ابتلا به کرونا

ابتلا به کرونا با خوردن غذای بیرون شایعه یا واقعیت؟

سفارش غذا از رستوران‌ها یکی از موضوع‌های نگران‌کننده در زمان شیوع گسترده ویروس کرونا محسوب می‌شود، اما آیا احتمال ابتلا به کرونا با خوردن غذای بیرون وجود دارد؟ محققان چه می‌گویند؟ در ادامه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهیم.

ویروس کرونا همچنان با سرعت زیادی در حال گسترش است و تاکنون بیش از 1 میلیون نفر از ساکنان زمین به این ویروس مبتلا شدند که متاسفانه بیش از 50 هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند. در حالی که کروناویروس همچنان به گسترش خود ادامه می‌دهد، شاهد داغ شدن بازار شایعات هستیم که متاسفانه اطلاعات نادرست متعددی در فضای مجازی در حال انتشار است. در همین بین سفارش غذا از رستوران‌ها یکی از موضوع‌های مهم و نگران‌کننده محسوب می‌شود، اما آیا احتمال ابتلا به کرونا با خوردن غذای بیرون وجود دارد؟

بررسی احتمال ابتلا به کرونا با خوردن غذای بیرون

پرفسور بلومفیلد در همین خصوص عنوان کرد برای کاهش خطر آلودگی توصیه می‌شود بسته‌بندی مواد غذایی را جدا کرده ‌و آن را سطل آشغال بی‌اندازید. سپس غذا اصلی را در ظروف خانگی قرار دهید و پیش از غذا خوردن نیز حتما دستان خود را بشورید. وی تاکید کرد در وضعیت فعلی بهتر است از رستوران‌ها فقط غذای داغ و تازه پخته سفارش دهید و از سفارش غذاهای خام و سرد پرهیز کنید.

ابتلا به کرونا

پرفسور بلومفیلد در ادامه افزود احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق غذا اندک است و سفارش غذا از رستوران‌هایی که غذاها را به شیوه صحیح آماده و تحویل می‌کنند، خطر چندانی به همراه نخواهد داشت. وی افزود به افراد آسیب‌پذیر نیز توصیه می‌شود به تهیه و پخت دقیق غذا دقت داشته باشند؛ یعنی برای اطمینان بیشتر هنگامی که پیتزا سفارش می‌دهید پیش از خوردن بهتر است به مدت 2 دقیقه در مایکروویو قرار داده شود.

ویروس کرونا از طریق غذا منتقل نمی‌شود!

پروفسور ایان ویلیامز، رئیس شاخه کنترل شیوع و پیشگیری مراکز امریکا عنوان کرد ویروس کرونا از طریق غذا انتقال پیدا نمی‌کند. همچنین بنجامین چاپمن، استاد و متخصص سلامت مواد غذایی در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی عنوان کرد احتمال اینکه بسته‌بندی غذا ناقل بیماری باشد بسیار اندک است و احتمال انتقال ویروس از این طریق نسبت به راه‌های اصلی کمتر به نظر می‌رسد.

ابتلا به کرونا

با شیوع گسترده ویروس کرونا شاهد خریداری مواد کنسروی و منجمد هستیم که به دلیل وجود مواد نگه‌دارنده در این مواد و خطری که برای سلامتی بدن به همراه دارند، خرید آنها توصیه نمی‌شود. از این رو اگر قصد دارید از بیرون غذا سفارش دهید، حتما از رستوران‌های مورد اعتماد و برندهای معتبر خرید کنید که نکات سلامتی را رعایت می‌کنند. همچنین پس از تحویل غذا از پیک، حتما بسته‌بندی اولیه مواد غذایی را دور بریزید و غذا را در یک ظرف تمیز قرار داده و آن را پس از گرم کردن میل کنید. شستشوی دست‌ها پیش از صرف غذا را نیز فراموش نکنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. دل ام لک زده برای غذای بیرون و فست فود
    کاش که زود تر تموم بشه

  2. بابا مگه مجبورین
    باز حتی اگه کلی نکات و رعایت کنن بازم ریسکه