بازی رزیدنت اویل 3

بازی Resident Evil 3 و 10 نکته برای تازه واردها

نسخه بازسازی بازی رزیدنت اویل 3 به اندازه قسمت دوم موفق ظاهر نشد اما هنوز هم اثر قابل توجهی است. در ادامه می‌توانید 10 نکته مهم در رابطه با بازی Resident Evil 3 را مطالعه کنید.

بازی رزیدنت اویل 3 ویژگی‌های مثبتی دارد اما در مجموع، آن چیزی نیست که طرفداران انتظار داشتند. با این حال، هنوز هم ارزش تجربه کردن را دارد و این نکات به شما کمک می‌کنند تا لذت بیشتری از بازی ببرید.

بازی رزیدنت اویل 3 و 10 نکته برای تازه واردها

نسخه بازسازی قسمت دوم، تغییرات زیادی در آن ایجاد کرده بود. برای مثال، شلیک به مغز یا بدن زامبی‌ها دیگر همانند سابق، همیشه به هدف نمی‌خورد و حس و حال بازی، تاریک‌تر و جدی‌تر شده بود. این بازی یک بازگشت شکوهمند به ریشه‌ها بود و به نظر می‌رسید شرکت کپکام متوجه شده که طرفداران چه چیزی می‌خواهند. اما متاسفانه بازی Resident Evil 3 یک بازگشت به عقب محسوب می‌شود و حتی می‌توان آن را ناامید کننده توصیف کرد. قسمت سوم نه تنها به ترسناکی قسمت اول یا دوم نیست بلکه به طور کلی، وارد حیطه اکشن شده و تمرکزی بر روی ایجاد ترس ندارد. با این حال، نکات مثبتی نیز در بازی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

10- چالش‌ها را تکمیل کنید

بازی رزیدنت اویل 3

همانند قسمت دوم، در این شماره نیز ماموریت‌های فرعی مختلفی وجود دارد که در بازی قرار داده شده‌اند تا شما را به تجربه دوباره بازی ترغیب کنند. رزیدنت اویل 3 در مجموع، دارای ارزش تکرار بالایی است و این ماموریت‌ها کمک می‌کنند تا بیشتر درگیر بازی شوید و البته جوایز بهتری در مقایسه با قسمت دوم دریافت می‌کنید.

با به اتمام رساندن این چالش‌ها، امتیاز دریافت می‌کنید و از آن‌ها می‌توانید برای خرید در فروشگاه استفاده کنید (البته پس از به اتمام رساندن بازی برای اولین بار). هر چه قدر چالش‌های بیشتری انجام دهید، امتیازات بالاتری می‌گیرید و می‌توانید در نهایت، تعدادی از قدرتمندترین اسلحه‌های بازی را بدست بیاورید. البته توصیه ما این است که امتیازات خود را تا جای ممکن ذخیره کنید.

9- آیتم‌های گران قیمت را در ابتدا خریداری کنید

بازی رزیدنت اویل 3

شما می‌توانید امتیاز کافی برای خریداری تمامی آیتم‌های فروشگاه را بدست بیاورید اما برای دستیابی به چنین چیزی، باید تمامی چالش‌ها و ماموریت‌های بازی را انجام دهید. این بازی بر روی درجه سختی استاندارد، چندان سخت نیست اما انجام همه چالش‌ها، وقت گیر خواهد بود و تلاش زیادی می‌طلبد.

بنابر این، توصیه ما این است که آیتم‌های گران قیمت را در ابتدا خریداری کنید. یا لزوما نه گران‌ها، بلکه آن‌هایی که می‌دانید برای درجه‌های سختی بالاتر ضروری خواهد بود. همانند سکه‌های دفاع (Defense Coins) و حداقل یک اسلحه با تیر بی‌نهایت. شاید فکر کنید که با داشتن این آیتم‌ها، بازی را به راحتی در درجه‌های سختی بالا شکست خواهید داد اما این گونه نیست؛ شما باید مهارت‌های خود را به کار بگیرید و هوشمندانه بازی کنید.

8- کارلوس به آیتم‌های فروشگاه دسترسی دارد

بازی رزیدنت اویل 3

هر آنچه از فروشگاه خریداری کنید، در جعبه آیتم‌های (Item Box) بخش داستانی قرار می‌گیرد. از آن جایی که شخصیت‌های جیل و کارلوس دارای یک آیتم باکس مشترک نیستند، شاید فکر کنید که آن‌ها نمی‌توانند تجهیزات و خریدهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند اما خوشبختانه، این گونه نیست.

درست است که آیتم‌های بخش داستانی جیل، توسط کارلوس قابل استفاده نیستند اما هر آنچه که از «فروشگاه» باز ‌کنید، در آیتم باکس هر دو شخصیت قرار می‌گیرد. پس حواستان به این نکته باشد و از این تجهیزات برای هر دو شخصیت استفاده کنید.

7- درجه سختی بالا، بازی را به شدت تغییر می‌دهد

بازی رزیدنت اویل 3

یکی از انتقاداتی که اکثر طرفداران به بازی رزیدنت اویل 3 داشته‌اند، بخش داستانی کوتاه آن است. ضمن اینکه حق با آن‌هاست اما کمتر کسی به ارزش تکرار بالای این بخش اشاره داشته. حذف بعضی از بخش‌های نسخه اصلی، همانند Mad Jackal و همچنین حذف فصل‌های پایانی باعث شده تا این نسخه بازسازی، خلوت‌تر و کوتاه‌تر شود اما درجه سختی این نسخه می‌تواند نواقص را بپوشاند.

درجه‌های سختی نایتمر (Nightmare) و اینفرنو (Inferno) نه تنها دشمنان را پرخاشگرتر می‌کنند بلکه محل قرار گیری آن‌ها در مراحل بازی نیز تغییر می‌یابد. علاوه بر این‌ها، شخصیت نمسیس (Nemesis) دارای حرکات جدیدی خواهد بود. در نتیجه چالش‌های زیادی در مسیر شما قرار می‌گیرد و نه تنها باید مهارت‌های جا خالی دادن خود را تقویت کنید، بلکه باید از اسلحه‌ها کارآمدتر استفاده نموده و مراحل را به دقت بشناسید. اگر می‌خواهید بخش داستانی طولانی‌تر شود، تغییر درجه سختی، پیشنهاد ماست. البته پس از اینکه یک بار بازی را به اتمام رساندید و آیتم‌های مناسب‌تری در اختیار داشتید.

 6- جا خالی دادن را به خوبی یاد بگیرید

در درجه‌های سختی پایین، جا خالی دادن چندان مهم نیست و حتی شاید نیازی به آن نداشته باشید. اما در درجه‌های سختی بالا، این مکانیک گیم پلی، نقشی کلیدی در بازی خواهد داشت و باید در انجام آن، کاملا حرفه‌ای باشید. اگر جیل و کارلوس نتوانند از این برخوردهای نزدیک دوری کنند، جان سالم به در نمی‌برند.

این مسئله در مورد غول آخرها نیز صدق می‌کند. با افزایش درجه سختی، نمسیس به شدت قدرتمند می‌شود و حتی می‌تواند با یک ضربه، جیل را بکشد. پس باید جا خالی دادن را چشم بسته انجام دهید که در این صورت، یکی از کلیدهای پیروزی، در دستان شما خواهد بود.

5- منتظر بازگشت برد (Brad) باشید

بازی رزیدنت اویل 3

وقتی برای اولین بار، هدایت کارلوس را بر عهده می‌گیرید، در اداره پلیس شهر راکون (RPD) هستید و با شخصیت برد ویکرز (Brad Vickers) رو به رو می‌شوید. در صورت کشتن برد، شما می‌توانید کارت شناسایی او را برداشته و کیف‌های اسناد داخل ایستگاه پلیس را باز کنید.

نکته‌ای که نمی‌دانید این است که در درجه‌های سختی بالاتر، برد بازمی‌گردد و از پنجره‌های اداره پلیس شهر راکون، به کارلوس نگاه می‌کند. فارغ از اینکه برد را کشته‌اید یا خیر، او در نهایت وارد اداره پلیس شده و یک بار دیگر به کارلوس پیشنهاد مبارزه می‌دهد. لحظات ترسناکی که برد خلق می‌کند، یکی از ویژگی‌های اختصاصی درجه‌های سختی بالاتر است.

4- شما می‌توانید از نمسیس تا حد امکان دوری کنید

بازی رزیدنت اویل 3

رویارویی با نمسیس چندان ترسناک نیست و در واقع توانایی مدیریت آن را خواهید داشت اما حضور او در حوالی شما و در سایه‌ها مرعوب کننده است، خصوصا برای آن‌هایی که هنوز با فضای اکشن این قسمت سازگار نشده‌اند. خوشبختانه، شما می‌توانید تا حد ممکن از این شخصیت دور باشید و دیگر حضور او شما را نگران نکند.

نمسیس معمولا پس از روشن کردن ژنراتورها ظاهر می‌شود. بنابر این اگر قفل‌ها را با قفل‌شکن‌ و قیچی آهن‌بر (Bolt Cutter) باز کنید و در واقع همه آیتم‌های خیابان‌های راکون سیتی را قبل از اینکه نمسیس به دنبال شما بیفتد، بدست بیاورید، دیگر دغدغه چندانی نخواهید داشت و این شخصیت فقط برای چند دقیقه مزاحم شما خواهد بود.

3- جیل و کارلوس تعداد زیادی دیالوگ مخفی دارند

بازی رزیدنت اویل 3

یکی از بهترین ویژگی‌های نسخه‌های کلاسیک رزیدنت اویل، اسنادی بود که در سرتاسر بازی وجود داشت و اطلاعات زیادی در مورد داستان و اتفاقات مختلف به شما ارائه می‌داد. بازسازی‌های مدرن رزیدنت اویل نیز دارای این نوع اسناد و مدارک هستند، اما این بار شخصیت‌ها، در مورد آن‌ها صحبت هم می‌کنند.

هر دو شخصیت جیل و کارلوس در بازی رزیدنت اویل 3 دارای دیالوگ‌های مخفی زیادی هستند که اگر یک سری کارها را انجام دهید یا اسناد مختلف را پیدا کنید، آن‌ها را در بازی می‌شنوید. برای مثال اشاره کارلوس به درهای اداره پلیس شهر راکون و بنر خوش آمدگویی لئون.

2- بخش بیمارستان دارای یک ویژگی خاص است!  

بازی رزیدنت اویل 3

در بازی رزیدنت اویل 2 اصلی، پیشرفت‌ها و اعمال شما با هر یک از شخصیت‌های لئون و کلیر، بر دیگری تاثیر می‌گذاشت. به عبارت دیگر، کارهایی که در سناریوی A انجام می‌دادید، در سناریوی B تاثیرگذار بود و این مسئله، یکی از نقاط درخشان قسمت دوم به حساب می‌آمد، چیزی که البته در نسخه بازسازی حذف شد.

اما در یک نکته جالب، بخش بیمارستان رزیدنت اویل 3 دارای این ویژگی است. اگر در نقش کارلوس بازی کنید، می‌توانید آیتم‌های مختلفی را برای جیل قرار دهید تا در آینده استفاده کند (خصوصا مهمات و بسته سلامتی)، هر دشمنی را که بکشید، مُرده باقی می‌ماند و اگر یک میانبر پیدا کنید، برای جیل هم باز خواهد شد. اما اگر علاقه‌ای به این کار نداشتید و با کارلوس، بیمارستان را به خوبی جستجو نکردید، مشکلی به وجود نمی‌آید و جیل می‌تواند این کار را انجام دهد.

1- به زانو شلیک نکنید

نسخه بازسازی بازی رزیدنت اویل 2، یک بازگشت عالی به ذات ترسناک این مجموعه محسوب می‌شد و بیشترین جایی که می‌درخشید، گیم پلی بود تا فضاسازی و اتمسفر. از آنجایی که زامبی‌ها این بار متحرک‌تر بودند، شلیک به مغز معمولا باعث هدر رفتن مهمات شما می‌شد و این مسئله برای طرفداران قدیمی به یک چالش جدید تبدیل شده بود.

بازیکنان باهوش، راه حل این مشکل را پیدا کرده بودند و به زانو شلیک می‌کردند. زامبی به زمین می‌افتاد و آن‌ها از کنارش عبور می‌کردند. هر کسی که نسخه دوم را بازی کرده و حالا به سراغ قسمت سوم آمده، بهتر است این راه حل را به طور کلی از ذهن‌اش حذف کند. شما با شلیک به مغز و بدن یک زامبی، باعث افتادن او می‌شوید و شلیک به زانو، آسیب کمتری به او وارد می‌کند. پس وقت و مهمات خودتان را با شلیک کردن به زانو هدر ندهید.

نظر شما در رابطه با بازی رزیدنت اویل 3 چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. خیلی خوبه که این نکات رو توی یه پست مطرح میکنیم
    کار مون رو خیلی آسون میکنین مثلا اگه خودمون لازم باشه بعد یه مدت طولانی اینا رو متوجه بشیم با خوندن این پست خیلی سریع میفهمیم