داروی درمان قطعی کرونا سرانجام کشف شد

داروی درمان قطعی کرونا سرانجام کشف شد

داروی درمان قطعی کرونا موضوع تحقیق جدید پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا بوده و این‌طور که به نظر می‌رسد، دارویی که این محققان آزمایش کرده‌اند در مقابله با ویروس کووید 19 بسیار موثر عمل می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید.

دانشمندان دانشگاه بریتیش کلمبیا به تازگی تحقیق شگفت‌انگیزی را در مورد درمان قطعی کرونا انجام داده‌اند که در آن، یک ترکیب با نام “hrsACE2” برای جلوگیری از عملکرد ویروس بیماری کووید 19 مورد آزمایش قرار گرفته است و نتایج فوق‌العاده امیدوار کننده‌ای در این رابطه گزارش شده است.

درمان قطعی کرونا با hrsACE2

همان‌طور که دکتر جوزف پنینگر (Josef Penninger) از دانشگاه بریتیش کلمبیا که تحقیق اخیر را سرپرستی کرده، می‌گوید، داروی hrsACE2 در جلوگیری از فعالیت ذرات ویروس کرونا بسیار موثر عمل می‌کند. این محقق در آزمایش‌های انجام شده داروی مورد نظر را بر روی عوامل بیماری‌زای کووید 19 تست کرده و بررسی‌ها نشان می‌دهند که این ماده از آلوده شدن سلول‌های بدن به ویروس کرونا جدید جلوگیری کرده و به نوعی درب ورود ویروس به سلول‌های سالم را در مراحل اولیه ابتلا مسدود می‌کند.

تحقیق پنینگر و همکارانش در ژورنال “Cell” منتشر شده و علاوه بر نتایج آزمایش‌ها برای داروی درمان قطعی کرونا اطلاعات جالب‌توجهی در مورد فعالیت ویروس کووید 19 در سطح سلولی و همچنین نحوه آلوده شدن سلول‌های رگ‌های خونی و همچنین کلیه در این پژوهش به دست آمده است.

پیش از این تایید شده بود که پروتئین ACE2 که در غشا سلولی قرار دارد، نقشی کلیدی در آلوده شدن سلول ایفا می‌کند و در مورد بیماری سارس از خانواده ویروس‌های کرونا هم این پروتئین نقشی مشابه داشت. داروی کشف شده هم بر روی شرایط این پروتئین تاثیر می‌گذارد.

اکثرا می‌شنویم که ویروس کرونا بیشتر از همه بافت‌های سیستم تنفسی بیماران را هدف قرار می‌دهد، اما آزمایش عوامل بیماری‌زا کووید 19 بر روی بافت‌های مهندسی شده و مصنوعی رگ‌های خونی و کلیه نشان داد که این ویروس می‌تواند چنین بافت‌هایی را هم به راحتی آلوده کرده و در آن‌ها مستقیما تکثیر شود. چنین نتیجه‌ای دلیل اصلی مشکلات قلبی عروقی و از کار افتادن اعضای مختلف بدن از جمله کلیه‌ها را در بیماران وضعیت حاد کووید 19 مشخص می‌کند.

کمپانی بیوتکنولوژی اروپایی “Apeiron Biologics” هم با توجه به نتایج امیدوارکننده این دارو قصد دارد تا هرچه سریع‌تر نتایج تحقیقات دانشگاه بریتیش کلمبیا را در آزمایش‌های انسانی به مراحل جدیدتری ببرد. گفته شده که hrsACE2 نه تنها برای بافت ریه و سایر قسمت‌های دستگاه تنفسی، بلکه در مورد سلول‌های رگ‌ها و کلیه‌ها هم تاثیرات شگفت‌انگیزی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. این دارو ساخته شه یا نشه باید اول کامل تست شه(عوارض نداشته باشه بعد چند ماه تبدیل شه به یه بیماری لاعلاج دیگه) قبلا هم گفتم نزدیکترین درمان کرونا واکسنه که تویه 3 ماه اول سال 2021 میاد (تست شده و فعلا عوازض خاصی نداشته) فقط قزنطیه شدیدتر لازمه تا این کرونا کمتر شه مثل کاری که کشورهای جهان اولی میکنن .
    مثلا یه خانواده تویه چین کرونا بگیره همه دستگاه همه چیز میریزن تو اون خونه و تویه خونه درمان میکنن.تو اون مدت درمان کسی حق خارج شدن از منزل رو هم نداره. هر کسی هم یه کروناییرو معرفی کنه جایزه میگیره و اون طرف باید جایزه نقدی اونو بده.
    یا مثل ایتالیا برای هر کسی که بی موزد بیرون باشه 200 یوزو جریمه میکنن.
    یا مثل المان که هر خانواده فقط حق داره یک عضوشون بیرون باشه اونم با ماسک دستکش که از شهردار محلشون میگیرن
    نه مثل کشور ما که همه فک میکنن با ماشین برن بیرون چیزیشون نمیشه حالا این خوبه بعضی اصلا نمیدونن کرونا امده مملکت :)) بعضی ها هم فک میکنن مثل ایدزه با رو بوسی انتقال پیدا میکنه.
    در کل جدی گرفتش بهتره و همچنین یک نفر تویه خونه وظیفه دار باشه بهتره.

  2. طبق اظهار نظر متخصصین ویروسشناسی موسسه روبرت کخ آلمان حد اقل یک یا دوسال طول میکشد که تحت فشار سنگین روی دوش پژوهش گران دارو و واکسن این ویروس وارد بازار شود.

  3. یعنی الان همه منتظره داروی درمااانشین ؟؟؟
    قسم میخورم قبل از کرونا واکسنش رو داشتن …
    اخه مافیای دارو منتظره اینه که یکم تعداد زیاد شه ، بعد فروش واکسن کنه ، البته اصلا تردیدی هم ندارم داخل واکسنا چیزایی بریزن که مردم جهان رو کنترل کنن … تا با 5g هم فاز کنه همرو بیوچیپ …
    اینا بازین

  4. اقا اون دارویی که گفتن ایران میسازه 10 روزه میاد چی شد ؟ خخخخخ کل دنیا موندن تو این کار بعد ایران میخواد 10 روزه بسازه خخخخ

  5. تا زمانی که ازمون هاش رو پشت سر بزاره و و به تولید انبوه برسه و توضیع بشه و به دست ما ها برسه خودش یه شیش ماهی زمان میبره حالا حالا قرنطینه هستیم

  6. این دارو رو روی یه سری سلول توی آزمایشگاه تست کردن وواقعا جواب داده و از مرحله‌ی فاز اول وارد فاز دوم شده.این دارو واسه تاییدش باید وارد فازه سوم و حتی چهارم هم بشه اونوقت در دسترس همه قرار میگیره

  7. این دارو وارد فاز دوم شده و داره روی ۲۰۰نفر کرونایی تست میشه

  8. امید به خدا
    ایشالله که جواب بده برگردیم سر کار و زندگیمون

  9. البته واکسنش هست که حالا کو تا بیاد همه ادعاش رو دارن بنام خودشون بزنن همین

  10. هزاران خبر اومده که فلان دارو جواب داده و کشف شده ولی کو استفاده ؟ پس چرا استفاده نمیشن ؟ همه ازمایشگاهی و بلااستفاده و فقط رو کاغذ

  11. دارویی که ایران برای درمان ساخته بود چی شد؟