انتخاب گوشی

8 قدم مهم برای انتخاب گوشی همراه که مناسب شما و نیازهایتان باشد

خرید گوشی تلفن همراه قاعده و قانون مخصوص خودش را دارد؛ در غیر این صورت ممکن است تمام هزینه‌ای که صرف گوشی و لوازم جانبی آن می‌کنید، به راحتی سوخت شود، از بین برود و دیگر هم جبران نشود. برای این که بتوانید بهترین گوشی تلفن همراه را برای خودتان تهیه کنید، نکات موجود در این مقاله را قبل از خرید مطالعه کنید و به خاطر بسپارید. این مقاله شامل هشت نکته مهم است که می‌تواند به راحتی مانع از بروز اشتباه در خرید گوشی تلفن همراه شود.

1.‌ ویژگی‌های گوشی و هدف خرید را مطابقت دهید

قبل از خرید گوشی تلفن همراه یک فهرست تهیه کنید و بنویسید که دقیقا از گوشی جدیدتان چه انتظارهایی دارید و توقع دارید کدام ویژگی‌ها در آن برجسته باشند. این فهرست را هنگام انتخاب موبایل همراه داشته باشید و بر اساس آن دست به انتخاب بزنید. با این کار می‌توانید با سرعت بالایی گزینه‌هایی که به کارتان نمی‌آیند را رد کنید و مشغول بررسی دقیق‌تر گزینه‌های باقی مانده شوید. ویژگی‌های گوشی‌های مد نظرتان را با هدفتان از خرید مطابقت دهید و در نهایت آن موبایلی را بخرید که برایتان بهترین انتخاب است.

2. واقع‌بینانه بودجه بندی کنید

بین ویژگی‌هایی که توقع دارید گوشی‌تان داشته باشد و بودجه‌ای که در دست دارید، باید هماهنگی وجود داشته باشد. واقعیت این است که معمولا هر چقدر هزینه بیشتری کنید، کالای لوکس‌تری در دست‌تان خواهد بود؛ با وجود این آیا لوکس بودن تمام چیزی است که از موبایل جدید می‌خواهید یا صرف این که کارتان را راه بیندازد برایتان کافی است؟ پاسخ این سوال‌ها را بدون سانسور بدهید و دست آخر در طیف بودجه‌ای که در نظر گرفته‌‌اید، به دنبال بهترین گوشی بگردید.

3. سراغ مدل‌های قدیمی نروید

گوشی

درست است که مدل‌های قدیمی هنوز هم در بازار موجود هستند و برای خریدشان هزینه کمتری مورد نیاز است؛ اما در نظر داشته باشید که باید برای خرید گوشی محدودیت سال ساخت در نظر بگیرید. یکی از دلایل عمده‌اش هم این است که گوشی شما هر چقدر جدیدتر باشد، بهتر از پس آپدیت‌ها برمی‌آید. در حال حاضر بسیار از کاربران مدل‌های قدیمی‌تر آیفون ممکن است به راحتی با مشکل به روزرسانی روبه‌رو شوند. بنابراین سعی کنید اگر قصد خرید مدل جدید ندارید، نهایتا از بین مدل‌های یکی دو سال پیش دست به انتخاب بزنید و از آن عقب‌تر نروید. در این زمینه یکی از بهترین پیشنهادها خرید گوشی موبایل از فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا است، چرا که علاوه بر مدل‌های جدید می‌توانید نسل‌های قدیمی‌تر را نیز به راحتی پیدا کنید.

4. قابلیت سخت افزاری را بررسی کنید

بسیاری افراد در کنار ویژگی‌های معمولی یک گوشی توقعات دیگری نیز از آن دارند، توقعاتی که به نیازهای آن‌ها مرتبط است. برای مثال شخصی که گوشی جدید را برای انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا خریده است؛ قطعا باید به دنبال موبایلی باشد که قدرت سخت افزاری آن نسبت به نمونه‌های معمولی بیشتر است. در غیر این صورت نمی‌تواند توقع نصب بازی و استفاده از آن را داشته باشد. شما هم اگر نیاز به برنامه‌هایی دارید که سخت افزار گوشی باید با قدرت بیشتری از آن‌ها پشتیبانی کند، بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید و دنبال گوشی قوی‌تری باشید.

5. حافظه بیشتر بهتر است

حافظه یک دستگاه از مهم‌ترین ویژگی‌های تلفن همراهی است که در فهرست خرید شما قرار گرفته است. یکی از اشتباهات رایج این است که بعضی کاربران موقع خرید گوشی جدید به دنبال مدل‌هایی از برندهای برتر می‌روند که حافظه‌های کمتری دارند. دلیل‌شان هم این است که قیمت یک گوشی با حافظه پایین‌تر کمتر است و در عین حال هم اسمش این است که گوشی فلان برند را دارند. این اشتباه را نکنید. لازم نیست حتما گوشی شما اپل باشد اما با ظرفیت 16 گیگ حافظه؛ بلکه می‌توانید از برند دیگری با همان هزینه گوشی بهتری را تهیه کنید که حافظه‌اش حجم بالایی دارد و به سرعت پر نمی‌شود.

در نظر داشته باشید که گوشی‌های اپل قابلیت استفاده از حافظه جانبی یا microSD را ندارند، در حالی که این امکان باعث می‌شود شما حجم بیشتری برای ذخیره اطلاعاتتان داشته باشید.

6. پشتیبانی اینترنت را بررسی کنید

گوشی

از دیگر ویژگی‌هایی که باید موقع خرید موبایل جدید به آن توجه داشته باشید، قابلیت پشتیبانی دستگاه از نسل‌های جدید اینترنت است. تا همین چند سال پیش اینترنت 3G و LTE نهایت سرعتی بودند که برای گوشی‌های موبایل در نظر گرفته شده بود. اما این روزها استفاده از اینترنت 4G بسیار رایج شده و اینترنت 5G هم در حال بررسی‌های علمی است تا بی‌خطر بودن یا نبودن آن برای محیط زیست و انسان‌ها تایید شود و مورد استفاده قرار گیرد که در این مطلب می‌توانید بیشتر درباره آن بخوانید. بنابراین اگر در حال حاضر به دلیل قیمت پایین‌تر سراغ گوشی پشتیبان اینترنت نسل سوم بروید، احتمالا تا یکی دو سال آینده دیگر نخواهید توانست از آن استفاده مورد نظرتان را انجام دهید؛ چون احتمالا تغییرات زیادی در دنیای ارتباطات اتفاق خواهد افتاد که گوشی شما نمی‌تواند از آن‌ها پشتیبانی کند.

7. کدام اپلیکیشن‌ها را دوست دارید؟

اپلیکیشن‌های مختلف دنیایی از امکانات و ارتباطات را به روی ما باز می‌کنند. در حال حاضر سه سیستم عامل عمده وجود دارد که هر کدام اپلیکیشن‌های مربوط به خودشان را دارند و تعدادی هم اپلیکیشن مشترک. کمترین تعداد اپلیکیشن‌ها مربوط به سیستم عامل مایکروسافت است و بعد از آن اندروید و اپل بیشترین تعداد اپلیکیشن‌ها را به خودشان اختصاص داده‌اند. بهتر است قبل از خرید گوشی تلفن همراه جدید فهرستی از اپلیکیشن‌های مورد نیاز و مورد علاقه‌تان را مشخص کنید و ببینید کدام از سیستم‌های عامل قابلیت نصب آن‌ها را به شما می‌دهند و بر این اساس گوشی مورد نیازتان را خریداری کنید.

8. لازم نیست گوشی پرچم‌دار بخرید

اگر بودجه‌ای که برای خرید موبایل در نظر گرفته‌اید محدود است؛ خوب است با مفهوم میان رده آشنا شوید. بهترین گوشی‌های هر برندی را گوشی موبایل پرچم‌دار می‌نامند و محصولاتی که با امکانات تقریبا مشابه اما قیمت کمتر بعد از پرچم‌دارها قرار می‌گیرند را میان رده معرفی می‌کنند. موقع خرید با بودجه محدود در نظر داشته باشید که می‌توانید از محصولات میان رده برندهایی مثل سامسونگ استفاده کنید که با نام Galaxy A شناخته می‌شوند یا سراغ برندهایی مثل هواوی بروید. این محصولات جدید هستند و قیمت آن‌ها نسبت به مدل های پرچم‌دار مناسبتر است؛ چون در بعضی ویژگی‌ها قوی هستند و در بعضی ویژگی‌ها قدرت گوشی‌های پرچم‌دار را ندارند.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*