وان پلاس ۸ پرو - OnePlus 8 Pro

بررسی اولیه وان پلاس 8 پرو – OnePlus 8 Pro ؛ مشخصات فنی، قیمت، دوربین و بیشتر

در میانه بحران جهانی کرونا، وان پلاس سه بار رونمایی از گوشی جدید خود را به تعویق انداخت. سرانجام اما وان پلاس 8 پرو (OnePlus 8 Pro) با نمایشگر 120 هرتزی و دوربین چهارگانه از راه رسید.

اگر انتظار تغییرات زیادی را در ظاهر وان پلاس 8 پرو داشتید، شاید خیلی خوشحال نشوید؛ چون طراحی آن بی‌شباهت به وان پلاس 7 پرو و 7 تی پرو نیست. با وجود این، ویژگی‌ها و امکانات تازه‌ای در این گوشی هوشمند وجود دارد که آن را یک پرچمدار واقعی جلوه می‌دهد.

طراحی و صفحه نمایش OnePlus 8 Pro

از مولفه‌های طراحی وان پلاس 8 پرو که در نگاه اول به چشم می‌آیند، باید به دوربین سلفی درون حفره‌ای، دوربین عقب چهارگانه و نمایشگری با لبه‌های خمیده اشاره کنیم. حتی لوگوی وان پلاس هم که روی قاب گوشی نقش بسته، کمی تغییر کرده است؛ ولی در مجموع، این دستگاه ظاهر آشنایی دارد.

وان پلاس 8 پرو

پرچمدار جدید در قیاس با وان پلاس 7 پرو، کمی کشیده‌تر و باریک‌تر شده؛ ضمن اینکه پهنای کمتری دارد و با وزن 199 گرمی، اندکی سبک‌تر هم هست. اما پیش از پرداختن به سخت افزار داخلی، به صفحه نمایش وان پلاس 8 پرو بپردازیم که تغییر بزرگی را به خود دیده است: افزایش نرخ تازه‌سازی از 90 هرتز به 120 هرتز!

کمپانی چینی این نمایشگر را با روشنایی 1300 نیت و رزولوشن فول +QHD توصیف کرده؛ این یعنی وضوح بالاتری از سری گلکسی اس 20 دارد. پنل آمولد دستگاه، از سامسونگ دیسپلی خریداری شده و وان پلاس وعده داده است که بیشترین دقت رنگ را در بین تمام گوشی های هوشمند داشته باشد.

وان پلاس 8 پرو

با توانایی تولید بیش از یک میلیون رنگ و دقت 0.55 برحسب JNCD، این ادعا باورپذیر هم به نظر می‌رسد؛ هرچند که اوپو نیز درباره گوشی فایند ایکس 2 پرو ادعای مشابهی دارد.

سخت افزار داخلی وان پلاس 8 پرو

در زیر کالبد آبی رنگ گوشی، تراشه اسنپدراگون 865 کوالکام نهفته است که با مودم X55 همراهی می‌شود. این چیپست، CPU هشت هسته‌ای دارد که شامل یک هسته قدرتمند 2.84 گیگاهرتزی، سه هسته متوسط 2.42 گیگاهرتزی و چهار هسته کم‌مصرف 1.8 گیگاهرتزی می‌شود. علاوه بر پشتیبانی از شبکه 5G در باندهای میانه و پایین، تراشه اسنپدراگون 865 پشتیبانی از وای-فای 6 را هم به ارمغان می‌آورد.

امسال وان پلاس از رم خوش‌عملکرد LPDDR5 استفاده کرده است؛ نسخه‌های 8 و 12 گیگابایتی که با 128 یا 256 گیگ حافظه UFS 3.0 همراه هستند. به ادعای کمپانی سازنده، عملکرد وان پلاس 8 پرو با این رم جدید، 30 درصد سریع‌تر و بهره‌وری انرژی آن، 20 درصد بیشتر شده است.

وان پلاس 8 پرو با Oxygen OS 10.5 کار می‌کند که مبتنی بر اندروید 10 است

برای تامین انرژی دستگاه، یک باتری 4510 میلی‌آمپر ساعتی در آن وجود دارد. در مقایسه باید گفت که ظرفیت باتری وان پلاس 7 تی پرو، 4085mAh بود؛ اما افزایش نرخ تازه‌سازی و سایز نمایشگر را هم باید درنظر داشته باشیم. پس می‌توان انتظار داشت که دوام شارژ این دو گوشی، تقریبا یکسان باشد.

فناوری Warp Charge 30T را هم نباید از قلم بیندازیم که امکان 50 درصد شارژ را در تنها 23 دقیقه، فراهم می‌کند. نکته قابل توجه اینکه سرانجام کمپانی سازنده، قابلیت شارژ بی‌سیم را هم در این پرچمدار گنجاند و وعده داد با داک وایرلس Warp Charge 30، باتری وان پلاس 8 پرو در مدت نیم ساعت تا 50 درصد شارژ شود.

دوربین

چیزهای تازه‌ای به مجموعه  دوربین وان پلاس 8 پرو اضافه شده‌اند. نخستین تغییر، وجود سنسور 48 مگاپیکسلی IMX689 سونی است که پیکسل‌هایی تا 20 درصد بزرگ‌تر، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار همه‌سویه (omnidirectional) دارد. البته در حالی که گشودگی دیافراگم گوشی قبلی f/1.6 بود؛ این‌یکی دارای لنز تاریک‌تر f/1.78 است. این تغییر روی عملکرد دوربین در روز تاثیری نخواهد گذاشت؛ اما امیدواریم عکاسی شبانه را هم تحت تاثیر منفی قرار ندهد.

دوربین فوق عریض گوشی OnePlus 8 Pro، سنسور 48 مگاپیکسلی دارد؛ همان IMX586 که در وان پلاس 7 و 7 تی وجود داشت. این لنز از میدان دید 119.7 درجه برخوردار است. یک دوربین 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با گشودگی دیافراگم f/2.44 و زوم 3X را هم به این ماژول اضافه کنید. این مجموعه با یک عضو دیگر تکمیل می‌شود که وان پلاس آن را «دوربین فیلتر رنگ» می‌نامد. آن‌طور که از اسمش پیداست، برای ایجاد فیلترهای یک یا دو رنگی در حالت عکاسی استاندارد نقش دارد؛ اما به نظر نمی‌رسد چیزی بیش از یک سنسور عمقی باشد.

اپلیکیشن دوربین هم نونوار شده است. مثلا می‌توانیم به تغییر مکان منوی Settings و ظهور گزینه تازه‌ای برای تعویض بین دوربین اصلی و فوق عریض اشاره کنیم؛ بدون اینکه نیاز باشد به حالت Pro بروید.

دوربین سلفی اما، میراث گوشی های سری وان پلاس 7 است؛ یعنی اینکه همان سنسور 16 مگاپیکسلی IMX471 سونی با پیکسل‌های 1 میکرونی و لنز f/2.45 را در وان پلاس 8 پرو داریم.

قیمت وان پلاس 8 پرو

گوشی هوشمند OnePlus 8 Pro با قیمت پایه 899 دلار عرضه می‌شود که تقریبا هم‌‌ردیف ال جی وی 60 تینکیو 5G است. نسخه آبی رنگ با حافظه 12+256 گیگ اما 999 دلار قیمت دارد. بنابراین باید لقب گران‌ترین گوشی وان پلاس را به آن بدهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ۴۸ جدید گذاشته و خوشم اومد وارد جنگ بزرگنمایی نشده