مصرف اینترنت مخابرات

مصرف اینترنت مخابرات در دوران کرونا 110 درصد بیشتر شد

مصرف اینترنت مخابرات به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور نسبت به بازه زمانی ساله گذشته حدود 110 درصد افزایش پیدا کرد.

شیوع گسترده ویروس کرونا باعث شد تا بسیاری از افراد برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس در خانه‌های خود بمانند و برای گذراندن اوقات فراغت به استفاده از فضای مجازی روی آورند. چنین شرایطی باعث شد تا مصرف اینترنت افزایش پیدا کند و به همراه آن در مورد سرعت و کیفیت اینترنت نیز مشکلات متعددی به وجود آید.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای افزایش رفاه حال مردم در زمان قرنطینه، برای تمام کاربران اپراتورهای ثابت بسته اینترنت 100 گیگابایتی را در نظر گرفت و برخی از سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیون‌های اینترنتی نیز رایگان شد که نتیجه تمامی این موارد افزایش 2.5 برابری مصرف اینترنت در زمان کرونا بود.

افزایش 110 درصدی مصرف اینترنت مخابرات

محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در خصوص مصرف اینترنت مشترکان مخابرات اعلام کرد مصرف این مشترکان در میانه‌های اسفند 98 حدود 4200 ترابایت بود که در پایان اسفند مصرف ترافیک داخلی و خارجی به 8200 ترابایت افزایش یافت. وی افزود از دلایل افزایش مصرف می‌توان به افزایش دورکاری و بسته رایگان 100 گیگابایتی که برای کاربران از سوی وزارت ارتباطات در نظر گرفته شده بود اشاره کرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در ادامه افزود مصرف اینترنت مشترکان هم‌اکنون حدود 6900 ترابایت است که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته شاهد افزایش 100 درصدی مصرف اینترنت هستیم.