کراس اوور ایران خودرو

مشخصات و ویژگی‌های احتمالی کراس اوور ایران خودرو K125

مشخصات کراس اوور ایران خودرو یا همان پروژه K125 اعلام شد. کراس اوور ملی ایران خودرو بر اساس پلتفرم PF1 گروه پژو-سیتروئن ساخته خواهد شد.

پروژه K125 نخستین کراس اوور اختصاصی شرکت ایران خودرو محسوب می‌شود که مهندسان این شرکت خودروسازی داخلی طراحی آن را برعهده دارند. طبق قراردادی که در زمان برجام میان ایران خودرو با گروه PSA (پژو-سیتروئن) منعقد شد، ایران خودرو اجازه دارد تا از امتیاز پلتفرم PF1 استفاده کند. در همین راستا مهندسان ایران خودرو توانستند سازه‌ای اختصاصی و جدیدی را با تغییر پلتفرم PF1 به تولید برسانند که قرار است دو خودرو K132 و K125 بر اساس آن توسعه پیدا کنند. طبق پلتفرم PF1 گروه پژو و سیتروئن، کراس اوور ایران خودرو با نام K125 از اصول پایه پژو 2008 نسل اول بهره می‌برد و محصول سدان K132 این شرکت خودروسازی نیز بر پایه پژو 301 به تولید خواهد رسید.

بر اساس آخرین گفته‌های مدیران ارشد ایران خودرو، خودرو سدان K132 در بهمن 99 روانه بازار خواهد شد و چند ماه پس از آن شاهد عرضه کراس اوور K125 خواهیم بود. هم‌اکنون مشخصات فنی K125 به عنوان کراس اوور ملی ایران خودرو اعلام شده است که نشان می‌دهد این خودرو تک دیفرانسیل از قوی‌ترین موتور ایران خودرو بهره خواهد برد.

مشخصات کراس اوور ایران خودرو

مدیران ایران خودرو اعلام کردند خودرو K125 از موتور TC7 پلاس به همراه گیربکس 6 سرعت اتوماتیک بهره خواهد بود. شرکت ایپکو اخیرا از موتور TC7 پلاس در نمایشگاه پیشرانه‌های درون سوز ساپکو پرده برداشت. این موتور دارای حجم 1646 سی‌سی بوده و به نوعی مدل ارتقا پیدا کرده TC7 یا EF7 پلاس محسوب می‌شود. این موتور به لطف تغییرات اساسی در سامانه توربو، بهره‌مندی از زمان‌بندی هوشمند سوپاپ‌های دوگانه و تقویت ضرایب امنیت می‌تواند قدرتی برابر با 170 اسب بخار به همراه گشتاور 250 نیوتن‌متر ارائه کند.

کراس اوور ایران خودرو

پیشرانه پروژه K125 به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت 6.8 لیتری را به همراه دارد و نسبت تراکم آن 9.1 اعلام شده است. همچنین حداکثر گشتاور در دور موتور 1600 تا 4500 ارائه می‌شود. قدرت تولید شده از این موتور توسط گیربکس 6 سرعت اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد. گیربکس این کراس اوور با گیربکس اتوماتیک دنا پلاس مشابه است و از نوع 6 سرعت AT محسوب می‌شود. این گیربکس با مهندسی گروه HPT کره طراحی شده که هم‌اکنون شرکت DAE چین مونتاژ آن را بر عهده دارد.

مشخصات فنی

این خودرو به یک موتور TC7 پلاس 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم 1646 سی‌سی مجهز است که می‌تواند قدرتی برابر با 161 تا 170 اسب بخار و گشتاور 235 تا 250 نیوتن‌متر تولید کند. قدرت تولید شده توسط گیربکس 6 سرعت اتوماتیک DAE به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین این گیربکس تیپ ترونیک از حالت اسپرت، برقی و عادی برخوردار خواهد بود. شرکت ایران خودرو برای این کراس اوور ملی خود فرمان کمکی برقی نیز در نظر گرفته است.

امکانات

از امکانات احتمالی کراس اوور ایران خودرو می‌توان به نمایشگر لمسی، سنسور نور، کروز کنترل، کامپیوتر سفر، تهویه هوای الکتریکی، سقف شیشه‌ای، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک عقب، کنترل شروع حرکت در سربالایی، صندلی‌های برقی جلو، کنترل حرکت در سراشیبی، دوربین عقب، آینه‌های تاشو برقی، چهار کیسه هوا و سامانه کنترل پایداری الکتریکی اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. من فقط منتظر قیمت های اعلامی اش ام
    باز این بیاد مردم به جای این که برن تو صف پراید برن تو صف این ماشین باز یکم قابل تحمل تره

  2. برداشته پژو ۲۰۰۸ رو یکم تغییرات داده اسمشو عوض کرده 🤣

  3. چ عجب ی ماشین دیدیم با اسب بخار بالا توسط این شرکت

  4. اگر عملی بشه به دلیل اینکه ساپورت قطعه میشه و توی ایران این گزینه مهمیه، فروش خوبی می کنه البته قاعدتا ضعف های زیادی خواهد داشت

  5. مطمینا ایران خردو مال این حرفا نیست…..
    اگرم یه وقتی بتونه این جور چیزی بسازه قیمتش لابد بالای 300 میلیونه