وزير ارتباطات : سرعت اينترنت کشور تا اواخر سال آینده ۱۰۰ برابر خواهد شد

محمود واعظی

وزیر ارتباطات کشور در حاشیه نشست تبادل نظر پیرامون مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: در زمان ورودم به وزارتخانه ظرفیت اینترنت ۷۰گیگابیت بر ثانیه بود که تا اواخر سال آینده ۱۰۰ برابر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمود واعظی جایگاه ایران از نظر فناوری اطلاعات و ارتباطات را 101 تا 108 در جهان و 15 در منطقه دانسته و اظهار امیدواری نموده تا پایان برنامه پنجم وضعیت دگرگون شود.  او در ادامه افزوده است که علی‌رغم اینکه باید در دو سال و چهار ماه باقیمانده از برنامه پنجم 85 درصد تکالیف برنامه را اجرایی کنیم، اما به انجام تعهدات برنامه در موعد مقرر خوشبین هستم.
 

شبکه ملی هرگز باعث قطع شدن اینترنت نمی‌شود

محمود واعظی پیش‌بینی نموده که شبکه ملی اطلاعات در سال 94 راه‌اندازی شود. وی در توضیح بیشتر کارکردهای شبکه ملی اطلاعات گفت: در آینده 50 تا 60 درصد مراجعات مردم به سایت‌ها در داخل کشور میزبانی خواهد شد در نتیجه وزارت ارتباطات یک اینترنت واگذار خواهد کرد که در آن دسترسی به سایت‌های داخلی و خارجی فراهم است. وی بار دیگر تاکید کرد: مخالفان راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات از قطع اینترنت پس از راه‌اندازی این شبکه نگرانند که اطمینان می‌دهم این موضوع هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

با شبکه ملی اطلاعات دسترسی پرسرعت داخلی 2 مگابیت بر ثانیه فراهم می‌شود، علاوه بر اینکه دسترسی خارج به مراتب پرسرعت‌تر خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای افزایش پهنای باند کشور گفت:

در زمان ورود به وزارت ارتباطات پهنای باند خارجی 70 گیگابیت بر ثانیه بود که اواخر سال آینده به 700 گیگابیت بر ثانیه خواهد رسید. همچنین ظرفیت شبکه داخلی 530 گیگابایت بود که تا اواخر سال آینده به 2 هزار گیگابایت افزایش خواهد یافت.

محمود واعظی از برنامه دولت برای کاهش قیمت پهنای باند 20 تا 30 درصدی صحبت کرد و شرط آن را همکاری ارائه دهندگان سرویس‌های اینترنتی دانست.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش 40گیگابیت بر ثانیه‌ای پهنای باند اینترنت کشور از زمان ورود واعظی و عدم تاثیر محسوس این افزایش بر کیفیت اینترنت کاربر نهایی گفت: دو راه وجود دارد نخست اینکه پهنای باند برای مشترکان فعلی افزایش یابد و سرعت اینترنت آنها بیشتر شود و دوم اینکه به متقاضیان در صف دریافت اینترنت سرویس ارائه شود. این افزایش ظرفیت اینترنت کشور در افزایش تعداد پورت‌های اینترنت پرسرعت نمود داشته است.

واعظی همچنین درخصوص موضع وزارت ارتباطات درباره فیلترینگ گفت: موافقیم که به جای سیستمی که همه‌چیز را فیلتر می‌کند سیستمی باشد که فقط محتوای نامناسب را فیلتر کند.

منبع : فارس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*