تاخیر عرضه آیفون 12 اپل - Apple iPhone 12

مینگ چی کو: عرضه آیفون 12 اپل به تاخیر افتاده است

اخبار ناامیدکننده‌ی جدیدی برای طرفداران پرچمدار 2020 اپل منتشر شده که بر طبق آنها عرضه آیفون 12 اپل – Apple iPhone 12 به تاخیر افتاده است.

به نظر می‌رسد که هر هفته گزارش جدیدی درباره زمان عرضه و معرفی پرچمداران سری آیفون 12 اپل منتشر می‌شود که هرکدام گزارش قبلی را نقض می‌کند و حالا هم تحلیلگر برجسته حوزه محصولات اپل یعنی مینگ چی کو در اظهار نظری مدعی شده است که عرضه اکثر آیفون های جدید اپل به تاخیر افتاده و حتی تضمین فاکس‌کان نیز نتوانسته است این تاخیر را جبران کند.

اول از همه از آیفون اس ای 2020 شروع می‌کنیم؛ پیش‌فروش این محصول از چند روز پیش آغاز شده بود اما حالا زمان تحویل آن به خریداران به ماه می موکول شده است. دلیل اصلی این تاخیر، تقاضای بیشتر نسبت به موجودی انبارهای اپل بوده است. مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند که بین 12 تا 14 میلیون آیفون SE 2020 در دوره سه ماهه‌ی جاری سال میلادی به فروش برسد و 10 میلیون واحد دیگر نیز در سه ماهه سوم سال 2020 به دست مشتریان خواهد رسید. البته او عقیده دارد که این فروش بالا به قیمت کاهش فروش آیفون 11 تمام می‌شود زیرا در شرایط نامساعد اقتصادی فعلی خریداران ترجیح می‌دهند که محصولات ارزان‌تر را تهیه کنند.

عرضه آیفون 12 اپل حداقل با یک ماه تاخیر انجام می‌شود

تاخیر عرضه آیفون 12 اپل - Apple iPhone 12

در همین راستا میزان پیش‌بینی‌ شده برای فروش آیفون های اپل در سه ماهه دوم سال جاری 30 درصد کاهش یافته است. رونمایی و عرضه آیفون 12 نیز به تاخیر افتاده است و عرضه تمام مدل‌های این خانواده -که بنا بر تحلیل مینگ چی کو شامل چهار مدل می‌شود- با تاخیر انجام خواهد گرفت. به دلیل قوانین منع آمد و شد و ممنوع نشدن سفر بین کشورهای مختلف اپل مجبور شده است که بیشتر بر روی کارکنان داخلی تکیه نماید و همین هم باعث تاخیر یک ماهه در عرضه آیفون 12 خواهد شد.

آنتن mmWave نیز باید در ماه آوریل تغییر طراحی داده می‌شده که همین هم باعث تاخیر بیشتر در عرضه گوشی های جدید اپل شده است. هنوز روشن نیست که آیا تمام مدل‌های iPhone 12 از ارتباط mmWave برخوردار خواهند بود یا خیر، اما تمام آنها از استاندارد اینترنتی sub-6GHz 5G پشتیبانی خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود که مدل‌های 6.1 اینچی و 5.4 اینچی آیفون 12 در ماه سپتامبر وارد مرحله تولید شوند و مدل 6.7 اینچی نیز که به عقیده مینگ چی کو پیچیده‌ترین مدل این سری محسوب می‌شود، در ماه اکتبر وارد فاز تولید خواهد شد.

اپل همزمان با عرضه آیفون اس ای جدید، آیفون 8 را بازنشسته کرد و فروش آیفون ۸8پلاس نیز با این که هنوز جایگزینی برای آن ارائه نشده، متوقف شده است. پیش از این پیش‌بینی شده بود که آیفون اس ای پلاس در نیمه اول سال 2021 معرفی شود اما این تاخیرها عرضه این مدل جدید را نیز به نیمه دوم سال میلادی آینده موکول خواهد کرد؛ طبق گزارش‌های واصله از خبرگزاری‌های چینی، آیپد پرو 5G نیز با تاخیر مواجه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. عاقا یه فکری به خال این طراحی دوربین هاش بکنن

  2. ای بابا حیف شد