اپل آیفون 12

فیس آیدی و دوربین سه بعدی جدید در اپل آیفون 12 وجود خواهد داشت

مدتی است که گفته می‌شود اپل قصد دارد ماژول فیس آیدی را که شکافی در بالای نمایشگر ایجاد کرده کوچک‌تر کند. ظاهرا این تغییرات در اپل آیفون 12 (iPhone 12) صورت خواهد گرفت.

اپل از زمان آیفون X ماژول تشخیص چهره را در ناچ نمایشگر قرار می‌دهد. چند وقتی بود که صحبت‌ها در مورد کوچک شدن این قطعه زیاد شده بود. در حال حاضر ادعا می‌شود که اپل آیفون 12 با چنین تغییراتی همراه خواهد شد.

تحلیلگران شرکت Barclays در مصاحبه‌ای با CNBC، موضوعی را که پیش‌تر توسط افشاگر معروف محصولات اپل مینگ چی کو اعلام شده بود، تایید کردند. به گفته‌ی این افراد، اپل آیفون 12 و آیفون 12 پرو مکس دارای دوربین تشخیص عمق سه‌بعدی خواهند بود.

با اپلیکیشن واقعیت افزوده IKEA آشنا هستید؟ این برنامه به شما امکان می‌دهد تا با کمک دوربین دیوایس خود وسایل مجازی را در محیطی حقیقی مانند خانه‌تان قرار دهید. اکنون به نظر می‌رسد که اپل قصد استفاده از چنین قابلیتی در آیفون‌های بعدی خود دارد.

اپل آیفون 12دوربین ToF که به آن مدت پرواز نیز گفته می‌شود، از نظر سنجش عمق و تعداد نقاط مورد بررسی، 10 برابر بهتر نسبت به سیستم قدیمی فیس آیدی عمل می‌کند. جدا از این، به کمک سنسور ToF می‌توان پرتره ثبت کرد و با اعمال کیت ARKit شرکت اپل، قابلیت‌های بسیار بیشتری به آن اضافه خواهد شد.

اسمارت فون‌های پرچمدار اندرویدی مدتی است که به سنسورهای ToF مجهز شده‌اند و انتظار می‌رود سامسونگ نیز چنین دستگاه‌هایی در سری جدید گلکسی S20 به‌کار بگیرد. بعد از اینکه اپل سال جاری وارد حوزه AR/VR بشود، انتظار داریم این موضوع به ترند دنیای فناوری تبدیل شود. همانطور که پیش از این استفاده این شرکت از فناوری‌های مختلف باعث افزایش و رونق آن فناوری در بازار‌های جهانی شده است.

در مورد ماژول دوربین جلو، سنسور ToF و چگونگی ناچ آن هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست و باید منتظر‌ ماند. اما این موضوع قطعی است که فناوری جدید با سطح فعلی تفاوت اساسی خواهد داشت و ارتقاهای زیادی را شامل می‌شود.

اپل آیفون 12مدتی پیش دیدیم که اپل در شرکت آمریکایی Finisar سرمایه‌گذاری کرده بود. این شرکت برای کیت دوربین TrueDepth آیفون‌ها، سنسور نقشه‌برداری می‌سازد تا در فیس آیدی، انیموجی، و سایر حوزه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. این حسگر همچنین می‌تواند برای سنجش مجاورت ایرپاد نیز استفاده شود. سرمایه‌گذاری 390 میلیون دلاری اپل می‌تواند نشان‌دهنده چشم انداز بلند مدت اپل به همکاری با Finisar باشد.

سازندگان سنسورهای سه‌بعدی متعاقبا از نسخه‌های مینیاتوری و کوچک شده ولی تواناتر خود رونمایی کردند که می‌تواند به کاهش اندازه ناچ اپل آیفون 12 و اسکن چهره سریع‌تر منجر شود. این اطلاعات هنوز در حد شایعه هستند و به‌زودی اخبار تکمیلی منتشر خواهند شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دوربین های بزرگی داره سه بعدی میشه همون فوکوس بالا دیگه ؟؟