سرعت پایین اسکنر اثر انگشت

روشی برای حل مشکل سرعت پایین اسکنر اثر انگشت زیر صفحه سامسونگ پیدا شد

برای رفع مشکل سرعت پایین اسکنر اثر انگشت گوشی های سامسونگ یک راه حل پیدا شده است که آن را تعدادی از کاربران گزارش کرده‌اند.

سامسونگ یکی از اولین شرکت‌هایی بود که انتظار داشتیم از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در گجت های اندرویدی خود استفاده کند. تصور ما، همکاری این شرکت کره‌ای با Synaptics بود، اما در نهایت دیرتر از بقیه گوشی‌سازان دست به کار شد و حتی از راهکار متفاوتی در مقایسه با بسیاری از رقبا استفاده کرد.

برخلاف اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش اغلب پرچمداران بازار، که از نوع اپتیکال هستند، Samsung از فناوری اولتراسونیک شرکت Qualcomm برای ساخت اسکنر زیر صفحه بهره می‌برد. با این حال راهکار شرکت کره‌ای از نظر دقت و سرعت عملکرد خوبی ندارد. حتی در آخرین سری پرچمداران سامسونگ نیز سرعت پایین اسکنر اثر انگشت زیر صفحه گوشی‌ها کمی آزاردهنده است. البته برخی کاربران به تازگی مدعی شدند راهی برای افزایش سرعت پیدا کرده‌اند.

اولتراسونیک ناپخته؛ مقصر اصلی کندی سرعت

در ابتدا انتظار داشتیم فناوری اولتراسونیک کوالکام در مقایسه با اسکنر اپتیکال مورد استفاده توسط اغلب گوشی‌سازان وضعیت بهتری داشته باشد. اگرچه از این فناوری طی دو الی سه سال اخیر در ساخت گجت‌های تجاری استفاده شده است، اما توسعه اولیه آن به سال قبل‌تر برمی‌گردد.

تبلیغ کوالکام برای فناوری خود، داشتن سرعت بیشتر و عدم اختلال در عملکرد در صورت خیس، چرب یا کثیف بودن صفحه نمایش است. همچنین نیازی به تاباندن نور روی انگشت کاربر از طریق صفحه نمایش، وجود ندارد.

سرعت پایین اسکنر اثر انگشت زیر صفحه سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 خلاف این ادعا را نشان داد. بررسی‌های اولیه، امنیت و دقت پایین این فناوری را نشان داد، به طوری که در صورت استفاده از محافظ نمایشگر، عملکردش کاملا مختل می‌شد. حتی انتشار یک آپدیت نرم افزاری توسط Samsung نیز نتوانست کاربران را راضی کند. گلایه آن‌ها، پایین بودن سرعت اسکنر اثر انگشت گوشی پرچمدار خود در مقایسه با اسکنر برخی گوشی‌های ارزان‌تر بود.

بهبود سرعت پایین اسکنر اثر انگشت

بر اساس گزارش برخی کاربران، روشی نه چندان مطمئن و قابل اتکایی برای رفع مشکل ابداع شده است. آن‌ها دریافتند غیر فعال کردن بهینه‌سازی باتری (Battery Optimization) برای com.samsung.android.biometrics.app.settings تا حدی مشکل را برطرف می‌کند. کاربران، در صورتی که متوجه متوقف شدن اجرای یک سری اپلیکیشن در گوشی خود با هدف ذخیره‌سازی باتری شوند، از این تنظیمات استفاده می‌کنند.

هیچ مدرکی دال بر تاثیرگذاری این ترفند وجود ندارد. هیچ کدام یک از کاربران مدعی تکنیک یاد شده، اقدام به بررسی سرعت اسکنر اثر انگشت گوشی‌های سامسونگ، قبل و بعد از غیر فعال‌سازی com.samsung.android.biometrics.app.settings، نکرده است.