ابر ماه فروردین

ابر ماه امشب و فردا شب، ۱۹ و ۲۰ فروردین و هرآنچه که باید بدانید

روشن ترین ابر ماه سال 2020 را می‌توان اکنون مشاهده کرد. در شب های 19 و 20 فروردین 1399 شاهد بزرگترین سوپر مون سال میلادی جاری خواهیم بود.

روز چهارشنبه بیستم فروردین ماه روشن ترین سوپر مون 2020 در آسمان ظاهر خواهد شد. به عقیده ما، تماشای این پدیده طبیعی زیبا فرصت ایده‌آل برای فراموش کردن بحرانی است که به خاطر شیوع ویروس کرونا، ماه‌ها است گریبانمان را گرفته است! پدیده روز هشتم آوریل، با نام ابر ماه صورتی (سوپر پینک مون) شناخته می‌شود.

البته ماه در واقعیت، طی این دو شب رنگ صورتی به خود نمی‌گیرد، اما نکته اینجاست که در کل سال 2020، روشن‌‌ترین و بزرگترین ماه کامل به شمار می‌رود. به عبارتی با وجود متداول بودن ظهور ماه کامل در هر ماه، فردا شب یکی از خاص‌ترین‌ها را نظاره‌گر خواهیم بود. با تماشای این پدیده بسیار زیبا، خواه ناخواه ذهنتان از همه افکار بد دور می‌شود!

رویداد شب بیستم فروردین فقط یک ماه کامل روشن نیست، بلکه با عنوان یک سوپر مون شناخته می‌شود. دلیل آن، قرارگیری ماه در نزدیک‌ترین فاصله‌اش از زمین یعنی 357,035 کیلومتری است. سوپر مون (ابر ماه)، در مقایسه با ماه کامل عادی نزدیک به هفت درصد بزرگتر و پانزده درصد روشن‌تر به نظر می‌رسد. اگرچه ممکن است با تماشای تنها قمر کره زمین بدون چشم مسلح طی این رویداد، چندان متوجه این تغییر نشوید، اما ستاره شناسان بعد از هر مرتبه نزدیک شدن به یک سوپر مون شدیدا به وجد می‌آیند!

بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، سوپر مون را در زمان متفاوتی تماشا خواهید کرد. این رویداد برای برخی در آسمان شب نوزدهم فروردین و برای بقیه در آسمان شب بیستم فروردین قابل مشاهده است. خوشبختانه یک ماه دیگر و در ماه می نیز یک ابر ماه دیگر در آسمان تشکیل خواهد شد، پس در صورت از دست دادن رویداد شب‌های کنونی به هر دلیل، زمان زیادی برای تماشای مورد بعدی منتظر نخواهید ماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. دیشب رو که از دیدن ماه لذت بردم
    امشب ام دوباره میرم تماشا اش
    کم از این نوع فرصت ها پیش میاد