گوشی ال جی Velvet‌ ؛ امکانات، تاریخ عرضه و هرآنچه باید بدانید

گوشی ال جی Velvet به زودی معرفی می‌شود. در اینجا به بررسی امکانات، تاریخ عرضه و هرآنچه باید از گوشی ال جی ولوت بدانید خواهیم پرداخت.

ال جی یکی از برندهای خوب سازنده‌ی گوشی‌های اندویدی است، اما نمی‌تواند با توان برندهایی نظیر سامسونگ و گوگل به ساخت گوشی‌های بالارده بپردازد. این شرکت کره‌ای برای برداشتن بار سنگینی که روی شونه‌هایش بود، محصولات سری G خودش را از رده خارج کرد و تنفس تازه‌ای را با خانواده‌ی جدید “Velvet” آغاز کرده است. ال جی برای این خانواده طراحی نوآورانه‌تر و مینیمال‌تری را برگزیده است.

گوشی ال جی Velvet

ما در این مقاله قصد داریم به بررسی هرآنچه در مورد گوشی ال جی Velvet می‌دانیم بپردازیم.

نام

  • خداحافظی با سری G، سلام به Velvet
  • استراتژی جدید برندسازی

اسمارت فون بعدی ال جی یک اسم الفبایی ساده ندارد. در عوض نام آن، LG Velvet خواهد بود. بنابراین پس از عرضه‌ی 8 نسل از گوشی‌های سری جی، ال جی می‌خواهد چیز تازه‌ای ارائه کند. و آن‌ها بر این باور بوده‌اند که یک تغییر اسم نیز برای این کار لازم است.

چند روز پیش این شرکت در مورد استراتژی جدید برندسازی خودش این چنین گفت:

ال جی الکترونیکس با آغاز نقشه‌ی راه یک محصول جدید که روی طراحی متمایز و ظرافت لمسی تأکید دارد، در حال پاسخ دادن به یک چالش است. LG Velvet نخستین دیوایسی است استراتژی جدید برندسازی را برای دستگاه‌های تلفن همراه ما پیاده سازی می‌کند و از نامگذاری الفبایی به نفع اسم‌های آشنا و بامعنا دوری خواهد کرد که به مصرف کننده کمک می‌کند دستگاه‌ها را بر اساس ویژگی‌های ذاتی که دارند، انتخاب کنند. گرایش‌های بازار را نیز حال تغییر می‌دهد.

این شرکت عنوان کرده است که نام جدید Velvet به معنای «مخمل»، به ظرافت در طراحی و حس لطافت در دست‌گیری گوشی اشاره دارد.

گوشی ال جی Velvet‌

زمان عرضه

  • ابتدا قرار بود در نمایشگاه MWC امسال معرفی شود
  • حالا این تاریخ 15 مه 2020 (26 اردیبهشت) اعلام شده است

ال جی معمولاً گوشی‌های سری G خودش را در نمایشگاه MWC بارسلونا معرفی می‌کرد. این اتفاقیست که برای مدل‌های G5، G6 و G8 افتاده بود (G7 در نیویورک و در ماه مه معرفی شده بود).

اما منابع کره‌ای می‌گویند گوشی جدید ولوت در ماه مه (اردیبهشت) رونمایی می‌شود.

قیمت

  • می‌تواند هم قیمت ال جی جی 8 سال گذشته باشد

قیمت ال جی ولوت هنوز مشخص نیست، ولی قیمت پایه‌ی 850 دلاری مدل جی 8 سال گذشته، می‌تواند امسال نیز برای این گوشی جدید تکرار شود.

طراحی

  • طراحی مینیمال با حاشیه‌های باریک
  • طراحی 3D Arc در جلو و عقب
  • «لطافت» و «نرمی» ویژگی‌های اصلی شخصیتی آن است

ال جی در ماه جاری یک ویدیوی 35 ثانیه از طرح‌های نقاشی یک گوشی را منتشر کرد که Velvet را تا حدودی به نمایش می‌گذاشت. این تصاویر، یک گوشی با طراحی بسیار مینیمال و رنگبندی مشکی، سفید و یک رنگ خاص بین قرمز/بنفش به نام Illusion Sunset را نشان می‌داد. در این تیزر ویدیویی، حضور جک هدفون نیز روی گوشی تأیید شد.

قاب جلویی گوشی ال جی Velvet دارای حاشیه‌های بسیار مینیمال و کمی انحنا در لبه‌هایش است. ال جی نام این طراحی منحنی در پشت و جلو را 3D Arc Design گذاشته است و برای آن از توضیح «حس طبیعی‌تر در دست گرفتن نسبت به گوشی‌های گذشته‌ی ال جی» استفاده کرده است. یک بریدگی کوچک نیز در بالای نمایشگر گوشی قرار گرفته است که از دوربین سلفی میزبانی خواهد کرد.

حال باید دید آیا قاب پشتی این گوشی همانند نامش مخملی است یا خیر. زیرا ال جی دو ویژگی شخصیتی این گوشی را لطافت و نرمی آن اعلام کرده است.

دوربین

  • دوربین‌های پشتی در سمت چپ بالای قاب
  • آن‌ها در یک الگو شبیه به قطره‌های آب در حال سقوط قرار دارند
  • فلاش LED نیز در پشت حضور دارد

طرح‌های منتشر شده از ولوت، پیکربندی دوربین‌های پشتی شبیه به قطره‌های آب در حال سقوط را نشان می‌دهند. آن شامل 3 حسگر دوربین و یک فلاش LED در زیر این سه می‌شود. ال جی می‌گوید این دوربین‌ها «حس سقوط قطره‌های آب» را تداعی می‌کنند.

گوشی ال جی Velvet‌

گوشی‌ساز کره‌ای همچنین گفته است که دو لنز دوربین یکپارچه در زیر شیشه‌ی صاف گوشی قرار دارند تا طراحی لمسی کاملاً دلپذیری در سراسر گوشی به کار برده شود.

سخت افزار

  • اجراکننده‌ی چیپست اسنپدراگون 765
  • اتصال به اینترنت موبایل 5G
  • مشخصات یک رده پایین‌تر از پرچمداران

هنوز بسیاری از مشخصات فنی ال جی ولوت در دست نیست. با این حال خود سازنده تأیید کرده است که گوشی LG Velvet از چیپست اسنپدراگون 765 5 جی کوالکام قدرت خواهد گرفت. شایان ذکر است که گوشی ال جی وی 60 از چیپست اسنپدراگون 865 استفاده خواهد کرد، بنابراین ولوت یک پله پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد. ولی با این حال همچنان اتصال به اینترنت موبایل 5G را فراهم می‌کند؛ بنابراین باید این گوشی را در رده‌ای پایین‌تر از پرچمداران قرار داد.

به جز این ما حدس می‌زنیم آن به یک نمایشگر از نوع OLED (همانند ال جی جی 8 که نخستین گوشی استفاده کننده از یک نمایشگر OLED به جای LCD بود) و همچنین رم 6 یا 8 گیگابایتی مجهز باشد.

نرم افزار

  • هیچ خبری وجود ندارد
  • احتمالاً به آخرین نسخه‌ی اندروید مجهز می‌شود

ال جی دارای قابلیت‌های نرم افزاری جالب توجهی بود که به شما اجازه می‌داد با حرکات دست خود، بدون در دست‌گیری گوشی، قفل صفحه را باز کنید. نام این ویژگی‌ها Air Motion و Hand ID بود. مشخص نیست آیا این ویژگی‌ها در مدل ولوت نیز وجود داشته باشد یا خیر. ضمن آنکه مطمئنیم گوشی آینده‌ی ال جی آخرین نسخه‌ی پلتفرم اندروید را اجرا خواهد کرد.