مسابقات رالی

تماشا کنید: کمک راننده در مسابقات رالی چه نقشی دارد؟

پیروز شدن در مسابقات رالی حاصل همکاری دقیق و هماهنگ راننده و کمک راننده یا نقشه خوان است و کوچک‌ترین ناهماهنگی یا بی دقتی منجر به بروز یک حادثه شدید می‌شود.

مسابقات رالی قهرمانی جهان یا WRC، رقابت بین‌المللی اتومبیلرانی است که هر ساله در چند مرحله در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. حتما تصاویر و ویدیوهای مربوط به این رقابت‌های جذاب را دیده‌اید و از مهارت عجیب رانندگان شرکت کننده در آن شگفت‌زده شده‌اید. اما باید بدانید که همه چیز فقط مهارت راننده نیست، بلکه افراد دیگری هم برای برنده شدن در این مسابقه به رانندگان کمک می‌کنند که شاید نقش آنها حتی کلیدی‌تر و حساس‌تر از راننده باشد.

کمک راننده‌ای که در کنار راننده می‌نشیند، در واقع نقشه‌خوانی می‌کند و پیچ‌ها و وضعیت مسیر را برای راننده شرح می‌دهد و کوچک‌ترین تاخیر یا اشتباه در کار کمک راننده باعث وقوع یک تصادف شدید یا یک فاجعه می‌شود. کار کمک راننده‌ها یا همان نقشه خوان‌ها چند روز قبل از مسابقه شروع می‌شود و بر خلاف تصورها اصلا کار راحتی ندارند. علاوه بر این، آنها باید به مسائل فنی خودرو نیز آگاهی کافی داشته باشند.

در ادامه با یک ویدیو در گجت تی وی، نگاهی به نقش حساس کمک راننده در مسابقات اتومبیلرانی رالی جهانی می‌اندازیم تا ببینیم نقشه خوان‌ها چگونه از بروز تصادف و حادثه در این رقابت‌های سراسر هیجان جلوگیری می‌کنند.

ویدیوی نقش کمک راننده در مسابقات رالی