مبتلایان کرونا

امکان برآورد دقیق آمار مبتلایان کرونا وجود ندارد

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت امکان برآورد آمار دقیق تمامی مبتلایان کرونا  به صورت 100 درصدی در هیچ کشوری امکان‌پذیر نیست.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد به دلیل این که در تعداد تست کرونا با محدودیت‌هایی مواجه‌ایم، در ایران و در هیچ کشور دیگری امکان برآورد آمار دقیق تمامی مبتلایان وجود ندارد. وی افزود قطعا آمار واقعی از آمار رسمی بیشتر است، اما این که آمار رسمی را در 2 یا سه یا هر عدد دیگری بخواهیم ضرب کنیم، درست و منطقی نیست.

دشوار بودن برآورد آمار دقیق مبتلایان کرونا

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه افزود:

در مورد آمار واقعی برای خیلی از بیماری‌ها امکان برآورد داریم؛ چراکه اکثر بیماری‌ها برای ما شناخته شده است، اما در مورد بیماری کووید 19 تاکنون به شناخت کافی دست پیدا نکردیم و حتی در مورد سرایت آن از یک نفر اول در چین اعلام شد که از یک نفر به ۳.۸ است، اما مدتی بعد اعلام شد قدرت سرایت از یک نفر به ۱.۸ نفر است.

علیرضا رئیسی در ادامه بیان کرد از آنجایی که کروناویروس همچنان در حال شیوع است و بسیاری از بیماران فاقد علامت هستند، یکی از راهکارهای برآورد دقیق تست تمامی افراد است. وی افزود همچنین میزان سرایت و شیوع ویروس کرونا در مناطقی چون قم یا گیلان بدون شک با میزان شیوع در استان‌های جنوبی متفاوت است و این امکان وجود ندارد آمار 5 برابر یا 6 برابر آمار رسمی را به عنوان برآورد در نظر بگیریم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت در پایان خاطرنشان کرد:

در حال حاضر برآورد دقیقی نمی‌توانیم از آمار واقعی داشته باشیم و این درست نیست آمار رسمی را در دو یا سه ضرب کنیم، اما قطعا مواردی که کشف کردیم، آمار واقعی نیست و در هیچ جای دنیا به جز کره جنوبی که میزان تست آنها بالا بود، فرصت نشده جمعیت بزرگی تست انجام شود و برآورد دقیقی تا به امروز وجود ندارد.