مقایسه سرعت عملکرد گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس (گجت تی وی)

مقایسه سرعت عملکرد گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس (گجت تی وی)

دو گوشی iPhone 11 Pro Max و Samsung Galaxy S20 Ultra از نظر توان پردازشی در اوج قرار دارند! در این قسمت گجت تی وی به مقایسه سرعت عملکرد گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس می‌پردازیم.

نبرد بین اندروید و آی او اس سال به سال جذاب‌تر می‌شود! این دو پلتفرم به اندازه‌ای قدرتمند شده و رشد کرده‌اند که هر رقیبی با ورود به دنیای پلتفرم‌های موبایل، خیلی زود صحنه را ترک خواهد کرد. اکنون برای خرید یک گوشی هوشمند، به جز اندروید و آی او اس حق انتخاب دیگری ندارید. در دنیای اندروید، دستتان برای برگزیدن یک مدل کاملا باز است، اما برای خرید یک گجت آی او اسی ناچار به انتخاب یکی از محصولات اپل هستید. در حال حاضر بهترین دستگاه آی او اسی این شرکت آیفون 11 پرو مکس به شمار می‌رود.

تا امروز در سال 2020، گوشی‌های اندرویدی رده بالای متعددی رونمایی شده‌اند، اما به عقیده برخی تحلیلگران، سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا یکی از بهترین پرچمداران پلتفرم موبایل شرکت گوگل به شمار می‌رود. به همین دلیل مقایسه سرعت عملکرد گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس را می‌توان به نوعی رقابت بین اندروید و iOS قلمداد کرد.

پرچمداران دارای سیستم عامل‌های اندروید (به جز نسخه‌های گلوبال سامسونگ و گوشی‌های هواوی) همگی از تراشه‌های شرکت کوالکام استفاده می‌کنند. در حال حاضر بهترین تراشه این شرکت اسنپدراگون 865 بوده و در نسخه آمریکا گلکسی اس 20 اولترا نیز به کار رفته است. نسخه گلوبال گوشی رده بالای غول کره‌ای، از چیپست اگزینوس 990 استفاده می‌کند. در یکی از مطالب پیشین به مقایسه نسخه اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی اس 20 سامسونگ پرداختیم.

اپل در گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد از تراشه‌ای متفاوت استفاده می‌کند. مغز متفکر آیفون‌های سال 2019 اپل A13 است. شبیه به اسنپدراگون 865، این تراشه نیز 7 نانومتری است، اما برخلاف آن، پردازنده اصلی به جای 8 هسته، از 6 هسته تشکیل می‌شود. در حالی که دستگاه‌های اندرویدی رده بالا در سال جاری اغلب از 12 گیگابایت و حتی بیشتر رم استفاده می‌کنند، حافظه اصلی آیفون 11 پرو مکس فقط 4 گیگابایت است.

شبیه به دوام باتری، کیفیت دوربین و بسیاری دیگر از مشخصات، درباره سرعت عملکرد یک گجت نیز نمی‌توان بر اساس اعداد و ارقام قضاوت کرد. به همین دلیل در این قسمت از گجت تی وی تصمیم گرفتیم به مقایسه سرعت عملکرد گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس بپردازیم. بررسی شانه به شانه دو گوشی از نظر نحوه اجرای بازی‌ها و برنامه دید خوبی به شما ارائه می‌کند.

مقایسه ویدیویی سرعت عملکرد گلکسی اس 20 اولترا و آیفون 11 پرو مکس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. آقا باستانی عزیز حرفه ای
    هیچکدوم از اجراهات تکراری نیست و عالی عالی عالی
    لطفا بگو آهنگ پس زمینه این مسابقه چی بود

  2. دمت گرم عالی بود