شیوع ویروس کرونا

محققان فرضیه جدیدی را برای منشا و زمان شیوع ویروس کرونا مطرح کردند

محققان دانشگاه کمبریج پس از تجزیه و تحلیل کد ژنتیکی کروناویروس توانستند برای منشا و زمان شیوع ویروس کرونا فرضیه جدیدی را مطرح کنند.

محققان دانشگاه کمبریج در اقدامی جدید با بررسی کد ژنتیکی ویروس کرونا به فرضیه جدیدی برای منشا و زمان شیوع کروناویروس رسیدند. طبق این فرضیه، احتمال دارد بیماری کووید 19 قبل‌تر از آنچه که گفته شده است شیوع پیدا کرده و حتی ممکن است منشا اصلی آن ووهان چین نباشد.

شیوع ویروس کرونا از چندین ماه قبل

بررسی جدید محققان دانشگاه کمبریج حاکی از آن است که کروناویروس چندین ماه پیش از تاریخی که اعلام شده است در جهان شیوع پیدا کرده و احتمال دارد بازارهای محلی استان هوبئی چین منشا این ویروس واگیردار نباشد. در همین رابطه پیتر فورستر (Peter Forster)، متخصص ژنتیک دانشگاه کمبریج عنوان کرد احتمال دارد ویروس کرونا چندین ماه قبل به شکل نهایی خود تغییر پیدا کرده و پس از مدتی توانست روی انسان‌ها تاثیر بگذارد.

این متخصص ژنتیک دانشگاه کمبریج در ادامه تاکید کرد کروناویروس مدت‌ها قبل پیش از آن که قادر باشد به انسان‌ها منتقل شود، در بدن خفاش یا سایر حیوانات جای گرفته است و در نهایت در 13 سپتامبر تا 7 دسامبر 2019 به مرحله نهایی رسیده و توانست انسان‌ها را نیز آلوده سازد. پیتر فورستر و یک تیم تحقیقاتی برای فرضیه جدید خود صدها جهش ژنتیکی کرونا را مورد بررسی قرار دادند و طبق آن مدعی هستند این ویروس چندین سال در میان حیوانات وجود داشته و اکنون به مرحله آلوده‌سازی انسان‌ها رسیده است.

گسترش اولیه کروناویروس در جنوب چین

پیتر فورستر در ادامه گفته‌های خود بیان کرد بررسی‌های جدید نشان می‌دهد احتمال گسترش اولیه این ویروس در جنوب چین از احتمال گسترش آن در ووهان بیشتر است، اما برای اثبات این فرضیه می‌بایست تعداد بیشتری از خفاش‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند و علاوه بر آن، سایر حیواناتی که می‌توانند منشا این ویروس باشند نیز باید بررسی شوند.