رایتل

رایتل با ادعاهای غیرواقعی و تیزرهای جعلی به دنبال جذب مخاطب است!

شیوع کرونا سرعت اینترنت را کاهش داده و حالا اپراتور رایتل با ادعاهای غیرواقعی و تیزرهای جعلی به دنبال جذب مخاطب و سوءاستفاده از شرایط فعلی است.

شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران باعث شد تا بسیاری از مردم برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس در خانه بمانند و برای گذراندن اوقات فراغت خود به استفاده از اینترنت روی بیاورند که همین موضوع مصرف شدید اینترنت را به همراه داشت. سرعت و کیفیت اینترنت کاربران اپراتورهای داخلی در حالی با کاهش مواجه شد که علاوه بر ایران، بسیاری از کشورهای بزرگ جهان نیز با فشار روی شبکه اینترنت مواجه هستند. در شرایط فعلی که اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در صدد افزایش ظرفیت شبکه و ارائه خدمات با کیفیت به کاربران خود هستند، برخی از اپراتورها از جمله رایتل با تبلیغات خلاف واقع سعی دارند از شرایط فعلی سوءاستفاده کنند.

بررسی ادعای غیرواقعی رایتل

اپراتور رایتل اخیرا با انتشار یک تیزر تبلیغاتی ادعا کرد که خدمات با کیفیت‌تری را نسبت به دو اپراتور بزرگ کشور یعنی همراه اول و ایرانسل به کاربران ارائه می‌کند. ادعای عجیب رایتل در شرایطی مطرح می‌شود که این اپراتور تمام فعالیت خود را مدیون رومینگ ملی است؛ به بیانی دیگر این اپراتور به کمک استفاده از زیرساخت‌های همراه اول و ایرانسل به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد و با تمام این ادعاها نیز همچنان سهم اندکی از بازار ارتباطات (کمتر از 4 درصد) را به خود اختصاص داده است.

سهم اپراتورهای تلفن همراه از بازار ارتباطات کشور طی سال 98

ارقام جدول زیر حاکی از آن است دو اپراتور همراه اول و ایرانسل سهم قابل توجهی از بازار ارتباطات کشور را از آن خود کردند و اپراتور رایتل با سهمی کمتر از 4 درصد در جایگاه سوم قرار دارد.

سهم بازارسه ماهه اولسه ماهه دومسه ماهه سوم
همراه اول52.433 درصد53.187 درصد53.188 درصد
ایرانسل43.088 درصد42.993 درصد43.318 درصد
رایتل5 درصد3.808 درصد3.482 درصد

طبق این آمار اپراتور رایتل در سه ماهه سوم سال 98 سهمی کمتر از 4 درصد بازار ارتباطات کشور را در اختیار دارد و اکنون می‌خواهد با سوءاستفاده از شرایط فعلی که تمام زیرساخت‌های شبکه ارتباطات زیر فشار قرار دارد با تبلیغات غیرواقعی نگاه مخاطبان را به خود جلب کند، اما چگونه اپراتوری که فعالیتش به ظرفیت‌های زیرساختی همراه اول و ایرانسل وابسته است می‌تواند از اپراتورهای بزرگ کشور خدمات بهتری را ارائه دهد؟ قطعا این اپراتور بدون استفاده از زیرساخت‌های همراه اول و ایرانسل نمی‌توانست حتی سهم کمتر از 4 درصدی بازار را به خود اختصاص دهد و اکنون می‌خواهد با ادعاهای غیرواقعی از شرایط فعلی به نفع خود سوءاستفاده کند.

تیزر جعلی اپراتور رایتل

رایتل در شرایط فعلی تیزری را برای جلب توجه منتشر کرد که علاوه بر ادعای کذب این اپراتور، شاهد اشتباهات زیادی در آن هستیم که نشان می‌دهد رایتل حتی برای ساخت این تیزر تبلیغاتی نیز هزینه‌ای را صرف نکرده است.

اگر به این تیزر توجه کنید شاهد اتوبانی خواهید بود که به اتوبان‌های کشورهای اروپایی به ویژه کشور انگلیس شباهت دارد و مسیرهای آن برعکس ایران است. در این تیزر خودروهایی به رنگ لوگوهای ایرانسل و همراه اول قرار دارند که به علت ترافیک سنگین به آرامی حرکت می‌کنند، اما در سمت دیگر شاهد خودروهای به رنگ بنفش رایتل هستیم که به دلیل خلوت بودن مسیر به آسانی عبور می‌کنند. رایتل با انتشار این تیزر مدعی شد سرعت اینترنت این اپراتور بسیار زیاد بوده و با کندی مواجه نیست که بدون شک یک ادعای غیرواقعی و کذب با هدف سوءاستفاده از وضع موجود است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سلام من الان تقریبا ۸ ساله رایتل دارم از زمانی که اومده تا حالا که بقولا کاربرای زیادی هم نداره
    من از خدمات و اینترنتش راضی هستم شیراز هم زندگی میکنم شاید اینجوری بنظر برسه که سرعتش کمتره ولی همین ماه من میخواستم بسته خریداری کنم داشتم تست میزدم بین ایرانسل و رایتل و همراه اول
    رایتل هم از لحاظ هزینه ای به صرفه تر بود هم پینگش خیلی پایین تر از اون دوتاس مخصوصا برا من که آنلاین بازی میکنم خیلی مهمه
    شاید تیزرش اشتباه هم نباشه جاده ای که ماشین کمتر توش باشه تردد توش راحت تره کاربر کمتر سرعت بیشتر

  2. بنده منطقه 4 تهران ، تست سرعت گرفتم ایرانسل از همراه اول هم بیشتر بود ، رایتل از همه ضعیف تر و کم سرعت تر

  3. رایتل قرارداد ران شیرینگ با همراه اول داره و در واقع کیفیت اینترنت رایتل مربوط به هسته شبکه رایتل هست و تنها از شبکه ران Radio access network همراه اول استفاده می کنه
    https://tn.ai/1520824