طراحی آیفون 12 پرو مکس - iPhone 12 Pro Max

طراحی نهایی اپل آیفون 12 پرو مکس را در این رندرها ببینید

رندرهایی منتشر شده که می‌تواند طراحی آیفون 12 پرو مکس – Apple iPhone 12 Pro Max ، پرچمدار 5G سال 2020 اپل را فاش کند.

آیفون 12 و 12 پرو، یکی از موردانتظارترین گوشی‌های امسال خواهند بود. البته تا سپتامبر آینده (پاییز) معرفی نخواهند شد، اما از همین حالا افشاگران دست به کار شده و اطلاعات تازه‌ای را از قدرتمندترین عضو این خانواده، یعنی 12 پرو مکس ارائه کرده‌اند.

با طراحی آیفون 12 پرو مکس آشنا شوید

این گزارش انحصاراً روی بالارده‌ترین عضو این خانواده متمرکز است که جایگزین آیفون 11 پرو مکس خواهد شد. پرچمدار فعلی اپل به یک نمایشگر 6.5 اینچی بزرگ مجهز است، اما ظاهراً نمایشگر نسل آینده‌ی آن با افزایش اندازه به 6.7 اینچ خواهد رسید.

طرح‌های CAD که از این گوشی معرفی نشده به دست آمده، حدوداً 70 درصد تکمیل شده‌ی این طرح را فاش می‌کند. ابعادی که در این فایل‌ها به دست آمده، به ابعاد 160.84 در 78.09 در 7.39 میلی‌متری آیفون 12 Pro Max اشاره دارند. بنابراین این گوشی به طور قابل توجهی قد بلندتر و عریض‌تر از نسل پیش خود خواهد بود، در عین حال ضخامت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

اپل با اجرای دو تغییر مهم در طراحی آیفون 12 پرو مکس، افزایش اندازه را با توجه به بزرگ‌تر بودن نمایشگر، به حداقل رسانده است. اول اینکه Apple iPhone 12 Pro Max از یک فریم کاملاً تخت فولادی به جای فریم کمی منحنی شده‌ی فعلی استفاده می‌کند که کمک می‌کند هم عرض و هم ارتفاع افزایش زیادی پیدا نکند.

اما بزر‌گترین عامل کمک کننده، حاشیه‌های اضافی هستند. اپل تصمیم گرفته طراحی پنل جلویی گوشی‌هایش را پس از سه سال به‌روزتر کرده و حاشیه‌های باریک‌تری را با آن‌ها همراه سازد که این به تولد یک پرچمدار بهتر برای رقابت با گوشی‌های اندرویدی کمک می‌کند. مورد اولی که در این رندرها نمایان است،‌ حفظ ارتفاع ناچ فعلی در بالای نمایشگر خواهد بود. با این حال عرض آن به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرده و طراحی خمیده‌تری به خود گرفته که به اجرای طراحی قاب زاویه‌دارتر در جلوی گوشی کمک می‌کند. آنطور که از رندرها پیداست،‌ این ناچ کمی از گوشی وان پلاس 6 که سال 2018 عرضه شده بود، بزرگ‌تر است.

طراحی آیفون 12 پرو مکس - iPhone 12 Pro Max

مورد دومی که اپل در طراحی آیفون 12 پرو مکس روی آن کار می‌کند، حفظ عرض فعلی ناچ،‌ اما تغییر طراحی انحنای آن است. به احتمال زیاد اپل از قطعات اصلاح شده‌ی فیس آیدی در داخل این ناچ استفاده کرده که موفق به کوچک‌تر کردن آن شده است. همانطور که گفته شد، حاشیه‌های اطراف نمایشگر اکنون 0.9 میلی‌متر باریک‌تر از نسل کنونی خواهند شد و بریدگی (ناچ) بالای آن نیز کوچک‌تر از آنچه هست می‌شود. این نمایشگر دارای ابعاد 6.7 اینچی بوده که کمی بلندتر و عریض‌تر از نمایشگر آیفون 11 پرو مکس است.

سیستم دوربین پیشرفته‌تر در یک برآمدگی بزرگ‌تر

رندرهای منتشر شده از Apple iPhone 12 Pro Max ، یک قاب پشتی بازطراحی شده را نشان می‌دهد که به گسترده‌تر شدن سیستم دوربین اشاره دارد. درست مانند قاب جلو، این قاب شیشه‌ای مات کاملاً مسطح است و فقط در امتداد لبه‌های منتهی به فریم انحنای کوچکی وجود دارد تا در دست‌گیری گوشی، احساس بهتری را به کاربر القا کند.

طراحی آیفون 12 پرو مکس - iPhone 12 Pro Max

ماژول دوربین نیز به خودی خود با افزایش سایز همراه بوده است. آن اکنون از عرض 26.87 میلی‌متر به 31.75 میلی‌متر رسیده و از یک حسگر جدید LiDAR در کنار دوربین سه گانه خود میزبانی می‌کند. برآمدگی این دوربین هم از 1.21 به 1.26 میلی‌متر ارتقاء پیدا کرده است؛ هرچند اپل تصمیم گرفته که بیرون زدگی حلقه‌های دوربین را بکاهد و در عوض ضخامت کل ماژول را افزایش ببخشد تا تغییرات قابل توجهی پیش نیاید. این همان سبک طراحی است که اپل ماه گذشته برای آیپد پرو جدید خودش در نظر گرفته بود. هرچند ممکن است آنچه می‌بینیم در طرح نهایی متفاوت باشد. در هر صورت استفاده از سنسورهای دوربین بزرگ‌تر می‌تواند به معنای عملکرد بهتر آن‌ها در تمام شرایط نوری باشد.

طراحی آیفون 12 پرو مکس - iPhone 12 Pro Max

یک کانکتور هوشمند روی اپل آیفون 12 پرو مکس، اما خبری از USB-C نیست

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، طراحی آیفون 12 پرو مکس شامل یک فریم فولادی مسطح می‌شود. فایل‌های CAD مربوط به این گوشی نشان می‌دهند که دکمه‌های قطع صدا و پاور، بدون تغییر کمی پایین‌تر حضور پیدا خواهند کرد که می‌تواند دسترسی به آن‌ها را آسان‌تر کند. اسلات سیم کارت نیز در سمت دیگر تعبیه شده است.

در طراحی آیفون 12 پرو مکس خطوط آنتن نیز اکنون از 1 میلی‌متر به 1.83 میلی‌متر رسیده‌اند. این می‌تواند به معنای اضافه شدن پشتیبانی از فناوری ارتباطی 5G به پرچمدار آینده‌ی اپل باشد. گزارشی پیشتر منتشر شده بود که ادعا می‌کرد تمام اعضای خانواده آیفون 12 اپل به اینترنت موبایل 5G مجهز هستند. احتمال دارد با توجه به نیاز 5G به مصرف انرژی بیشتر، اپل طراحی داخلی آیفون‌هایش را نیز دستخوش تغییر کرده و از باتری بزرگ‌تری در زیر قاب آن‌ها استفاده کند.

طراحی آیفون 12 پرو مکس - iPhone 12 Pro Max

اما یک تغییر ویژه دیگر در آیفون 12 Pro Max ،‌ اضافه شدن کانکتور هوشمند اپل روی بدنه‌ی آن است. این قابلیتیست که اپل برای اتصال لوازم جانبی در تبلت آیپد پرو خود به کار برده است و چنین تصمیمی می‌تواند نشان دهد که احتمالاً باید منتظر لوازم جانبی جذابی برای گوشی‌های اپل نیز باشیم. از دیگر اتصالات این گوشی می‌توان به یک درگاه لایتنینگ و اسپیکرهای استریو با صدای 10 تا 15 درصد بلندتر با ارائه‌ی محدوده داینامیکی بهتر اشاره کرد.

زمان معرفی، عرضه و رنگبندی اپل آیفون 12 پرو مکس

اپل آیفون 12 پرو مکس همراه با دو دو آیفون دیگر این خانواده، آیفون 12 و 12 پرو در ماه سپتامبر پیش رو معرفی شود. اما عرضه‌ی آن احتمالاً با یک یا دو ماه تأخیر از تاریخ معرفی آغاز خواهد شد. در پایان باید به عرضه‌ی این پرچمدار قدرتمند در رنگ‌های خاکستری، طلایی و نقره‌ای اشاره کرد. هرچند شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد یک نسخه‌ی سبز رنگ نیز با آن‌ها همراه خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. لبه های تیز کنار گوشی درسته هم زیباتره و هم باعث میشه ضخامت گوشی کمتر بشه ولی توی دست گرفتن گوشی سخت میشه.امیدوارم اپل با برش و طراحی بهتر این لبه ها باعث راحت قرار گیری آیفون 12 پرو توی دست بشه.

  2. به نظرم خوبه.حاشیه ها خیلی کمتر شدن و میشه گفت حاشیه پایین گوشی تقریبا دیگه وجود نداره.اگرچه من منتظر آیفون بدون ناچ بودم ولی کوچیک شدن ناچ با وجود دوربین سلفی و اون همه سنسور برای Face id و در نهایت بلندگوی مکالمه واقعا عالیه

  3. اپل نشون داده فناوری های جدیدو دیرتر وارد گوشیاش میکنه دوربین سلفی زیر نمایشگر حالا حالا ها توسط اپل اجرا نمیشه