت‌ها را پیش از شارژ از قاب خارج کنید. خود گوشی را نیز از قاب خارج کنید و بررسی کنید. اگر از یک شارژر متفرقه برای شارژ کردن آیفون XS و آیفون XS Max خود استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که آن شارژر مورد تایید است و آسیب زیادی به باتری شما نمی‌رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*