DirectX 12 به طرز چشمگیری کارایی کارت های گرافیک را افزایش می دهد

بر اساس آزمایش هایی که وب سایت AnandTech بر روی DirectX 12 انجام داده است نشان می دهد DirectX 12 نسبت به نسخه قبلی خود بهبودهای فراوانی یافته است به گونه ای که با استفاده از آن کارایی کارت های گرافیکی AMD تا بیش از 400 درصد و کارایی کارت های گرافیکی Nvidia تا بیش از 150 درصد بهبود می یابد.

این وب سایت نسخه دموی Star Swarm را بر روی دو مدل AMD Radeon R9 290X و Nvidia GTX 980 که هر دو از یک نسل می باشند اجرا نموده است. کارت گرافیکی AMD Radeon R9 290X با استفاده از DirectX 11 توانست به عدد 8.3 فریم در ثانیه برسد که در نسخه DirectX 12 این رقم به 49.2 فریم بر ثانیه افزایش یافت و از سوی دیگر کارت گرافیکی Nvidia GTX 980 با استفاده از DirectX 11 توانست به 26.7 فریم بر ثانیه برسد که با حضور DirectX 12 این رقم به 66.8 فریم بر ثانیه افزایش یافت.

DirectX 12 همزمان با ویندوز 10 عرضه گردیده است و با عرضه رسمی ویندوز 10 باید منتظر تست های حرفه ای تر و کامل تری از این تکنولوژی جدید باشیم.

منبع : vg247

DirectX 12 early tests: 400% performance increase on AMD GPUs, 150% on Nvidia

DirectX 12 early tests: 400% performance increase on AMD GPUs, 150% on Nvidia

Technology specialist site AnandTech ran some early tests on the DirectX 12 build available in the latest version of Windows 10 and shown performance increases that are through the roof.

Without going into a lot of technology talk, even though I would love to, DirectX 12 increases the performance of existing GPU hardware by 400% on AMD GPUs and some 150% on Nvidia GPUs.

What’s given those results you ask? Well, the website ran Star Swarm Tech Demo on multiple cards from both manufacturers. Nvidia’s GTX 980 achieved 26.7 frames-per-second on DirectX 11, and a whopping 66.8 on DirectX 12. As for AMD, the Raden R9 290X managed 8.3 frames-per-second on DirectX 11, and 49.2 on DirectX 12.

According to the report, the demo manages those impressive results on DirectX 12 because the API eliminates the CPU bottleneck by scaling very well with all available CPU cores, something which most APIs have been struggling to do on PC for years. As a result, the load is balanced across all CPU cores, increasing the performance and utilising up to four cores.

That aside, gaming podcast The Inner Circle sat down with Stardock’s Brad Wardell to talk about DirectX 12 and he revealed some stunning details. DirectX 12 could handle 600K draw cells, compared to DirectX 9′s 6K, according to Wardel, who strangely didn’t talk about the limit for DirectX 11.

Wardell also reaffirmed the same findings above regarding the performance gain on AMD graphics cards.

Both the podcast and the full Anand Tech report are well worth checking out, if you’ve got the time.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*