فناوری برتر

10 فناوری برتر آینده که در سال 2020 امکان دستیابی به آنها وجود دارد

10 فناوری برتر آینده از سوی مجله MIT Technology Review معرفی شدند که امکان دستیابی آنها در سال 2020 وجود دارد. در ادامه با این فناوری‌ها برتر آشنا می‌شویم.

مجله MIT Technology Review در گزارشی لیستی از 10 فناوری برتر آینده را معرفی کرد که برای محققان و دانشمندان امکان دستیابی به آنها در سال 2020 وجود دارد. در ادامه شما با این فناوری‌های برتر آشنا می‌کنیم.

10 فناوری برتر آینده

اینترنت غیرقابل هک

فناوری برتر

امروزه اینترنت غیرقابل هک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هم‌اکنون دانشگاه صنعتی دلفت (Delft) هلند برای دستیابی به این فناوری از اینترنت کوانتومی بهره می‌برد. اینترنت کوانتومی با ایجاد فضای درهم‌تنیده برای کاربران امنیت ویژه‌ای را فراهم می‌کند؛ به بیانی دیگر هنگامی که دو کاربر در یک شبکه درهم تنیده ارتباط برقرار می‌کنند، به هیچ عنوان نمی‌توان به این فضا نفوذ پیدا کرد و به همین دلیل اطلاعات آنها افشا نخواهد شد.

پزشکی فوق شخصی

فناوری برتر

برای آن دسته از بیماران خاصی که تا به امروز برای بیماری آنها روش درمانی مشخصی کشف نشده است، پزشکی فوق شخصی می‌تواند روزنه امید باشد. در واقع طبق این فناوری برای یک بیمار طبق ویژگی‌های ژنتیکی او دارو تجویز خواهد شد که می‌تواند برای بیماری این افراد یک درمان موثر باشد.

پول دیجیتال

فناوری برتر

رشد ارزهای دیجیتالی باعث شد تا بیش از پیش استفاده از پول فیزیکی کاهش پیدا کند. با استفاده از پول دیجیتالی می‌توان حریم شخصی در مسائل مالی را حفظ کرد و معاملات را به صورت فوری انجام داد. همچنین به کمک پول دیجیتالی واسطه‌های سنتی نیز حذف خواهند شد. در ارزهای دیجیتالی با فناوری بلاک چین شاهد عرضه پول به شکل غیرمتمرکز خواهیم بود که از طریق منابع مختلف تامین خواهد شد.

داروهای ضد پیری

فناوری برتر

اگر انسان بتواند روند پیری را کاهش دهد، قادر خواهد بود از ابتلا به بیماری‌های قلبی، زوال عقل و سرطان در امان بماند. در گذشته بارها از داروهای ضد پیری در آزمایش‌های انسانی استفاده شده که نتیجه آن نیز موفقیت‌آمیز بوده است، از این رو انتظار می‌رود در سال 2020 شاهد پیشرفت چشمگیر این نوع از داروها باشیم.

مولکول‌های تولیدشده به کمک هوش مصنوعی

فناوری برتر

ترکیب قدرت انسان و ماشین به واسطه هوش مصنوعی به دانشمندان کمک کرده است تا بتوانند مولکول‌های ویژه‌ای را کشف کنند که در مراقبت‌های بهداشتی دارای تاثیر زیادی هستند. در واقع مدتی قبل دانشمندان توانستند برای کشف نوع جدید آنتی‌بیوتیک قدرتمند از یادگیری ماشینی استفاده کنند، اما از آنجایی که برای تولید داروی جدید به شناسایی مولکول‌ها نیاز است و این کار هزینه‌بر خواهد بود، گروه جدیدی از محققان در تلاشند با استفاده از هوش مصنوعی میلیون‌ها مولکول را با سرعت بسیار زیاد مورد ارزیابی قرار دهند.

مگا منظومه‌های ماهواره‌ای

فناوری برتر

فناوری مگا منظومه‌های ماهواره‌ای می‌تواند برای سراسر کره زمین اینترنت پر سرعت ارائه دهد که با ظهور این فناوری شاهد از بین رفتن سیگنال‌های مشکل‌دار وای فای و شبکه‌های مخابراتی خواهیم بود. در این طرح تعداد ماهواره‌های موجود در مدار افزایش پیدا خواهد کرد، اما نوع طراحی آنها به گونه‌ای است که فضای کمتری را اشغال خواهند کرد.

برتری کوانتومی

فناوری برتر

عملکرد کامپیوتر کوانتومی نسبت به کامپیوتر سنتی به مراتب بیشتر است، اما دانشمندان برای دستیابی قطعی به این فناوری به 5 تا 10 سال زمان نیاز دارند. البته در شرایط فعلی شرکت گوگل مدعی است پردازنده کوانتومی Sycamore خود را توسعه داده و این پردازنده می‌تواند مجموعه‌ای از اعداد توزیع‌شده تصادفی را ظرف مدت 3 دقیقه و 20 ثانیه تشخیص دهد، این در حالی است که کامپیوتر سنتی برای انجام آن به 10 هزار سال زمان نیاز خواهد داشت.

هوش مصنوعی کوچک

فناوری برتر

در فناوری هوش مصنوعی کوچک این امکان فراهم خواهد شد تا الگوریتم‌های قدرتمند هوش مصنوعی بدون اینکه به ابر اتصال داشته باشند بتوانند به کمک گوشی‌های موبایل افراد یا سایر دستگاه‌ها به واسطه فرایند تقطیر دانش، اندازه مدل‌های هوش مصنوعی را بدون ویژگی‌های الگوریتم یا افت سرعت کاهش دهند. از مزیت‌های این فناوری می‌توان به حذف تاخیر اشاره کرد که در گذشته برقراری ارتباط با ابر زمان‌بر بود. همچنین مشکلات حریم خصوصی نیز کاهش پیدا خواهد کرد. از شرکت‌های پیشرو در این فناوری می‌توان به گوگل، اپل، آمازون و آی بی ام اشاره کرد.

حریم خصوصی تفاضلی

فناوری برتر

دولت آمریکا قصد دارد در سال 2020 سرشماری و جمع‌آوری داده‌های افراد را با روش حریم خصوصی تفاضلی به انجام برساند که جزو بزرگ‌ترین برنامه‌های این کشور محسوب می‌شود. در این روش سازمان سرشماری آمریکا علاوه بر حفظ هویت و حریم خصوصی افراد می‌تواند داده‌های تمامی کاربران را جمع‌آوری کند تا استفاده از ترفندهایی چون ناشناس بودن افراد و دستکاری اطلاعات به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند.

پیش‌بینی تغییرات آب و هوا

فناوری برتر

دانشمندان می‌توانند به واسطه ارتقا قدرت پردازشی کامپیوترها، وضعیت آتی تغییرات اقلیمی را در رویدادهای شدید آب و هوایی پیش‌بینی کنند. به کمک این فناوری می‌توان برای رویدادهای پیشه‌رو آماده بود و میزان خسارت‌هایی که پس از تغییرات شدید و آب و هوایی ایجاد می‌شود را پیش‌بینی کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خخخ فعلا برای از بین بردن کرونا موندن چیکار کنن !!!

  2. اگر بتونیم از پس کرونا بر بیام این اهدافی که گفتین ام محقق میشه