سیب اپ

فروشگاه ایرانی سیب اپ از افشای اطلاعات کاربران خود خبر داد

اخیرا خبرهایی از افشای اطلاعات برخی از کاربران فروشگاه ایرانی سیب اپ منتشر شد و حالا این اپ استور ایرانی با انتشار بیانیه‌ای افشای اطلاعات کاربران خود را تایید کرد.

فروشگاه ایرانی سیب اپ مدتی است که به کاربران ایرانی محصولات اپل خدمات ارائه می‌کند تا کاربران با وجود تحریم‌ها بتوانند به اپلیکیشن‌ها و خدمات آن دسترسی پیدا کنند، اما اخیرا در فضای مجازی خبرهایی از افشای اطلاعات حدود 5 میلیون کاربر سیب اپ منتشر شد که نگرانی‌های زیادی را به همراه داشت. در همین راستا فروشگاه ایرانی sibapp با انتشار بیانیه‌ای افشای اطلاعات برخی از کاربران خود را تایید کرد.

بیانیه سیب اپ در خصوص افشای اطلاعات کاربران

این اپ استور ایرانی در بیانیه‌ای دلیل افشای اطلاعات کاربران خود را به پیکربندی اشتباه فایروال روی یکی از ابزارهای مورد استفاده در بخش جستجو اپلیکیشن‌ها مرتبط دانست و تاکید کرد متاسفانه به دلیل این نفوذ بخش اندکی از اطلاعات کاربران نظیر ایمیل و شماره تلفن افشا شده است، اما به دیتای اصلی این پلتفرم نفوذ نشده و سایر اطلاعات کاربران و توسعه‌دهندگان در امنیت کامل قرار دارد. متن بیانیه sibapp به شرح زیر است:

همراهان گرامی سیب اپ

متاسفانه باخبر شدیم مدت کوتاهی قبل، پیکربندی اشتباه فایروال روی یکی از ابزارهایی که در سرچ اپلیکیشن‌های برای قسمتی از کاربران مورد استفاده قرار می‌گرفت، باعث شد بخشی از دیتای آن مورد نفوذ قرار گیرد که این اطلاعات فقط شامل تعداد محدودی از ایمیل‌ها و شماره همراه‌ها است و هیچگونه نفوذی به دیتابیس اصلی sibapp صورت نگرفته و سایر دیتای کاربران و توسعه‌دهندگان در امنیت کامل است.

از آنجا که همواره حفظ حریم خصوصی کاربران و توسعه‌دهندگان برای سیب اپ اولویت اول بوده است، sibapp با پذیرش مسئولیت این اتفاق و عذرخواهی از کاربران اعلام می‌کند که اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاق با جدیت صورت گرفته است و پیگیری‌های قضایی از طریق نهادهای مربوطه در حال انجام است.

سیب اپ

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چ وضعشه
    مردم با یه اطمینانی میان و این او رو نصب میکنن اینحوری که نمیشه

  2. بیشتر بر میگرده از عدم اگاهی مردم کشورمون
    و دوم ضعف سرورهای امنیتی برنامه ها