تاریخ معرفی نوکیا 9.3 پیورویو 5G

قدرتمندترین گوشی نوکیا با دوربین پنجگانه 108 مگاپیکسلی در راه است

اطلاعاتی به دست آمده که نشان می‌دهد گوشی 5G نوکیا 9.3 پیورویو (Nokia 9.3 PureView 5G) به دوربین پنجگانه 108 مگاپیکسلی مجهز خواهد بود. این گوشی در پاییز 99 معرفی می‌شود.

گوشی نوکیا 9 پیورویو به لطف سیستم دوربین پنجگانه پشتی خودش، یکی از خاص‌ترین گوشی‌های هوشمندی بود که سال گذشته عرضه شد. هرچند این گوشی دچار مشکلات عجیب و غریبی شده بود، اما HMD Global آماده‌ی ارائه‌ی ایده‌ی دیگری است.

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و اولتراواید 108 مگاپیکسلی

گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد گوشی نوکیا 9.3 پیورویو 5G می‌تواند به دوربین پنجگانه‌ای با قدرت مضاعف نسبت به نسل گذشته‌ی خودش مجهز باشد. ویژه‌تر اینکه فناوری دوربین Light استفاده شده در نسخه‌ی اصلی در این نسخه وجود نخواهد داشت. این متعلق به گزارش منتشر شده در ژانویه‌ی گذشته است که ادعا می‌کند HDM Global به خاطر عدم پشتیبانی صحیح از گوشی نوکیا 9 پیورویو در سال گذشته، همکاری با شرکت Light را متوقف کرده است.

شرکت فنلاندی اچ ام دی گلوبال اکنون معتقد است که برای ایده‌آل بودن نسل بعدی سیستم دوربین گوشی‌هایش باید یک شریک دیگر را انتخاب کند. هرچند هنوز نام این شریک تجاری نامشخص است، اما به نظر می‌رسد دو به‌روزرسانی گسترده در این سیستم دوربین اتفاق خواهد افتاد. اچ ام دی می‌خواهد یکی از قدرتمندترین سیستم‌های دوربین روی یک پرچمدار را در گوشی Nokia 9.3 PureView پیاده‌سازی کند و از حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی در آن استفاده کند. این حسگر که از لرزشگیر اپتیکال عکس نیز برخوردار است، با یک دوربین اولتراواید 108 مگاپیکسلی همراهی می‌شود.

هنوز اطلاعات دقیقی از سه دوربین دیگر این گوشی در دست نیست، اما بدون شک آن‌ها یک حسگر تله فوتو، حسگر ماکرو و حسگر تشخیص عمق خواهند بود. ظاهراً سازنده می‌خواهد روی نمایشگر گوشی نیز از یک دوربین سلفی 48 مگاپیکسلی استفاده کند. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به چیپست اسنپدراگون 865، پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G و اندروید خام به عنوان بخشی از برنامه‌ی Android One گوگل اشاره کرد.

تاریخ معرفی نوکیا 9.3 پیورویو 5G

انتظار می‌رود اچ ام دی این گوشی را همراه با مدل ارزان قیمت‌تر نوکیا 7.3 در پاییز امسال معرفی کند.