نسخه بتا آپدیت EMUI 10.1

نسخه بتا آپدیت EMUI 10.1 برای هواوی پی 30 و پی 30 پرو منتشر شد

نسخه بتا آپدیت EMUI 10.1 برای هواوی پی 30 و پی 30 پرو منتشر شد. یکی از قابلیت‌های آپدیت جدید Huawei P30 فراهم شدن امکان پاسخ به تماس‌های تلفنی از طریق کامپیوتر است!

سه ماه بعد از انتشار آپدیت EMUI 10 برای هواوی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو نوبت به اولین به‌روزرسانی جدیدترین رابط کاربری اختصاصی هواوی رسید. گفتنی است EMUI 10 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 10 توسعه پیدا کرده و همه قابلیت‌های پیش‌فرض آن، به علاوه یک سری قابلیت اضافی، را ارائه می‌کند.

نسخه بتا آپدیت EMUI 10.1 قابلیت‌های مهمی به پرچمداران سال 2019 هواوی اضافه خواهد کرد. به عنوان نمونه باید به افکت‌های سه بعدی نمایشگر و نمایش یک سری انیمیشن حین لمس اسکنر اثر انگشت روی نمایشگر اشاره کرد. جابه‌جایی بین اپلیکیشن‌ها حین مالتی تسکینگ راحت‌تر صورت گرفته و می‌توان بعد از اتصال گوشی به سیستم کامپیوتر دسکتاپ یا لپ تاپ خود، بدون نیاز به برداشتن گوشی، به تماس‌های تلفنی پاسخ داد.

در نظر داشته باشید برخلاف نسخه پایدار یک آپدیت نرم افزاری، نسخه بتا در اختیار همه کاربران قرار نگرفته و هواوی آن را به کمک تعدادی کاربری مشخص تست می‌کند. بعد از دریافت فیدبک از این کاربران و سپس رفع مشکلات یافت شده، نسخه پایدار توسعه پیدا کرده و به صورت OTA برای همه منتشر می‌شود.

هواوی پی 30 پرو

نسخه بتا آپدیت EMUI 10.1 برای هواوی پی 30 و پی 30 پرو با شماره مدل C منتشر خواهد شد. برای مشاهده شماره مدل گوشی هوشمند خود به مسیر Settings > About phone > Version number بروید. در ادامه به صورت مختصر، به بررسی قابلیت‌های به‌روزرسانی نرم افزاری جدید Huawei P30 و Huawei P30 Pro می‌پردازیم:

قابلیت‌های نسخه بتا آپدیت EMUI 10.1

  • انیمیشن اسکنر اثر انگشت: برای فعال‌سازی قابلیت نمایش انیمیشن‌هایی زیبا، شبیه به حرکت آب بعد از لمس سطح آن، باید به مسیر Settings> Biometrics and Password> Fingerprint> Fingerprint Animation بروید. بعد از فعال‌سازی، اگر در لاک اسکرین انگشت خود را روی اسکنر اثر انگشت قرار بدهید، افکت یاد شده پخش می‌شود.
  • تماس تلفنی با کامپیوتر: اگر سیستم کامپیوتری خود را به گوشی هوشمندتان متصل کرده باشید، در صورت دریافت تماس صوتی یا تصویری، می‌توانید بدون نیاز به برداشتن گوشی به آن پاسخ بدهید. این قابلیت برای کاربران که طی روز زمان زیادی را پشت سیستم دسکتاپ یا لپ تاپ خود سپری می‌کنند، بسیار کاربردی است.
  • اشتراک‌گذاری نمایشگر: با این قابلیت، می‌توان حین برقراری مکالمه‌های صوتی یا تصویری، نمایشگر را بین چند برنامه به اشتراک گذاشت. به این ترتیب مالتی تسکینگ وارد مرحله تازه‌ای خواهد شد. در نتیجه می‌توان در حین تماس تلفنی با یک کاربر، داخل یک پیام رسان با فردی دیگر گفتگو کرد!
  • ارتباط بهتر بین گوشی و کامپیوتر: بعد از دریافت نسخه بتا آپدیت EMUI 10.1 از طریق کامپیوتر به صورت مستقیم قادر به باز کردن فایل‌های داخل گوشی خواهید بود. تنها با یک کلیک شبکه‌ای بین گجت اندرویدی و کامپیوتر ایجاد شده و علاوه بر امکان دسترسی سریع و مستقیم به فایل‌ها، نوتیفیکیشن‌ها را نیز روی دسکتاپ یا لپ تاپ دریافت می‌کنید.
  • آپگرید گالری: با دریافت آپدیت جدید، قابلیت‌های مدیریتی جدید به اپلیکیشن گالری اضافه خواهد شد. این قابلیت‌ها تحت حساب کاربری‌ هواوی و شبکه WLAN کاربرد دارند. همه دستگاه‌هایی که به یک شبکه وای فای یکسان اتصال دارند، قادر به تماشای تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده در بقیه گجت‌ها و همچنین اشتراک‌گذاری فایل‌هایشان با آن‌ها خواهند بود. البته برای این کار باید اتصال بلوتوث را نیز روشن نگه داشت. در نظر داشته باشید این قابلیت تنها در گوشی های هوشمند و تبلت های اندرویدی هواوی پشتیبانی می‌شود.

به تازگی فاز تست نسخه بتا آغاز شده است، پس باید حداقل یک الی دو ماه تا دریافت آپدیت پایدار و عمومی EMUI 10.1 منتظر بمانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. بتا آپدیت والا خوب
    هنوز آپدیت ۱۰واسه خیلی از گوشیا نیومده

  2. دوستان حتما قبل از ابدیت کردن بکاپ از اطلاعات گوشی تون بگیرین