رایج ترین مشکلات آیفون ایکس آر

رایج ترین مشکلات آیفون ایکس آر (iPhone XR) + راه حل

در این مطلب قصد داریم تا به رایج‌ ترین مشکلات آیفون ایکس آر بپردازیم. موارد گرد آمده در این مطلب بر اساس گزارش‌ها و شکایات کاربران در سراسر جهان است و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

اخیرا برخی از دارندگان گوشی آیفون XR با وجود مشکلاتی در این گوشی‌ها مواجه شده‌اند. خوشبختانه، اکثرا این مشکلات را می‌توان بدون مراجعه به تعمیرگاه و به‌روزرسانی گوشی رفع کرد.

فهرست رایج ترین مشکلات گوشی آیفون ایکس آر

اگر مشکلات و مسائل پیش آمده در گوشی شما، در لیست زیر وجود دارند، پس این مطلب را به دقت مطالعه کنید و راه‌حل‌های موجود برای هر یک از آن‌ها را امتحان کنید.

توجه: مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند. 

مشکل در بازیابی iCloud آیفون ایکس R

اگر آیفون ایکس آر شما در به‌روزرسانی تنظیمات آیکلاد گیر کرده است، باید به فکر ریست کردن آن باشید. برای ری‌استارت گوشی آیفون ایکس آر خود نیاز به انجام مراحل زیر خواهید داشت:

  • دکمه افزایش صدای گوشی یا همان Volume Up را فشرده و زود رها کنید.
  • سپس دکمه کاهش صدای گوشی را یا همان Volume Down را فشار داده و رها کنید.
  • سپس باید Side Button‌ یا دکمه کناری ON/OFF را فشرده و آن را تا زمانی که لوگوی اپل ظاهر شود، نگه دارید.

اکنون دستگاه شما می‌بایست خود به خود مجددا راه اندازی شود. پس از آنکه گوشی روشن شد، دوباره به سراغ فرآیند بازیابی iCloud بروید. اگر مشکل بازیابی اطلاعات در iCloud گوشی آیفون ایکس R همچنان ادامه داشت، از طریق کامپیوتر از گوشی خود Backup‌ گرفته و بعد این بکاپ را در تلفن خود بازیابی کنید.

اگر بنا به دلایلی نمی‌توانید از داده‌های آیفون قدیمی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، اپل برای حل این مسئله راهنمای خاص خود را در مورد بکاب iCloud منتشر کرده که به راحتی با جستجو در اینترنت می‌توانید آن را مطالعه کنید.

مشکل در فیس آیدی آیفون ایکس آر

احتمالا با قابلیت فیس آیدی یا تشخیص چهره آشنا هستید. Face ID یا همان تشخیص چهره قابلیتی است که شرکت اپل آن را ارائه کرده و از زمان معرفی آیفون ایکس (iPhone X) آن را به جایگزینی برای (Touch ID) تبدیل کرده است. تاچ آیدی در واقع همان دکمه Home آیفون‌های قدیمی بود که قابلیت اسکن انگشت و بازگشایی قفل نمایشگر را فراهم می‌کرد. با رونمایی از فیس آیدی شاهد حذف کامل Touch ID بودیم و بدین ترتیب آیفون X، آیفون XS، آیفون XS Max،آیفون XR، آیفون 11، آیفون 11 Pro و آیفون 11 Pro Max به جای تاچ آیدی از فیس آیدی بهره‌مند هستند. قیس آیدی یا همان تشخیص چهره به شما اجازه می‌دهد تا قفل تلفن را با استفاده صورت و دوربین دیوایس خود باز کنید. مشکلات شناسایی چهره یا همان فیس آیدی در اغلب گوشی های هوشمند رایج هستند، این مشکلات برای کاربران گوشی‌های آیفون XR نیز وجود دارد.

اگر دستگاه شما برای فعال کردن قابلیت Face ID، چهره شما را ثبت نمی‌کند، ممکن است بخاطر تاریکی فضا باشد، پس بهتر است برای ثبت و فعال کردن این قابلیت در یک اتاق تقریبا روشن حضور داشته باشید. همچنین ممکن است این مسئله از فاصله‌ی صورت شما تا دستگاه ناشی شود، پس ممکن است نیاز باشد که گوشی آیفون XR را به چهره خود نزدیک کنید.

برخی از کاربران نیز پس از ثبت و تنظیم این قابلیت (Face ID) با مشکل مواجه می‌شوند. اگر شما هم هنگام بازگشایی قفل گوشی آیفون XR خود با مشکل روبرو می‌شوید، باید به گونه‌ای صورت خود را مقابل گوشی بگیرید که چهره شما توجه دستگاه را جلب کرده و آن را تشخیص دهد. فیس آیدی گوشی، با گذشت زمان چهره شما را فرامی‌گیرد، بنابراین، اگر مرتبا ظاهر خود را تغییر دهید، ممکن است مجبور شوید که مجددا چهره خود را اسکن کنید. اگر مشکلات همچنان ادامه داشتند، توصیه می‌شود که به یک تعمیرگاه مجاز کنید.

مشکل در بلوتوث گوشی آیفون XR

برخی از کاربران گوشی‌های آیفون XR متوجه مشکلاتی در اتصال بلوتوث این گوشی‌ها شدند. برخی از این افراد نمی‌توانند از طریق بلوتوث به سایر دیوایس‌های بلوتوثی خود متصل شوند. اگر شما هم یکی از این کاربران هستید، موارد زیر را مطالعه کنید.

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • سپس گزینه بلوتوث را انتخاب کنید.
  • با لمس آیکون i آبی، اتصال بلوتوثی که دچار مشکل شده را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه Forget بزنید.
  • مجددا تلاش کنید که اتصال را برقرار کنید.

اگر پس از انجام اقدامات فوق مشکل اتصال بلوتوث همچنان ادامه داشت، موارد زیر را امتحان کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • سپس به قسمت General بروید.
  • روی گزینه Reset‌ ضربه بزنید.
  • سپس گزینه‌ی Reset Network Settings را لمس کنید. (تمامی اتصالات بلوتوثی با انجام این کار پاک می‌شوند.)
  • سپس مجددا اتصال بلوتوث را با دستگاه مورد نظر برقرار کنید.

همچنین می‌توانید تنظیمات دستگاه خود را به صورت پیش فرض کارخانه تنظیم کنید. برای انجام این مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد تنظیمات شوید.
  • سپس روی گزینه General ضربه بزنید.
  • گزینه Reset را انتخاب کنید.
  • در آخر روی مورد Reset All Settings را لمس کنید.

مشکل عمر باتری آیفون ایکس R

اغلب صاحبان گوشی آیفون XR در ابتدا از باتری آن بسیار راضی بودند، اما اخیرا شاهد چندین شکایت در مورد تخلیه‌ی سریع باتری این گوشی‌ها هستیم. اگر باتری آیفون XR‌ شما زودتر از آن چیزی که انتظارش را داشتید تخلیه یا مصرف شد، اکثر مواقع بروز این مسئله به نرم افزار گوشی مربوط می‌شود و ربطی به سخت افزار آن ندارد.

مشکل در Wi-fi آیفون ایکس آر

بنظر می‌رسد که تعدادی از کاربران این گوشی‌ها با مشکلات اتصال به شبکه‌شان مواجه هستند و برخی نیز از سرعت کم آن گله دارند. اگر گوشی آیفون XR شما به طور ناگهانی اتصالش با Wi-fi قطع می‌شود و یا سرعت کمتری را نسبت به حالت عادی مشاهده می‌کنید، بهتر است موارد زیر را امتحان کنید.

اول از هر چیز، مطمئن شوید که در حال حاضر آخرین نسخه iOS را دریافت و نصب کرده‌اید، اگر این مورد تاثیری در مشکل شما نداشت، بهتر است Wi-fi گوشی را خاموش و مجددا روشن کرده و مشکل را بررسی کنید. اگر هیچکدام از این موارد موثر نبودند، بهتر است روتر و رساننده خدمات اینترنتی (ISP) را بررسی کرده و مطمئن شوید که قطع نشده‌اند. برای حل این موضوع با مرکز ارائه کننده اینترنت خود تماس بگیرید. اگر قطع نشده بود، بهتر است روتر را به مدت 1 دقیقه از برق جدا کرده و مجددا آن را به برق بزنید و مشکل را بررسی کنید.

اگر همچنان مشکل در اتصال به Wi-fi ادامه پیدا کرد، بهتر است از گزینه Forget‌ یا فراموش کردن شبکه‌ای که با آن با مشکل مواجه شده‌اید، استفاده کنید. برای انجام این کار موارد زیر را بخوانید:

  • وارد تنظیمات شوید.
  • گزینه Wi-fi‌را انتخاب کنید.
  • با ضربه روی آیکون i آبی رنگ، اتصال مورد نظر خود را که دچار مشکل شده است انتخاب کنید.
  • در بالای صفحه روی گزینه Forget this Network ضربه بزنید.

اگر در حال حاضر آخرین نسخه iOS روی گوشی شما نصب است و شما هنگام دانلود، سرعت کمتری را نسبت به حالت عادی مشاهده می‌کنید، بهتر است، تنظیمات شبکه دستگاه خود را طبق مراحل زیر ریست کنید:

  • ابتدا به تنظیمات گوشی بروید.
  • سپس وارد گزینه General شوید.
  • در این قسمت گزینه‌ی ریست Reset‌ را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه‌ی Reset Network Settings ضربه بزنید.

همچنین شما می‌توانید تنظیمات دستگاه خود را به حالت پیش فرض کارخانه آن تنظیم کنید. برای انجام این کار همانند مراحل فوق روی گزینه Reset‌ بزنید و بعد به جای Reset Network Settings گزینه‌ی Reset All Settings را انتخاب کنید.

مشکل قطع شدن شبکه سیم کارت در آیفون ایکس R

تعدادی از کاربران گوشی آیفون ایکس R با مشکل قطع شدن شبکه سیم کارت در این گوشی مواجه شده‌اند. اگر در گوشی آیفون ایکس R با No Service‌ مواجه شدید بهتر است گوشی را ری‌استارت کنید. اما اگر حل نشد، سرویس ارائه دهنده خدمات خود را چک کنید، زیرا ممکن است سرویس دهی در منطقه‌ی شما مختل شده باشد.

اگر ایراد از این موارد نبود، بهتر است گوشی را به مدت 30 ثانیه روی حالت پرواز گذاشته و بعد آن را غیرفعال کنید، سپس مجددا اتصال شبکه سیم کارت خود را بررسی کنید. اگر گذاشتن روی حالت پرواز هم مشکل را رفع نکرد، شبکه دیتای گوشی را خاموش و مجددا روشن کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید.

  • وارد تنظیمات شوید.
  • روی گزینه Cellular ضربه بزنید.
  • سپس در بالای صفحه روی گزینه Cellular Data Options ضربه بزنید.
  • بعد روی نوشته‌ی Enable LTE را لمس کنید.
  • اکنون آن را خاموش کنید.

اگر می‌خواهید که شبکه‌ی دیتای خود را بدون آنکه دیگر خدمات گوشی خاموش شوند، خاموش کنید، موارد زیر را بررسی کنید:

  • وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • همانند مورد بالا گزینه‌ی Cellular‌ را انتخاب کنید.
  • سپس روی گزینه Cellular Data ضربه بزنید.
  •  اکنون آن را خاموش کنید.

مجددا Cellular Data را روشن کرده و اتصالات خود را بررسی کنید.

مشکل صدا در گوشی آیفون XR

بلندگوهای گوشی آیفون ایکس R می‌بایست صدای بلند و واضحی را از خود ساطع کنند. با این حال، اگر صدای اسپیکر گوشی مشکل پیدا کرد و صداهایی نظیر خش‌خش یا ترک خوردگی به گوش رسید، قبل از مراجعه به تعمیرگاه مجاز، موارد زیر را امتحان کنید.

اولین کاری که باید بکنید این است که گوشی آیفون XR خود را ری‌استارت کنید. اگر یک ری‌استارت ساده در حل این مشکل موثر واقع نشد، شما می‌توانید هارد ریست را نیز امتحان کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، بلوتوث را خاموش و مجددا روشن کنید. اگر صدای دستگاه شما همچنان شنیده نمی‌شود یا تحریف شده است، مطمئن شوید که حفره‌های روی اسپیکر یا درگاه لایتنینگ گوشی شما مسدود نشده است.

اگر به صورت اتفاقی کیفیت تماس کاهش پیدا کرد، دستگاه را Restart کنید. همچنین باید گیرنده‌ی دستگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که توسط محافظ صفحه یا یک شیء مسدود نشده باشد. شما همچنین می‌توانید قاب گوشی را بردارید یا LTE را از Voice & Data به Data تغییر دهید، شاید مشکل حل شود. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به صفحه‌ی تنظیمات گوشی خود بروید.
  • روی Cellurar کلیک کنید.
  • سپس Cellurar Data Options را انتخاب کنید.
  • Enable LTE را انتخاب کنید.
  • حالا روی Data Only بزنید.

اگر میکروفون گوشی آیفون XS شما به طور ناگهانی متوقف شود یا به صورت تصادفی قطع و وصل شود، بهتر است دستگاه خود را ری‌استارت کنید. این کار در اکثر مواقع می‌تواند مشکل‌گشا باشد. اما اگر صدای میکروفون همچنان ضعیف است، می‌توانید نسخه پشتیبان را بازیابی کنید. اگر بازیابی اطلاعات هم کارساز نبود، به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید، زیرا این مشکل می‌تواند سخت افزاری باشد.

مشکل اجرا در آیفون ایکس آر

اگر با مقداری تاخیر در رابط کاربری، فریز شدن پی در پی، قفل شدن یا عدم عملکرد کلی گوشی مواجه شدید، بهتر است به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کرده یا اندکی در اینترنت جستجو کنید تا مشکل تاخیر در عملکرد گوشی شما رفع شود.

مشکل شارژ بی‌سیم در آیفون ایکس آر

اگر شارژ بی‌سیم متوقف شده و شما از قابی استفاده می‌کنید که جایی برای نگهداری از کارت‌های اعتباریتان نیز دارد، این کارت‌ها را پیش از شارژ از قاب خارج کنید. خود گوشی را نیز از قاب خارج کنید و بررسی کنید. اگر از یک شارژر متفرقه برای شارژ کردن آیفون ایکس آرخود استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که آن شارژر مورد تایید اپل است و آسیب زیادی به باتری شما نمی‌رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گوشی های ایفون همیشه این مشکل باتری رو داشتن و دارن