گوشی سامسونگ Galaxy S21

گوشی سامسونگ Galaxy S21 می‌تواند به دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز باشد

گوشی Galaxy S21 سامسونگ می‌تواند یک نوآوری بزرگ داشته باشد. برخی بر این باورند گلکسی اس 21 (یا همان گلکسی اس 30) به یک دوربین درون نمایشگر مجهز خواهد بود!

گوشی‌سازان برای خلاص شدن از شر حاشیه‌های اطراف نمایشگر گجت های موبایل خود به راهکارهای متفاوتی رو آوردند. اسپیکر روگوشی و سایر سنسورها را می‌توان در حاشیه‌ای ریز قرار داد، اما سنسور دوربین سلفی ابعاد بزرگتری داشته و نمی‌توان آن را در هر قسمتی استفاده کرد؛ ناچ، حفره روی صفحه نمایش، دوربین چرخنده و پاپ آپی، از جمله راهکارهای آن‌ها تا امروز به شمار می‌رود.

بهترین راهکار، قرارگیری دوربین سلفی زیر نمایشگر است، روشی که بر اساس اخبار جدید، احتمالا در سامسونگ گلکسی اس 21 پیاده خواهد شد. از سال گذشته، اوپو مشغول توسعه‌ی فناوری دوربین زیر نمایشگر است. شرکت ال جی نیز پتنتی مرتبط با یک گجت دارای چنین ویژگی به ثبت رسانده است، اما هنوز خبری از یک محصول تجاری و گوشی قابل استفاده توسط عموم، مجهز به دوربین سلفی زیر صفحه نمایش، نیست.

گوشی سامسونگ Galaxy S21

اگر اطلاعاتی که افشاکننده محبوب اخبار گجتی در توئیتر، Ice Universe، به تازگی در اختیارمان قرار داده است صحت داشته باشند، عرضه چنین گوشی هوشمند در ابتدای سال 2021 قطعی است. وی از پرچمدار بعدی سامسونگ با نام Galaxy S21 یاد کرده است، هر چند انتظاز داریم این شرکت کره‌ای، شبیه به رقیب چینی خود، قید عدد 21 را زده و پرچمداران بعدی سری S و Note را به ترتیب با اعداد 30، 40 و به بعد شماره‌گذاری کند. در هر صورت، یکی از مهمترین ویژگی‌های سامسونگ گلکسی اس 30 دوربین سلفی زیر نمایشگر محسوب می‌شود.

بزرگترین گوشی‌ساز دنیا، طی سال‌های اخیر فناوری‌ها و راهکارهای نوین را ابتدا در محصولات سری A به کار برده و بعد از دریافت فیدبک از کاربران و سپس رفع ایرادهای اولیه، داخل محصولات سری پرچمدار S و Note پیاده کرده است، اما گفته‌های Ice Universe نشان می‌دهد دوربین سلفی زیر نمایشگر برای نخستین مرتبه، بدون تجربه قبلی، مستقیم در اولین پرچمدار سال 2021 سامسونگ به کار گرفته خواهد شد.

گوشی سامسونگ Galaxy S21

شرکتی که تا امروز بیشترین تمرکز و سرمایه‌گذاری را روی فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر داشته، اوپو است. به همین دلیل اگرچه استفاده از این فناوری در گوشی سامسونگ Galaxy S21 دور از انتظار نیست، اما پیش‌بینی می‌کنیم اولین محصول تجاری با تکنولوژی یاد شده، توسط شرکت Oppo عرضه شود. مدتی است اوپو روی صفحه نمایش آبشاری سه بعدی با انحنای چهارطرفه و حسگرهای زیر نمایشگر کار می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اینا همه اش پیش بینیه
    باید دید واقعیت چجوری رقم میخوره

  2. من زیاد سلفی نمیگیرم… کیفیت خوبی هم نداشته باشه باز راضیم

  3. اگه میشد صفحه نمایش کوچیگ دایره ای شکل پشت گوشی باشه و دیگر از دوربین پشت به عنوان سلفی استفاده بشه خوبه . ولی اشتباه نکنم یکی از گوشی های چینی این طرح رو اجرا کرده بود

  4. بالاخره هر صدی از یک صفر شروع میشه دیگه…
    راه بندازن فعلاً… کم کم پیشرفت میکنه…