شبکه 5G

شبکه 5G بریتانیا بدون مشارکت شرکت چینی هواوی احداث می‌شود

بریتانیا به دلیل کوتاهی چین در زمینه اطلاع رسانی در مورد ویروس کرونا در تصمیم خود برای اجازه به هواوی برای شرکت در فراهم کردن زیرساخت‌های شبکه 5G این کشور تجدید نظر کرد.

هنوز مدت زیادی از تصمیم بریتانیا برای شریک کردن شرکت هواوی در شبکه 5G این کشور به شکل محدود نگذشته است. تصمیمی که از نظر آمریکا ضربه‌ای بزرگ به اتحاد اطلاعاتی “پنج چشم” (آمریکا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزیلند) بود. با این حال سیاست‌های پنهان کاری حزب کمونیست چین در مورد ویروس کرونا، گریبان این شرکت را نیز گرفت.

شبکه 5G

پارلمان بریتانیا که تنها با اختلاف 24 رای مشارکت شرکت هواوی در شبکه 5G بریتانیا را تصویب کرده بود، اکنون در حال تهیه برنامه‌ای برای لغو امتیازات هواوی هستند. یکی از نمایندگان حزب محافظه کار به بلومبرگ گفت که “ما باید یک استراتژی مناسب و واقع بینانه برای قطع همکاری با هواوی تهیه کنیم”. وی در ادامه گفت “شرکت‌های مخابراتی ما باید بدانند که دولت به دنبال به صفر رساندن مشارکت هواوی در یک بازه زمانی واقع بینانه است”.

شبکه 5G

با این که شرکت هواوی هرگونه وابستگی به دولت چین را رد کرده است، اما تبعات سیاسی تصمیمات حزب کمونیست شدیدا به این شرکت ضربه زده است. قرار گرفتن در لیست سیاه آمریکا، گسترش کرونا و در نهایت فشار سیاسی بر چین باعث شده است که هواوی برای رشد تنها به بازار داخلی چین چشم داشته باشد. این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که 2020 احتمالا بدترین سالش خواهد بود و اولویت اول، نجات پیدا کردن از این شرایط خواهد بود. با تصمیم جدید بریتانیا شرایط برای هواوی بسیار وخیم‌تر خواهد شد.

شبکه 5G

باید دید موج جدیدی که علیه چین به راه افتاده است و حتی باعث ارسال صورت حساب خسارات کرونا از سوی دولت آلمان برای این کشور شده است، تا چه اندازه می‌تواند برای شرکت‌های چینی و در نهایت اقتصاد این کشور مخرب باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. سلام. املاء صحیح “حزب ” است لطفا اصلاح بفرمائید