آزمایش واکسن بیماری کرونا روی حیوانات موفقیت چشم‌گیری داشته است!

آزمایش واکسن بیماری کرونا روی حیوانات موفقیت چشم‌گیری داشته است!

آزمایش واکسن بیماری کرونا در مراحل اولیه تست بر روی حیوانات بسیار امیدبخش بوده و اکنون به شکست بیماری کووید 19 یک قدم نزدیک‌تر شده‌ایم.

آزمایش واکسن بیماری کرونا بر روی موش‌ها بسیار امیدبخش بوده و اخیرا دانشمندان دانشگاه پیتسبورگ آمریکا اعلام کرده‌اند که اولین مراحل این تست‌ها با موفقیت قابل‌توجهی همراه بوده است.

آزمایش واکسن بیماری کرونا روی موش

محققان دانشگاه پیتسبورگ به تازگی اعلام کرده‌اند که داروی موثری به عنوان واکسن کووید 19 مورد آزمایش قرار گرفته و تست دارو بر روی موش‌های آزمایشگاهی، در مراحل اول موفق بوده است؛ در ادامه هدف بر این خواهد بود تا داروی مورد نظر روی انسان آزمایش شود، اما همان‌طور که محققان گفته‌اند، اطلاعات مربوط به اپیدمی‌های گذشته در توسعه داروی جدید بسیار کمک کرده است.

تحقیق این دانشمندان در ژورنال “EBioMedicine” منتشر شده و همان‌طور که آندرئا گامبوتو (Andrea Gambotto)، نویسنده مقاله اعلام کرده، تجربیات و دانش مربوط به بیماری‌های سارس و مرس که هر دو از خانواده کرونا هستند و به ترتیب در سال‌های 2003 و 2014 شایع شدند، بسیار مفید بودند.

گامبوتو و همکارانش این واکسن جدید را «واکسن پیتسبورگ برای ویروس کرونا» یا “PittCoVacc” نام‌گذاری کرده‌اند و اطلاعات قبلی در مورد ویروس‌های دیگر خانواده کرونا برای تمرکز تحقیقات بر روی پروتئین میخی بسیار مهم بود؛ این پروتئین متعلق به ذرات کروناویروس جدید بوده و در تقویت سیستم دفاعی بدن در مقابله با کووید 19 اهمیت بالایی دارد. واکسن تیم گامبوتو درست مثل واکسن آنفولانزا عمل می‌کند و با روش تزریق، پروتئین‌های میخی کرونا را که در آزمایشگاه ساخته شده‌اند، به بدن فرد وارد کرده تا سیستم ایمنی او را نسبت به کووید 19 مقاوم کند.

آزمایش واکسن بیماری کرونا روی حیوانات موفقیت چشم‌گیری داشته است!

آزمایش واکسن بیماری کرونا بر روی موش‌ها نشان داد که دو هفته پس از ورود ماده درمانی به بدن حیوانات، میزان ترکیبات مورد نیاز سیستم دفاعی بدن برای نابودی ویروس افزایش چشم‌گیری داشتند. برخلاف آنچه در واکسن‌های معمولی دیده می‌شود، این نوع واکسن از طریق سوزن‌های همیشگی وارد بدن نمی‌شود؛ گامبوتو و تیمش این واکسن کووید 19 را از طریق برچسب‌هایی که حاووی 400 سوزن نانو هستند، به بدن وارد می‌کنند. در مدت زمانی کوتاه، سوزن‌های فوق‌العاده ریز موجود که از شکر و پروتئین ساخته شده‌اند، در بدن حل شده و اثری از خود به جا نمی‌گذارند.

چنین روشی برای وارد کردن مواد دارویی مورد نظر به بدن از واکسن آبله الگوبرداری شده، اما با استفاده از تازه‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا، کارایی واکسن جدید بسیار بیشتر می‌شود و بدون هیچ دردی، یک برچسب شبیه به چسب زخم داروی مقابله با کرونا را به بدن وارد می‌کند.

از طرف دیگر تولید چنین برچسب‌هایی فوق‌العاده راحت بوده و ساخت انبوه و صنعتی آن‌ها چالش‌های چندانی را به وجود نمی‌آورد. در مورد واکسن‌های معمولی نگهداری از دارو در محیط سرد و نگه‌داشتن شرایط دمایی مناسب بسیار مهم است، اما PittCoVacc به گونه‌ای خواهد بود که انبار کردن آن نیازی به محیط سرد و یا وضعیت دمایی خاصی نداشته باشد.

گامبوتو و همکارانش قصد دارند تا قبل از آزمایش واکسن بیماری کرونا بر روی انسان‌ها، تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا را برای PittCoVacc بگیرند؛ اما همان‌طور که شرایط پاندمی کووید 19 استانداردهای مربوط به ابداع و تولید انبوه دارو را تغییر داده، انتظار می‌رود که در مدت زمانی کوتاه چنین محصولی ما را از شر بیماری کرونا راحت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. خداروشکر خبرای خوب نزدیکه
    واقعا په بار سنگینی رو دوش شونه

  2. درود بيكران بر اين محققان و دانشمندان عزيز دست مريزاد با آرزوى موفقیت هرچه بيشتر زنده باد آمريكاااااااااااااااااا

  3. خداروشکر
    بالاخره داریم نزدیک به تولید واکسن اش میشیم