خفاش

بازگشایی مجدد بازار خفاش و سگ در چین نگرانی‌های زیادی را به همراه داشت!

بازار خفاش و سگ در چین با توجه به اتمام دوران قرنطینه و کاهش مبتلایان به ویروس کرونا مجددا بازگشایی شد که همین موضوع نگرانی‌های زیادی را در سطح جهان به همراه داشت.

بسیاری از محققان خفاش و مورچه خوار پانگولین را منشا اصلی انتقال ویروس کرونا به انسان‌ها می‌دانند، اما متاسفانه این دو حیوان غذای محبوب چینی‌ها محسوب می‌شوند و حتی ویروس کرونا نیز مانع فروش آنها در چین نشده است. در حال حاضر پس از اتمام دوران قرنطینه و کاهش مبتلایان به ویروس کرونا در چین، شاهد بازگشایی مجدد بازار خفاش و سگ در این کشور هستیم که مجددا نگرانی‌ها جوامع بین‌المللی را افزایش داده است. این موضوع باعث شد تا بسیاری از مردم در سراسر جهان نسبت به نوع تغذیه مردم چین اعتراض کنند و از سازمان‌های بین‌المللی به ویژه سازمان بهداشت جهانی خواستار نظارت بر تغذیه مردم چین باشند.

بازگشایی مجدد بازار خفاش و سگ در چین

خفاش

طی روزهای گذشته دولت چین با توجه به کاهش مبتلایان ویروس کرونا به طرح قرنطینه شدید خود پایان داد که همین موضوع سبب شد بازارهای فروش خفاش و سگ در شهر گیلین چین مجددا فعالیت خود را از سر بگیرند. در این بازارها حیوانات مختلفی چون خرگوش، اردک و گربه در کنار خفاش و سگ به صورت زنده یا آماده به مشتریان عرضه می‌شوند. علاوه بر این، در بازارچه‌های جنوبی شهر دونگوان چین نیز شاهد فروش خفاش هستیم که حتی برای فروش این حیوان از بیلبورد تبلیغاتی گسترده نیز استفاده شده است.

این رفتار چینی‌ها و عدم نظارت دولت چین بر فروش خفاش‌ها که بسیاری آن را منشا اصلی گسترش ویروس کرونا می‌دانند، نگرانی‌های زیادی را در سطح جهان به همراه داشت و همواره بسیاری خواهان نظارت سازمان‌های جهانی بر نوع تغذیه چینی‌ها هستند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. حالا خوردن خفاش یا حیوانات که اصلا کاره درستی نیست ،هیچ شکی درش نیست ،
    ولی در سلاح بیولوژیکی بودن کرونا هم هیچ شکی نیست …
    این همه مدت چینیا دارن خفاش میخورن ، چرا یه هویی ویروس از خودش پروبال در اورد ؟؟؟ نکنه خفاش توشون تخم گزاشته بعد از دهه ها بچه کرونا میاد بیرون ؟
    چین خودش بارها برای امریکا هشدار داده بود ، و همه میدونن سردسته سیاستمداران طابع یک مرز کشور نیستن ، اونا خودشون یک کشور دارن ، که کشورشونم طابع مقررات انسانی و زندگی و طبقات پایین نیست ، ، این طبقات پایین هستن که خودشونو به زور تو چشه اونا میکنن و با هم جنگ میکنن ، اونا مدتهاست تو کاره خودشونن … فقط انگل هستن که دارن تغذیه میکنن ، همین
    حالا شما بیاید بر سر قومیت ها ،مرزها ، باورها ، و هرچیز باهم جنگ کنیم ، و اونا خوشحال تر …..
    ااینا همشش بازیه

  2. با عرض سلام
    حمله بیولوژیکی یا خفاش؟
    چینیها چه خفاش بخورن چه سگ فرقی به حال ویروس جدید کرونا نمیکنه بگین چرا؟
    اونا از وقتی که بچه دار میشن با این خوراک عجایبشون بزرگ میشن پس خفاش عامل اصلی ویروس نیس.
    یه دلیل دیگه هم وجود داره , کل چین خفاش خور هستن چرا فقط وهان ؟علاوه بر این ژاپن و کره جنوبی (کلا شرق اسیا) از این خوراکیا استفاده میکنن چرا اونا نه ؟
    بیایین با این شروع کنیم این بیماری به نفع کی بود ؟ با شروع این بیماری قیمت نفت به صورت بی سابقه پایین امده.پس این ویروس به نفع 2 تا کشور بوده یا امریکا یا چین که بیشترین خرید رو دارن.
    با دیدن امار چین اونا وقتی 80 هزار بیمار داشتن تعداد فوتیهاشون به 3000 رسیده بود در حالی که تویه ایتالیا به 9000 رسیده بود (شاید چین مخفی کاری کرده) امار امریکا هم متاسفانه خیلی شبهه ایتالیاست تا چین.
    عجیبترین چیز این بود که پروژه بیمارستان 7000 تخته از قبل اماده بوده!(ساختش تویه 10 روز طول کشید) چیزی که برای من جالبه اینه : چرا مخفی کاری در زمان شیوع این بیماری ؟(بیماری از ماه پایانیه 2019 شروع شده در حالی که 1 ماه بعد 2019 اعلام کردن)چرا دادن لقب سرما خوردگی ؟ چزا کمک نگرفتن چین از جهان برای دفع این بیماری قبل از شیوع جهانی و یا هشتار به جهان؟ چرا قزنطینه کردن دکتر معروف چینی که موفق هم شده بود درمانشو پیدا کنه!؟
    در کل میرسیم به سوال اول حمله یا خفاش ؟ اگه خفاش باشه پس بیاید منتظر استارت دوباره تویه جین باشیم ولی اگر دوباره تویه چین شروع نشه پس بی شک که حمله چین به جهان حساب میشه.

  3. یه جیزایی توی فرهنگ یه کشور نهادینه شده مثلا توی ایران کله پاچه میخورن پولدار و فقیر ام نداره همه میخورن
    خوب توی اون کشور ام شاید اینا حزوی از فرهنگ شون باشه
    بعدشاا وقتی اینا جمعیت شون بالاست به همون نسبت تولیدی هاشون ام بیشتره مرغداری هاشون مزرعه های خوک شون گاو داری هاشون و ….

  4. خیلی جالب نیست اینوری صحبت کردن در باره چینی ها ما که هیچ اطلاعی نداریم از حقوق یک کارگر ساده با اون جمعیتی که اونا دارن همین لانشم خیلی ها تو کشور ما رنگ گوشت رو نمیبینن شاید چیزی برای خوردن ندارن از مجبوریه ولی اگه یه پولدارها هم سگ و گربه بخورن اونجاست که مشکل داره

  5. یعنی اینا دست بردار نیستن تا کل دنیا رو به مرگ نکشن ول کن نیستن.

  6. به نظر من جامعه جهانی باید از چین بابت این حماقتشون که هنوز ادامه داره و کلی انسان بیگناه رو تو جهان به کشتن داده غرامت بگیره

  7. این یه جنگ بیولوژیکه و این ویروس ساختگیه وگرنه چینیا همیشه ازین آتو آشغالا میخوردن یه فیلم بود به اسم شیوع که دقیقا چند سال پیش ساخته بودن که ماجراش مثل همین کرونا بود و یه رمان علمی تخیلی دیگه به نام چشمان تاریکی

  8. آخه یکی نیست بگه چینی خر همه چیو که نمی خورن آشغال خورا

  9. این چینی ها هر موجودی رو میخورن…. جقدر کثافتن واقعا ک باعث شیوع بیماری های جدید شدن

  10. این آشغال خورا (پى پى ) هم بهشون بدى میخورند,,!!

  11. بهترین غذاها رو نمیخورن میرن غذای سگ و مث این چیزارو میخورن😐😐😐😐😐😐😐😐

  12. نوش جونتون بنجل سازان اشغال خور

  13. این چینی ها آدم نیستن

  14. جای تاسفه وقتی گوشت گوسفند،گاو، مرغ و ماهی رو میتونن بخورند، سگ گربه خفاش و هزار جانوره دیگه میخورن! کدوم آدم عاقل اینکارو میکنه!!!!!سطح رفاه هم در چین با این تولیدش رفته بالا و مردم فقیری هم نیستن… بیخود نیست که تنفر نژادی از چینی ها هرروز زیادتر میشه… باعث مرگ خیلی ها در جهان شدن، اقتصاد جهان رو بهم ریختن و….