مقایسه عمر باتری آیفون های اپل

مقایسه عمر باتری آیفون های اپل ؛ کدام مدل بیشتر شارژ نگه می‌دارد؟

در این پست با مقایسه عمر باتری آیفون های اپل – Apple iPhones در سال 2020 ، پادشاه آیفون‌ ها در شارژدهی را اعلام خواهیم کرد.

عمر باتری یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوشی‌های امروزی است. اپل هیچگاه مقایسه بین عمر باتری گوشی‌های آیفون خودش را آسان نمی‌کند؛ به همین خاطر ما کار سختی برای جمع آوری اطلاعات تمام آیفون‌ها داشتیم. ما در این مقاله به طور کامل، به مقایسه عمر باتری آیفون های اپل از مدل آیفون 6 تا به امروز که آخرین مدل یعنی آیفون اس ای 2020 اخیراً معرفی شده است، پرداخته‌ایم.

مقایسه عمر باتری آیفون های اپل

آخرین دستاورد اپل برای بازار، آیفون اس ای 2020 نام دارد. اما عمر باتری این گوشی چگونه است و چه تفاوتی با سایر گوشی‌های این شرکت دارد؟

مقایسه عمر باتری آیفون های اپل - آیفون اس ای 2020

آیفون اس ای 2020

عمر باتری، نتیجه‌ی ترکیبی از ظرفیت فیزیکی باتری، کارآمدی چیپست و طرز رفتار سیستم عامل است. به دست آوردن مدت زمان دقیق برای هر مدل بسیار سخت است، زیرا همه چیز به این بستگی دارد که آیا شما با گوشی خود بازی یا مکان‌یابی می‌کنید و مصرف در هر مورد می‌تواند نتیجه‌ی کاملاً متفاوتی را رقب بزند. حتی اگر سیگنال دهی آنتن گوشی شما ضعیف است، چون دیوایس مجبور می‌شود برای حفظ اتصال سخت‌تر تلاش کند، در نتیجه مصرف انرژی نیز بالا خواهد رفت.

پیشرفت آیفون‌ها در باتری

به طور کلی، اپل طی سالیان اخیر با ترکیبی از بهینه‌سازی بهتر نرم افزاری و استفاده از باتری‌هایی با ظرفیت بزرگ‌تر در زیر قاب، گام‌های مثبتی را در زمینه‌ی افزایش عمر باتری گوشی‌های خود برداشته است. غول کوپرتینویی حتی نحوه‌ی گزارش عمر باتری را نیز در طول زمان تغییر داده است.

یکی از معنادارترین آمارهایی که اپل ارائه می‌کند، توانایی حداکثر پخش ویدیو در هر مدل است. این آزمایش اساساً نشان می‌دهد که گوشی آیفون چند ساعت به طور مداوم می‌تواند یک محتوای ویدیویی ذخیره شده در داخل فضای ذخیره‌سازی خود را پخش کند. به طبع هرچه این میزان بالاتر باشد، عمر باتری گوشی نیز بالاتر است.

مقایسه عمر باتری آیفون های اپل

با توجه به این آزمایش، آیفون 11 پرو مکس را باید پادشاه آیفون‌ ها از نظر عمر باتری دانست که البته از گران قیمت‌ترین آیفون تاریخ، کمتر از این نیز انتظار نمی‌رفت. این گوشی به یک باتری با ظرفیت حدودی 4000 میلی‌آمپر ساعت مجهز است که از این حیث آن را هم‌سو با رقبای اندرویدی می‌کند.

از نظر عمر باتری آیفون اس ای تازه معرفی شده به هیچ عنوان نمی‌تواند رو در روی این غول سه دوربینه قرار گیرد. چرا که ظرفیت باتری آن تقریباً مشابه آیفون 8 است و می‌تواند 13 ساعت پخش مداوم را به ارمغان بیاورد. این درحالیست که مدت زمان پخش ویدیو در مدل 11 پرو مکس، 20 ساعت برآورد شده است.

توان باتری یکسان در دو نسل آیفون SE

بنابراین عمر باتری در دو نسل آیفون SE با یکدیگر برابر است. با این حال، همچنان به قدری کافی است که بتواند از پس یک روز استفاده‌ی شما بدون نیاز به شارژ مجدد برآید. البته ما بازی کردن را لحاظ نکردیم، اما شاید با یک روز کامل گشت و گذار در وب، شبکه‌های اجتماعی  پیام‌رسان‌ها، این گوشی همچنان شارژ برای روشن ماندن داشته باشد.

اما نکته‌ی مهم دیگر اینکه اپل برای آیفون 11 به بعد، در گزارش عمر باتری گوشی‌های خودش پخش مستمر یک ویدیوی دانلود شده از اینترنت را در نظر گرفته است. این اعداد می‌توانند 40 درصد کوچک‌تر از تماشای محتوا از روی حافظه‌ی گوشی باشند که به خاطر استفاده‌ی گوشی از سیگنال‌های رادیویی، انرژی بیشتری نیز توسط گوشی صرف می‌شود. در این آزمایش جدید، شما با خرید آیفون 11 699 دلاری می‌توانید تا 10 ساعت عمر باتری را داشته باشید، در حالی که عمر باتری آیفون اس ای 399 دلاری 8 ساعت خواهد بود. این عدد در آیفون 11 پرو و پرو مکس نیز به ترتیب 11 و 12 ساعت خواهد بود. پادشاه آیفون‌ ها در این آزمایش جدید نیز نشان داده که بهتر از دیگر مدل‌ها عمل می‌کند.

شارژ سریع

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید در مصرف باتری به آن توجه داشته باشید، شارژ باتری با انرژی بیشتر است. از آیفون 8 به بعد، اپل پشتیبانی از یک شارژر با ولتاژ قوی‌تر 18 وات را به گوشی‌هایش اضافه کرده است که می‌تواند سرعت شارژ شدن آیفون‌ها را نیز بالا ببرد. باتری مدل‌های سری 8، سری ایکس، 11 و اس ای 2020 می‌تواند در عرض نیم ساعت تا 50 درصد شارژ شود. اما این شارژر پرسرعت‌تر فقط با مدل 11 پرو و 11 پرو مکس عرضه می‌شود. بنابراین شما در داخل جعبه‌ی گوشی‌هایی به جز این دو مدل، یک شارژر قدیمی 5 وات را در اختیار خواهید داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. ازتون میخوام که این پست و ابدیت کنین و اس ای دو رو هم اضافه کنین

  2. والا هرکی آیفون داره باید به پاور بانک هم حتما همراهش باشه

  3. اپل خیلی کار شاخی نکرده والا

  4. تنها نقطه ضعف گوشی های کمپانی اپل باتری هاشه البته در ظاهر این طوره وگذنه طول عمر باتری پرچم دار ایفون از سانسونگ بیشتره