کرونا در آمریکا

پیش‌بینی مدل‌سازی رایانه‌ای از ماندگاری کرونا در آمریکا تا سال 2022

محققان با انجام مدل‌سازی به کمک هوش مصنوعی متوجه شدند در صورت پایان دادن به قرنطینه عمومی، ویروس کرونا در آمریکا تا سال 2022 باقی خواهد ماند.

تام اینگلسبی (Tom Inglesby)، متخصص بیماری‌های همه‌گیر و مدیر مرکز امنیت سلامت دانشگاه جان هاپکینز توانست به کمک هوش مصنوعی مدل‌سازی‌هایی را انجام دهد که طبق آن اگر آمریکا سیاست قرنطینه عمومی را جدی نگیرد و قرار باشد مردم تا دو هفته دیگر مجددا به اجتماع برگردند، شیوع ویروس کرونا بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند و ظرف یک سال آینده میلیون‌ها آمریکایی جان خود را از دست خواهند داد.

ماندگاری کرونا در آمریکا تا سال 2022

مدیر مرکز امنیت سلامت دانشگاه جان هاپکینز به مسئولان آمریکا هشدار داد باید سیاست قرنطینه عمومی بیش از پیش جدی گرفته شود و همچنین برای جلوگیری 100 درصدی از شیوع ویروس کرونا می‌بایست مدت قرنطینه افزایش پیدا کند. وی افزود تاثیر مثبت قرنطینه پس از 3 هفته نمایان خواهد شد و این مورد به خوبی در شهرهایی چون ووهان چین دیده شده است. از این رو آمریکا نباید در 15 آوریل قرنطینه عمومی را به پایان برساند. تام اینگلسبی تاکید کرد باید برای مشاهده تاثیر قرنطینه، حدود 1 تا 3 ماه دیگر آن را ادامه داد.

این متخصص بیماری‌های همه‌گیر در ادامه اظهار کرد اگر قرنطینه به خوبی انجام شود، تعداد مبتلایان در یک بازه کوتاه کاهش پیدا می‌کند و بیمارستان‌ها نیز برای پذیرش بیماران ظرفیت کافی خواهند داشت. همچنین برای تولید واکسن و ساخت درمان کرونا نیز زمان کافی در اختیار دانشمندان قرار خواهد گرفت. طبق اعلام این متخصص، اگر آمریکا سیاست قرنطینه را تمدید نکند، ویروس کرونا تا سال 2022 در این کشور باقی می‌ماند و باعث مرگ میلیون‌ها نفر خواهد شد.

طرح قرنطینه باید تا 18 ماه ادامه پیدا کند!

در امپریال کالج لندن در این خصوص تحقیقاتی به انجام رسیده که نتایج آن نشان می‌دهد طرح دوری مردم از اجتماعات و حفظ فاصله اجتماعی می‌بایست حداقل تا 18 ماه دیگر همچنان ادامه پیدا کند تا بتوان واکسن کرونا را به تولید انبوه رساند. در همین راستا مارک لیپسیچ (Mark Lipsitch) و همکارانش در دانشگاه هاروارد بر پایه هوش مصنوعی یک مدل‌سازی دیگری را انجام دادند که نشان می‌دهد اگر سیاست قرنطینه در آمریکا متوقف شود، در تابستان و پاییز سال جاری شاهد مرگ و میر زیادی خواهیم بود که شیوع گسترده کرونا باعث ماندگاری آن تا سال 2022 در آمریکا خواهد شد.

در دانشگاه سیدنی نیز در این زمینه مطالعاتی به انجام رسیده که نشان می‌دهد اگر 80 درصد از استرالیایی‌ها در قرنطینه بمانند، این ویروس حداقل ظرف مدت 4 ماه کنترل خواهد شد، اما اگر 90 درصد از استرالیایی‌ها پیرو سیاست قرنطینه باشند، این بازه زمانی به 3 ماه و 1 هفته کاهش پیدا می‌کند. البته این به مفهوم نابودی کامل کرونا نخواهد بود. یک بررسی دیگر حاکی از آن است اگر 70 درصد از مردم استرالیا در قرنطینه نمانند، کنترل کروناویروس بسیار دشوار و حتی غیرممکن می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*