ابتلا به کرونا

محققان اروپایی آلودگی هوا را در ابتلا به کرونا موثر می‌دانند

محققان اروپایی با بررسی میزان مرگ و میر افراد بر اثر بیماری کووید 19 در مناطق آلوده دریافتند آلودگی هوا در ابتلا به کرونا بسیار موثر است.

محققان اروپایی با بررسی دو منطقه از شهرهای اروپا در شمال ایتالیا که بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر کرونا را به خود اختصاص داده بودند، دریافتند این دو منطقه جزو آلوده‌ترین مناطق اروپا محسوب می‌شوند و به همین دلیل میان آلودگی هوا و فوت بر اثر ویروس کرونا ارتباط زیادی وجود دارد.

تاثیر آلودگی هوا در ابتلا به کرونا

این دانشمندان اعلام کردند افرادی که در مناطق آلوده اروپا زندگی می‌کنند، بیشتر از سایر افراد به بیماری‌های مزمن تنفسی دچار می‌شوند و بدن آنها پذیرش ابتلا به هر بیماری عفونی را دارد. این دانشمندان تاکید دارند اگر افراد به مدت طولانی در معرض آلودگی هوا قرار بگیرند، آلودگی هوا همانند یک محرک عمل کرده و ساکنان مناطق آلوده حتی جوانان نیز سریع‌تر از سایر افراد به بیماری‌های عفونی چون کووید 19 مبتلا خواهند شد. از این رو بالا بودن آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در دو منطقه آلوده شمال ایتالیا به آلودگی هوا مرتبط است.

شمال ایتالیا یکی از آلوده‌ترین مناطق اروپا

طبق بررسی موسسه هواشناسی رویال هلند از اطلاعات ابزار نظارت بر اوزون در ماهواره Aura ناسا، شمال ایتالیا به عنوان یکی از آلوده‌ترین مناطق اروپا محسوب می‌شود که دلیل آن به شرایط جوی و جغرافیایی آن منطقه مرتبط است که باعث باقی ماندن آلاینده‌ها می‌شود. محققان اروپایی همچنان تاکید دارند آلودگی هوا باعث می‌شود نخستین خط دفاعی بدن در برابر کرونا با اختلال مواجه شود که نتیجه آن ابتلا آسان به کرونا ویروس و مرگ بر اثر این بیماری عفونی خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*