عطسه کرونا فضایی بسیار بیشتر از فاصله استاندارد 2 متر را آلوده می‌کند! + ویدیو

عطسه کرونا فضایی بسیار بیشتر از فاصله استاندارد 2 متر را آلوده می‌کند! + ویدیو

عطسه کرونا حاوی ذراتی از ویروس این بیماری مرگبار دستگاه تنفسی است و اخیرا محققان دانشگاه ام آی تی اعلام کرده‌اند که فاصله استاندارد 2 متر که توسط مقامات بهداشتی توصیه شده، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری اصلا کافی نیست.

به تازگی دانشمندان دانشگاه معروف ام آی تی در تحقیقی مسافت طی شده توسط عطسه کرونا را مورد بررسی قرار داده‌اند. طبق ادعای این محققان، فاصله 2 متر بین افراد که توسط متخصصان سازمان جهانی بهداشت (WHO) و مرکز کنترل بیماری‌های آمریکا (CDC) برای در امان ماندن از ذرات تنفسی آلوده توصیه می‌شود، بر اساس اطلاعات قدیمی و تاریخ گذشته تعیین شده و به هنگام عطسه کردن، ذرات تنفسی حاوی ویروس کووید 19 می‌توانند فاصله بسیار زیادی را طی کنند. در بررسی این موضوع با گجت نیوز همراه باشید.

تحقیق در مورد عطسه کرونا

دکتر لیدیا بورویبا (Lydia Bourouiba) از دانشگاه ام آی تی در این هفته مقاله مربوط به فاصله واقعی برای در امان ماندن از ذرات تنفسی حاوی کرونا ویروس جدید را منتشر کرد. بورویبا می‌گوید که توصیه‌های مقامات بهداشتی بین‌المللی در مورد رعایت فاصله 1.8 متر در هنگام حضور در اجتماعات و صحبت با افراد، بر اساس اطلاعات دهه 30 میلادی در مورد سرفه و عطسه اعلام شده و تازه‌ترین تحقیقات نشان می‌دهند که ذرات تنفسی محیطی بسیار بیشتر از آنچه تصور می‌شود را آلوده می‌کنند.

در ویدیو زیر، تصاویر اسلوموشن دینامیک ذرات تنفسی به هنگام عطسه کردن را می‌بینیم که توسط بورویبا در یکی از تحقیقات پیشینش به ثبت رسید:

 

همان‌طور که دیدیم، ویدیو 2 هزار فریم بر ثانیه عطسه یک فرد معمولی نشان می‌دهد که یک ابر گرم و مرطوب می‌تواند ذرات حاوی هر نوع عامل بیماری‌زایی را تا فاصله 7 و 8 متری منتقل کند. همان‌طور که بورویبا اظهار کرده، توصیه رعایت فاصله 1 متر توسط WHO و فاصله 1.8 متر توسط CDC احتمال به وجود آمدن ابری با مومنتوم بالا که ذرات کووید 19 را در عطسه کرونا منتقل می‌کند، در نظر نگرفته است.

با در نظر گرفتن تازه‌ترین بررسی‌های دانشمندان در حوزه آشفتگی یا همان توربولانس مدل‌های دینامیک ابرها، توجه به فاکتورهایی مثل مدت زمان لازم برای جابه‌جایی، دوام، قدرت پرتاب ذرات و فاصله طی شده ذرات حاصل از عطسه کرونا نشان می‌دهد که مسافت 1 تا 2 متر توصیه شده توسط متخصصان خطرات موجود را دست کم می‌گیرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. باید فرد شعور داشته باشه موقعی که داره عطسه میکنه یه دستمال بگیره جلو صورت اش اینحوری همون فاصله یه متر کافیه

  2. کلا تابلوی که عطسه تا 10 متر هم بیشتر میپره نمیدونم چرا میگن تا دو متر!!

  3. یه عمر داشتیم به اشتباه فاصله یه متر رو رعایت میکردیم